Kétszer félóra nem sok idő, pláne nem az autósportokban, ahol sosem lehet elég versenykilométert megtenni ahhoz, hogy valaki tökéletes tudást szerezzen egy adott versenypályáról és egy adott versenyautóról. Kiss Pál Tamásnak pénteken ennyi idő állt összesen a rendelkezésére ahhoz, hogy megpróbálja megfejteni a számára eddig teljesen ismeretlen brnói ring apró trükkjeit, és megfelelő tudás birtokába jutni a már tétre menő időmérő edzés előtt.
A magyar pilóta nem is vesztegetett sok időt, és hihetetlenül gyorsan, mondhatni zsigerből ráérzett a brnói pálya ritmusára, és a szabadedzéseken olyan tempót diktált, mintha legalábbis hazajárna Brnóba, és nem most versenyezne életében először. Az első szabadedzést a 3., a második gyakorlást a 2. helyen zárta, és ilyen előzmények után az időmérő edzést is önbizalommal telve várta.
Nem is indult rosszul a kvalifikáció, az első roham végén, az első szett gumin futott gyorskörök után ugyanis Tamás a 3. helyet foglalta el az eredménylistán. Ezt követően, a második szett gumin is tovább tudott javítani előbb három, majd még további három tizeddel, ám az igazán gyors köre csak ezután következett – volna. Pontosabban következett is, és az első két szektor alapján bőven-bőven visszakerült volna a top4-be Tamás, ám ezt a körét ő már – három versenyzővel ellentétben, akik mind javítottak is – nem fejezhette be, ugyanis piros zászlóval megszakították az edzést.
A magyar pilótának a legrosszabbkor jött a kényszerű megszakítás, hiszen önhibáján kívül benne maradt, ami ezen a napon benne volt, és az esetet még bosszantóbbá teszi, hogy éppen saját csapattársa, Josef Král megpördülése folytán kerültek elő a piros zászlók. Az edzést ugyan később újraindították, de ekkor már mindenkinek csak egy kör megfutására maradt ideje, és mivel a gumiknak két kör kell, mire ideális teljesítményt tudnak leadni, így ebben a körben már senki nem tudott javítani, köztük Tamás sem, akié végül a 6. hely lett. Szombaton tehát ebből a pozícióból kezdheti meg az első futamot, és eddigi tempóját elnézve komoly esélye van, hogy a versenyen ráugorjon az élmezőny nyakára.
„Az ember sosem örül a piros zászlónak, de amikor jól megy neki, és éppen lendületben van, akkor különösen nem! Sajnálom, hogy így kellett véget érnie ennek a napnak, mert úgy érzem, maradt még bennem, és ezt most önhibámon kívül nem volt esélyem megmutatni. A 6. hely nem rossz, de csalódott vagyok, mert a szektoridőket egymás mellé téve egyértelműen látszik, hogy kényelmesen a top4-ben lett volna a helyem ezen az időmérőn. Próbálok nem foglalkozni ezzel, és innentől csak a két futamra koncentrálni, elvégre a tempónk jó, úgyhogy bízom benne, hogy van még esélyünk kimagasló eredménnyel zárni ezt a hétvégét és ezt az évet" – mondta el az időmérő edzés után Kiss Pál Tamás, aki végül azt is elárulta, milyen stratégiával vág neki a szombaton 12 óra 15 perckor rajtoló futamnak.
„Két variáció van. Az egyik, hogy megpróbálok erőből felszaladni a dobogóra az első futamon, a másik, hogy maradok a 6-7. hely környékén, ami a fordított rajtrácsos második futamon egy kedvező rajthelyet biztosítana számomra. Úgy gondolom, hogy nem most kell választanom a két verzió közül. A futam elején az első néhány kört mindenképp meg kell nyomnom, aztán úgy is látni fogom, hogy mik a realitások az első futam tekintetében, és ez alapján fogok határozni a további stratégiáról. A legjobb persze az lenne, ha mindkét futamon sikerülne erőből jó sokat előznöm. Igyekezni fogok, rajtam nem fog múlni" – tette hozzá végül Kiss Pál Tamás.
A hétvége hátralevő programja:
Szombat (2013. október 5.)
12:15: első futam (Eurosport 2, élő)
Vasárnap (2013. október 6.)
14:50: második futam (Eurosport, élő)