Az egyéni pontversenyben tavaly negyedik helyezett 29 éves szombathelyi versenyző úgy véli – amint csapata szerdai közleményéből kiderül –, hogy a téli szünetben a megbízhatóság és a sebesség szempontjából is sikerült előrelépniük.
„Minden olyan alkatrésznek, amellyel problémánk volt tavaly, utánajártunk, megkerestük a legjobbakat, és kicseréltük. Azt gondolom, ezekkel már nem lesznek, nem lehetnek gondok" – jelentette ki Kiss. Hozzátette, legfontosabb feladatuk az, hogy az időmérő edzéseken az első helyen végezzenek.
„Innentől kezdve a megbízhatóságon van a hangsúly, a jó rajthelyet ki kell használni, el kell jutni a célig. Az elejéről startolva ráadásul kisebb az esélye annak, hogy belekeveredjünk az ütközésekbe, amelyek a mezőny hátsó részében jellemzőbbek" – nyilatkozta a pilóta.
Kiss tavaly 17-szer állt a dobogón, két hétvégén – Belgiumban és Ausztriában – mind a négy futamon felállhatott a pódiumra. Csapattársa, a 17 éves Major Benedek újoncként futamokat nyert, és tizedik lett az egyéni pontversenyben. A magyar csapat a konstruktőrök között negyedikként zárt.
„Stabilan kell hozni a pontokat. 40-46 pontot lehet reálisan begyűjteni egy hétvégén, ezzel a szezon végén 400 pont felett lehetünk, ami az elmúlt évek tapasztalatai alapján már elég lehet a bajnoki címhez" – mondta Kiss.
Az Eb a kategória legmagasabban jegyzett sorozata, amelyet csak azért nem hívnak világbajnokságnak, mert a programban nem szerepel tengerentúli helyszín.