Tereprali: egyelőre második a Dakar-győztes a magyar vk-n

Vágólapra másolva!
2014.08.16. 00:34
null
Orlando Terranova alatt csak úgy repült a Mini (Fotó: Szántó Frigyes)
Az év legrangosabb terepraliversenye, a világkupa-sorozatba is beszámító HunGarian Baja kezdődött el pénteken késő délután, kora este Pápa környékén. Az autós és a motoros mezőnyben is itt van mindenki, aki számít – a Dakar-győztes Nasszer al-Attijah (Toyota Hilux) a legnagyobb név, ám rajthoz áll négy gyári Mini (soraiban a világkupa-éllovas Vlagyimir Vasziljevvel), s az egyik legérdekesebb induló kétségkívül a síugróként világkupagyőztes és világbajnok Adam Malysz, aki jó ideje már a terepralisok között is a világ egyik legjobbjának számít.

 

A sort a motorosok és quadosok indították, bár indításnak elég „combos” volt, mert majdnem 60 kilométert kellett a mezőnynek teljesítenie. Sokan bíztak benne, hogy a napos időjárás egész nap kitart, az égiek végül az esőre szavaztak, megnehezítve az indulók dolgát. A vízátfolyásokkal, pocsolyákkal tűzdelt sáros szakaszon jó néhányan inkább visszavettek a tempóból és az óvatosság mellett döntöttek, mondván, hosszú még a verseny.

Nem így tett a világkupa első helyén álló Alessandro Ruoso, aki a körültekintő közlekedés helyett a gyorsaságot választotta, a pálya egy különösen tempós szakaszán 156 km/óra volt a végsebessége, amitől sokak álla leesett. 39:34-es időeredménye egyedülállónak bizonyult, mert a második helyen végző Alex Zanotti több mint egy percet kapott a yamahás olasz éllovastól.

„Elégedett vagyok a teljesítményemmel, igyekszem ezt a tempót a továbbiakban is tartani. Az eső számomra kedvez, bár némi elektronikai problémával küzdöttem” – értékelt Ruoso a szakasz végén, amihez Adrien Maré azt tette hozzá, hogy kiélezett csatát vívtak, és hogy az esőt egyikük sem kedveli igazán.

A sár a motorosok mellett az autósoknak is óriási kihívást jelentett. A „bemelegítő” szakasz nemcsak arra volt jó, hogy kicsit újra formába lendüljenek, hanem arra is, hogy a problémák még itt előjöjjenek, hogy az esti szervizben orvosolni tudják, ne a másnapi szakaszokon kerüljenek miatta jelentős hátrányba.

Az autósok közül Orlando Terranova volt a leggyorsabb – méghozzá Nasszer al-Attijah és Krzysztof Holowczyc előtt. „Először versenyzek Magyarországon, érdekesnek találtam a szakaszt, de az itinerben találtam egy kis hibát.”

S hogy mit szólt ehhez Nasszer al-Attijah? Hogy a pályán utolérte Vasziljevet, s a követés miatt veszített némi időt. „Nagyon meg kellett küzdenünk a sárral és Vasziljevvel is” – mondta a Dakar-győztes.

A legjobb magyar Fodor Imre volt, aki hatodikként végzett az abszolút értékelésben.

„Nagyon elégedett vagyok, hiszen életem legjobb eredményét értem el. Úgy tűnik, felnőttünk a feladathoz, mert sárgumi nélkül is három párost megelőztünk” – mondta Fodor.

Noha az első szakasz meglehetősen nehézre sikeredett, mindenki tudja, az igazi verseny szombaton kezdődik.

HUNGARIAN BAJA, VK-FUTAM, PÁPA
Abszolút sorrend 1 szelektív szakasz után
Autósok:
1. Orlando Terranova, Bernardo Graue (argentin, Mini All4) 36:48, 2. Al-Attijah, Baumel (katari, francia, Toyota Hilux) 38 másodperc hátrány, 3. Holowczyc, Torrallardona (lengyel, Mini All4) 42 mp h. ...6. Fodor, Mesterházi (magyar, Ford Ranger) 2:21 p h.
Motorosok:
1. Alessandro Ruoso (olasz, Yamaha) 39:34, 2. Zanotti (San Marinó-i, TM DKR) 1:06 perc hátrány, 3. Maré (francia, Yamaha) 3:08 p h....6. Somfai (magyar, E-ATV) 16:03 p h.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik