Sapkában, nagykabátban, dideregve ragasztgatták a matricákat a versenyautók és a kamionok oldalára – ennyit arról, hogy eljöttek délre, a napos francia tengerpartra. Ehelyett tombolt a szél, és öt Celsius fok körül volt a hőmérséklet, úgyhogy fogvacogva sóhajtoztak: de jó lesz már Afrikában! Ott legalább csak éjszaka lesz hideg...
Addig azonban még volt egy kis dolguk: többek között át kellett esni a kötelező adminisztratív és technikai ellenőrzésen, hiszen első a „papírmunka", csak azután rajtolhattak el hivatalosan is az Africa Race-en.
Rögtön a megérkezés után kellemes meglepetésben volt része az Opel Dakar Team versenyzőpárosának, Szalay Balázsnak és Bunkoczi Lászlónak, ugyanis amikor a kétszeres Dakar-győztes Jean-Louis Schlesser meghallotta az Opel Mokka semmivel össze nem téveszthető érces hangját, eléjük sietett. Megveregette Szalay vállát, majd nemes egyszerűséggel közölte: „Ezúttal nyerned kell!" Majd mosolyogva továbbment. Mintha az olyan egyszerű lenne!
Persze, kétség sem férhet hozzá, hogy Szalay meg fogja próbálni, hiszen amikor néhány perccel később a francia tévések a taktikájáról kérdezték, mosolyogva megígérte, hogy az elejétől kezdve állni fog a gázpedálon. Végülis egy éve sem volt ez másként, jöttek is az eredmények (a páros a második helyen állt a szünnapon), csak aztán a motorgondok megakadályozták abban, hogy a gyorsaságát eredményre váltsa. Bízik benne, ezúttal másként lesz.
A csapat színeiben rajthoz áll a klasszikus Dakarok útvonalán (Marokkó, Mauritánia, Szenegál) haladó Africa Race-en a Vörös Ferenc, Boros László, Szalai Norbert kamionos egység is. Vörösnek ez lesz az első versenye kamionnal – pilótaként. Mert navigálni már navigált az MAN-ben, s autóval versenyzett is, de kamionnal eddig még nem. Na majd most!
A szerencsét mindenesetre nem bízták a véletlenre. A kamion elejére felkötötték az elmaradhatatlan gumicsirkét (amely osztatlan sikert aratott a nézők körében – mindenki azzal akart fényképezkedni), és a szélvédő mögé bekerült a széles szájú mackó is, hogy biztosan megóvja őket minden rossztól.
Ha az „állatkerten" múlik, nem lesz gond. Vörös bízik benne, hogy akkor sem, ha rajta. A csapat tehát elvégezte az utolsó simításokat a Mokkán és az MAN-en, no és a verseny harmadik magyar egysége, a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László kamionos trió is átesett a technikai ellenőrzésen a sárga Scaniával. Kovács sem ma kezdte – ez a hetedik Africa Race és ő hatodszor rajtol, tehát pontosan tudja, mire kell készülnie. Más kérdés, hogy ezt a metsző hideget ő sem kalkulálta be, szó szerint lefagyott az arcáról a mosoly. Amely azonban minden bizonnyal visszatér, amint az első afrikai szakasz rajtjánál visszaszámol a sportbíró.
A Scania ugyanis jobb „formában" van, mint valaha – most harmadik éves, s mostanra kiforrta magát, megszűntek a gyerekbetegségei, így azután izgalom nélkül, nyugodtan rajtolhatott el Saint Cyprienben vasárnap este. „Csak a jókedv és a lendület ne fogyjon el" – idézte kedvenc mondását a kamionos kategória tavalyi második helyezettje, akinek az idén új ellenfelekkel is meg kell majd küzdenie, hiszen példának okáért visszatért a versenyre a világverő Kamaz-alakulat, amely egy hibrid kamionnal (metángáz hajtja...) száll be a küzdelembe.
Hétfőn a mezőny átautózik Spanyolországba, ahol egy hatalmas komp gyomrába teszik a járműveket és áthajóznak Marokkóba. Ott december 30-án kezdődik a verseny.