2003
Az első Red Bull Air Race futamokat Zeltwegben és Budapesten rendezték meg 2003-ban. A sorozat megalkotásában oroszlánrészt vállaló Besenyei Péter műrepülő pilóta szaktudásával, illetve a tapasztalatával segített a koncepció kialakításában és finomításában. Végül ő lett a Red Bull Air Race első bajnoka.
2004
Immáron 11 pilótával rajtolt a versenysorozat. A három állomásból álló idényben az USA-ban, Angliában és Magyarországon voltak futamok: az aranyérmet 2004-ben az amerikai Kirby Chambliss szerezte meg. Ezzel megelőzte Besenyei Pétert, illetve a harmadik helyet közösen birtokló brit Steve Jonest és a német Klaus Schrottot.
2005
Ebben az évben 10 meghívott versenyző mérte össze tudását az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban és Európában tartott hét izgalmas futamon. A mezőny élén az amerikai légierő volt vadászpilótája, Mike Mangold végzett, a hét versenyből ötöt megnyerve. Mangold 36 világbajnoki pontot szerzett, mögötte másodikként végzett Besenyei Péter 32 ponttal, míg a harmadik helyet az amerikai Kirby Chambliss szerezte meg 21 ponttal.
2006
Nyolc versenyen 11 pilóta mérkőzött meg egymással. Ebben az évben Chambliss emelkedett ki a mezőnyből, aki nyolc futamból négyen nem talált legyőzőre. Az amerikai pilóta 38 világbajnoki pontot szerzett, mögötte ismét Besenyei lett a második, ezúttal 35 ponttal, Mangold pedig a harmadik 30 ponttal.
2007
A Red Bull Air Race világbajnokság tovább terjeszkedett: ebben az évadban tíz fordulón 13 pilóta vett részt. A helyszínek között először szerepelt Dél-Amerika, a brazíliai Rio de Janeiróban rendezett futammal. Újoncként az osztrák Hannes Arch és az orosz Szergej Rahmanyin csatlakozott a mezőnyhöz. Az élen izgalmas csata alakult ki Mangold és a brit Paul Bonhomme között, akik mindketten három-három futamot nyertek. A két pilóta egyaránt 47 ponttal zárta a sorozatot, ezért rendhagyó módon figyelembe vették az időmérő eredményét is, így végül Mangold győzedelmeskedett. A harmadik helyet Besenyei szerezte meg 31 ponttal.
2008
Ezúttal nyolc versenyen 12 pilóta küzdött meg a világbajnoki címért. A trófea végül a csupán második idényét repülő osztrák Hannes Archhoz került. A szezon első felében az előző évi ezüstérmes Bonhomme volt a legeredményesebb három győzelemmel. A szezon második felében azonban nem sikerült megtartania korábbi kiváló formáját. Arch csak két futamon – Budapesten és Portóban – tudott győzni, de a kilenc alkalomból hétszer állhatott dobogóra, így az 54 pontos Bonhomme előtt 61 ponttal lett világbajnok. Harmadik helyen a 46 pontos Chambliss zárta az idényt.
2009
A Red Bull Air Race mezőnye négy újonccal bővülve 15 pilótát számlált, köztük az első ázsiai, kanadai és ausztrál versenyzőt, Muroja Josi, Pete McLeod és Matt Hall személyében. Az újoncok sorát negyedikként a német Matthias Dolderer egészítette ki. Arch már a szezon elején az élre állt és ezt a helyét egészen a negyedik versenyig tartotta is, de ekkor Bonhomme megelőzte, és három győzelemmel megszerezte első világbajnoki címét. A 2009-es esztendő kétségkívül a verseny történetének addigi legizgalmasabb idényét hozta, hiszen a 15 pilótából nyolc legalább egyszer dobogós helyet szerzett, és 11 legalább egyszer a legjobb öt között végzett.
2010
Bonhomme megdöntötte Mangold addigi rekordját: ő is duplázni tudott, immár kétszeres világbajnokként zárva az idényt. Mind a hat versenyen dobogóra állt, ezek közül kétszer nem talált legyőzőre. A második helyet nagy csatában Arch szerezte meg a hatból négy győzelemmel, de az Abu-Dzabiban rendezett idénynyitó futamon elért 11. helyezése miatt alulmaradt Bonhomme-mal szemben. A másik kiváló brit pilóta, Nigel Lamb lett a harmadik három ezüstéremmel, valamint három negyedik helyezéssel.
2014
Hároméves szünetet követően 2014-ben még izgalmasabb versenyekkel tért vissza a sorozat. Számos technikai és biztonsági újítást vezettek be, például szabványosították a motorokat és a propellereket, valamint módosították a könnyűsúlyú pilonok anyagát és magasságát. Szigorítottak az előírásokon és a szabályokon is. 2014-ben 12 klasszis pilóta tért vissza három kontinensen, hét országban összesen nyolc versenyen.
A 2014-es szezonban a Challenger Cup, vagyis az utánpótlásosztály versenyét is bevezették. Ez a Red Bull Air Race világbajnokság egyik új elemeként a Master (fő) kategóriában való szereplésre készíti fel az új pilótákat. A Challenger Cup versenyeire a futamhelyszíneken a fő programon belül kerül sor. Az ide bekerülő pilóták értékes tapasztalatokat szerezhetnek, sőt a Master Class versenyzőivel is megmérettethetnek.
2015
Hatéves kihagyás után Budapest, a pilóták és a rajongók kedvenc helyszíne újra bekerült a versenynaptárba. A tavalyi évet bravúros szerepléssel Bonhomme nyerte, annak ellenére, hogy az ausztrál Matt Hall végig a nyomában volt. A szezon végén két legendás pilóta, az immáron háromszoros világbajnok Paul Bonhomme és a Red Bull Air Race keresztapjaként emlegetett Besenyei Péter jelentették be visszavonulásukat.