A Volland Racing 24 éves versenyzője a csütörtöki sajtótájékoztatóján az MTI-nek azt mondta, mivel hatpontos hátránnyal érkezett az elmúlt hétvégén rendezett, németországi idényzáróra, tudta, hogy nem csak a saját teljesítményén múlik a siker, ezért előzetesen nem dolgozott ki stratégiát a mindent eldöntő fordulóra.
„Azt tudtam, hogy az összetett második helyem akkor is biztos, ha rajthoz sem állok, ezért úgy éreztem, nincs veszíteni valóm” – nyilatkozta Szabó, és hozzátette: az Eb-cím megszerzéséhez arra is szüksége volt, hogy közvetlen riválisának ne alakuljon tökéletesen a hétvége.
Az autókrosszban háromszoros Eb-győztes pilóta a portugáliai motorhibáját sajnálja, mert szerinte azon a versenyen dobogóra állhatott volna.
„Voltak rosszabb és jobb napjaim, a jövőben pedig tudatosan fogok arra készülni, hogy csak jó és jobb napjaim legyenek” – tette hozzá.
Szabó Krisztián azt mondta, jövőre is a Super 1600-as kategóriában versenyez majd, és meg akarja védeni a bajnoki címét a mostani Skoda Fabiával, vagy egy új versenyautóval. Távlati céljai között a ralikrossz világbajnokságot nevezte meg, ottani debütálására szerinte egy, másfél évet kell várni.
Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósportszövetség (MNASZ) elnöke arról beszélt, hogy a ralikrossz Magyarországon és nemzetközi szinten is az egyik legdinamikusabban fejlődő szakág, amelyben jó csapatok jó versenyzői küzdenek egymással több tízezer, olykor 70-80 ezer néző előtt.
„A szövetség számára nagy öröm, hogy ebben a szakágban is van egy meghatározó magyar versenyző” - tette hozzá az MNASZ elnöke.
A ralikrosszban zárt, épített pályán versenyeznek a pilóták, gyakoriak és megengedettek az ütközések.