A nyári szünet előtti utolsó versenyhétvége sem hazudtolta meg önmagát. Ahogy azt idén már megszokhattuk, a királykategóriában aki az egyik héten szárnyal, a másik pályán csak problémákkal találkozik. A pilóták a Michelinre mutogatnak, míg a gumigyártó állítja, a pálya és a hőmérsékletbeli különbség okozza a hatalmas eltéréseket.
A mai versenyen számos pilóta (köztük Danilo Petrucci, Jack Miller, Tito Rabat) panaszkodott a hátsó gumi bal oldalának drasztikus kopására, míg Cal Crutchlow-nak már a harmadik körben túlmelegedett az első abroncsa, ami után egy 27 körös szenvedés következett.
„Volt olyan futam, ahol célba se értem, de boldogabb voltam, mint most" – foglalta össze röviden a történteket a brit.
Te meg mit csinálsz itt?
Akinek egyáltalán nem akadt ma gondja, az Marc Márquez volt, aki zsinórban a nyolcadik győzelmét aratta ma a Saschsenringen (az ötödiket a királykategóriában). A harminckörös futam végén győzött a rutin, a spanyol okosan osztotta be az erejét és a gumijával is jól takarékoskodott.
„Nagyon nehéz verseny volt. Már a hétvége előtt is tudtam, hogy ezen a pályán támadnom kell, 25 pontért jöttünk ide. Ma reggel biztos voltam benne, hogy a legnagyobb ellenfelem a csapattársam lesz. Amikor Jonas [Folger] megelőzött, azt hittem, csak egy újabb versenyző, aki megpróbál közénk férkőzni, de amikor még körökkel később is ott volt, feltettem a kérdést, hogy mit csinálsz te itt? Nagyon közel volt, és egy pillanatra se maradt le. Egyre jobban és jobban nyomtam, ám ő még mindig ott volt. Tudtam, hogy a végéig így lesz, ezért egy kicsit visszább vettem, majd elléptem az utolsó körökben, mert egy ilyen pályán nem akartam veszélyt az utolsó métereken. Nagyon boldog vagyok, de Jonas is megérdemelte volna a győzelmet, nem is értem, hogyan tudott ilyen köridőket menni, ráadásul az újoncévében, hiszen nagyon komoly ritmust mentünk" – mondta Márquez, aki ezzel a győzelemmel átvette a vezetést az összetettben.
Idén ő már a negyedik pilóta, aki élen áll a bajokságban, köszönhetően annak is, hogy legnagyobb vetélytársai ezúttal nem teljesítettek különösebben jól.
„Mielőtt idejöttünk volna, kaptam egy Whatsapp-üzenetet Santi Hernándeztől (Márquez vezető mérnöke – a szerző). Azt írta, hogy ne aggódj, Marc, a szünet előtt vezetni fogod a bajnokságot. Persze, mondtam, mit ittál? De végül is neki lett igaza, s ez is jól mutatja, hogy mindig hinni kell magunkban, és sosem szabad feladni. Hayden balesete után megígértem magamnak, hogy a következő győzelmemet neki ajánlom majd és a családjának, hiszen Nicky nagyon jó barátom volt" – zárta a HRC-s pilóta.
A gyűrű idei ura
Hagyomány a sachsenringi pályán, hogy a verseny leggyorsabb körét megfutó MotoGP-pilótát egy aranygyűrűvel ajándékozza meg Hohenstein-Ernstthal polgármestere.
Idén Jonas Folger örülhet a különleges ajándéknak – az első német versenyző, aki elnyerte ezt a különdíjat.
Ami még ennél is nagyobb dolog, hogy 1957 óta ő az első a hazájából, aki az aktuális legnagyobb kategóriában dobogóra állhatott a hazai viadalán. Korábban ez Walter Zellernek adatott meg Hockenheimben, ráadásul egy BMW-n.
De vissza Folgerhez, aki eddig az elejétől kezdve remek szezont fut. Idén már négyszer végzett a legjobb nyolc között, a holland futamot kivéve minden egyes alkalommal pontszerző volt, és a második helyen áll a legjobb újoncok versenyében. Az egyedüli, ami beárnyékolta az eddigi eredményeit, az az, hogy csapattársa, a szintén újonc Johann Zarco még nála is jobban teljesít. De nem ma.
Hogy a hazai levegő okozta-e, nem tudni, ám a német srác olyat ment, hogy mindenkinek leesett az álla.
„A verseny elején összeütköztem Petruccival, és szerencsém volt, hogy a motoron tudtam maradni. Már a bemelegítés után is éreztem, hogy jó a tempóm, azt azonban nem gondoltam, hogy a pódiumon végezhetek, hiába mondogatta mindenki. Csodálatos élmény volt vezetni a versenyt, főleg hazai pályán, aztán viszont elengedtem Marcot, hiszen neki sokkal több a tapasztalata. Jobb volt, hogy ő diktálta a tempót, ráadásul sok mindent el is bírtam lesni tőle. Tudtam, hogy képes vagyok mögötte maradni, és egy támadást is terveztem a finisre, de sajnos négy körrel a vége előtt hibáztam, ami azonnal közel egy másodpercembe került. Aztán kétszer is elestem majdnem, így inkább maradtam a biztos második helyen" – értékelt Folger.
Ennél többre ma nem voltunk képesek, mégis öröm van
A fenti mondat némi eltéréssel több versenyző szájából is elhangzott. Az egyik ilyen Dani Pedrosa volt, aki végül felállhatott a dobogó legalsó fokára.
„A startom jól sikerült, még úgy is, hogy a reakcióidőm nem annyira volt jó. Az első körökben nagyon jól éreztem magam, majd Jonas megelőzött, amin eléggé meglepődtem. Aztán egyre inkább elkezdett kipörögni a hátsó kerekem, és folyamatosan romlott a gumim. Ezen a ponton beláttam, hogy a harmadik hely a maximum, amit a mai napból ki tudok hozni. De nagyon boldog vagyok, jó hétvégét zártunk végül" – mondta.
Hasonlóan értékelt a negyedik helyen célba érő Maverick Vinales, aki nagyot mentett a 11. helyről rajtolva. Ráadásul csapattársát, Valentino Rossit is maga mögé utasította.
„Általában az ember nem örül egy ötödik helynek, hiszen legalább a pódiumért akarsz harcolni, ám ma csak ennyire voltunk képesek. Őrült nehéz verseny volt, az elsőtől az utolsó pillanatig folyamatosan elpörgött a hátsó kerekem, fél értékelhető köröm se volt. Egész hétvégén szenvedtünk, de a futamra sikerült javítanunk a beállításokon, és kihozni belőle a maximumot. Talán ha nem a tizedik helyről indulok, akkor harcolhattam volna Danival, ám ennél több nem volt a mai napban" – tette hozzá a Doktor.
Fél távhoz érve csupán 10 pont választja el a vezető négyest, és Dani Pedrosa is csak 26 pontra van élen álló csapattársától.
Folytatás egy hónap múlva Brnóban.
GYORSASÁGIMOTOROS-VILÁGBAJNOKSÁG, NÉMET NAGYDÍJ
MOTOGP
1. Marc Márquez (spanyol, Honda)
2. Jonas Folger (német, Yamaha) +3.310
3. Dani Pedrosa (spanyol, Honda) +11.546
A vb állása: 1. Marc Márquez (spanyol, Honda) 129 pont, 2. Maverick Vinales (spanyol, Yamaha) 124, 3. Andrea Dovizioso (olasz, Ducati) 123
MOTO2
1. Franco Morbidelli (olasz, Kalex)
2. Miguel Oliveira (portugál, KTM) +0.066
3. Francesco Bagnaia (olasz, Kalex) +0.574
A vb állása: 1. Franco Morbidelli (olasz, Kalex) 173 pont, 2. Thomas Lüthi (svájci, Kalex) 136, 3. Miguel Oliveira (portugál, KTM) 114
MOTO3
1. Joan Mir (spanyol, Honda)
2. Romano Fenati (olasz, Honda) +0.121
3. Marcos Ramírez (spanyol, KTM) +0.218
A vb állása: 1. Joan Mir (spanyol, Honda) 165 pont, 2. Romano Fenati (olasz, Honda) 128., 3. Arón Canet (spanyol, Honda) 110