A 34 éves pilóta 2012 óta számos kategóriában állt már rajthoz, az idén a Kia Picanto-kupában versenyez a magyar SunAqua Racing Team színeiben.
Vogel a gyorsasági kamion Eb-n szereplő cseh Buggyra csapattól tesztlehetőséget kapott július közepén Szlovákiában, majd az istálló két Eb-pilótájával, Adam Lackóval és David Vrseckyvel együtt Kínába utazott, ahol Sanghajban a kínai bajnokságban versenyezhetett az egyik ottani gyártó kamionjával.
„Döbbenetes élmény volt, nagyon sok volt a néző, hét helyi televíziós társaság közvetített a versenyhétvégéről, és mind a hét kínai teherautógyár indított kamionokat” – számolt be az MTI-nek Vogel Adrienn, aki a 18 fős mezőnyben az első futamon 12. lett, a második versenyen műszaki hiba miatt már nem tudott részt venni.
„Valódi sztárként kezeltek a helyiek, egy kicsit meg is lepődtem ezen. Az aláírások osztogatásánál például negyvenöt perc után be kellett mennem hűsölni, mert a negyvenfokos melegben nem volt kellemes kint ülni, pedig még akkor is hosszasan kígyózott a sor az asztalunk előtt” – mondta a pilóta.
Arról is beszélt, hogy Kínában az Eb-hez képest még „gyerekcipőben” jár a gyorsasági kamionsport, a versenygépeket javarészt az utcai járművekből építik át, lóerőben gyengébbek, ugyanakkor nehezebbek, mint a kontinensbajnokságban szereplő, külön erre a célra épített gépek.
„Az ottani versenykamionokat tulajdonképpen még a futamok közötti időben is fejlesztik, mi az európai sorozatban gyűjtött tapasztalatunkkal sokat tudtunk és tudunk segíteni nekik” – nyilatkozta Vogel Adrienn, aki a későbbiekben szívesen indulna majd az Európa-bajnoki sorozatban is.
„Szeptemberben lesz megint egy verseny Kínában, októberben tervben van egy újabb teszt az Eb-kamionnal, aztán meglátjuk, hogyan alakul a jövő” – mondta a pilóta, aki biztos abban, hogy a Kia Picanto-kupában befejezi a mostani szezont, s mivel a tapasztalatszerzés szempontjából jó sorozatnak tartja azt, valószínűleg jövőre is teljesít ott egy idényt.