A BoP, vagyis a Balance of Performance egy olyan rendszer, amelyet az összes TCR-szériában, az idei évtől pedig a WTCR-ben is alkalmaznak. Lényege, hogy a különböző gyártók autóit a lehető legközelebb hozzák egymáshoz a teljesítményt tekintve, alapot adva ezzel a minél izgalmasabb és kiegyenlítettebb versenyzésnek.BoP, vagyis a Balance of Performance egy olyan rendszer, amelyet az összes TCR-szériában, az idei évtől pedig a WTCR-ben is alkalmaznak. Lényege, hogy a különböző gyártók autóit a lehető legközelebb hozzák egymáshoz a teljesítményt tekintve, alapot adva ezzel a minél izgalmasabb és kiegyenlítettebb versenyzésnek.
Marokkóban a mezőnyben egyedül az Audik kapnak plusz súlyt, egész pontosan 10 kg-ot. Ami pozitív lehet Michelisz Norbert és a Hyundai számára, hogy nekik nem kell ilyen nehezítéssel számolniuk, ahogy a Volkswagen autóinak tömegét sem növelik az esélykiegyenlítés végett.
Vannak viszont, akiknek a helyzetén – és autóin – még inkább könnyítene az FIA, ugyanis a Honda, a Peugeot és az Alfa Romeo 20 kg-mal, míg a SEAT 10 kg-mal kevesebbel indíthatja a szezont Marokkóban – utóbbinak a Zengő Motorsport pilótái, Nagy Norbert és Szabó Zsolt is örülhetnek.
Emellett további két módon próbálják megvalósítani az teljesítménykiegyenlítést: az autók hasmagasságának szabályozásával, valamint a motorerő korlátozásával. Előbbi egységes lesz Marrákesben (80 mm), míg utóbbinál csak a Honda teljesítményét próbálják visszavetni, ugyanis 97.5 százalékra korlátozzák az erőforrást a japán gyártó autóiban.
A Peugeot és az Alfa Romeo ezen a téren is könnyítést kap, ugyanis ezekben az autókban 102.5 százalékon futhatnak a motorok. A többi gyártó esetében az alap, 100 százalékos érték lesz érvényben.
A későbbiekben lesz külön kompenzációs súly is, melyet versenyhétvégéről versenyhétvégére módosítanak majd, Marrákesben még egységes (60 kg) lesz.