A Francia Nagydíjjal folytatódó versengés nagy valószínűséggel sok izgalmat tartogat majd erre a hétvégére is. A Le Mans-i pálya klasszikus stop-and-go pálya erős féktávokkal és agresszív kigyorsításokkal, ami papíron a Ducatiknak kedvez leginkább. Andrea Dovizioso azonban épphogy átvette a vezetést az ötödik körben, néhány kanyarral később a kavicságyban végezte.
A tavalyi francia futam Márquez győzelmével zárult, Danilo Petruccival a második helyen, ami reményt adhat az olasznak, hogy végre ezen a hétvégén odaérhessen a pódiumra.
Természetesen a Yamahákkal is számolni kell, hiszen híresen jól szerepelnek ezen a helyszínen, ráadásul a Jerezben végre dobogón végző Maverick Vinales egyik kedvenc pályája ez, és Valentino Rossi is a győzelemért harcolt itt két éve – épp csapattársával, Vinales-szel –, amikor az utolsó körben kétszer is hibázott, a második hibának pedig esés lett a vége.
A hangvillásoknál maradva ott van még Fabio Quartararo, akit erősen hajt a bizonyítási vágy, és a hazai pálya akár a segítségére is lehet, és persze ne feledkezzünk meg Álex Rins-ről se, aki az elmúlt 11 futam mindegyikét a top 6-ban zárta, öt alkalommal ráadásul a dobogón.
Lorenzo szerződés nélkül maradhat?
Furcsa pletykák kaptak szárnyra Le Mans-ban, melyek szerint a HRC ultimátumot adott Jorge Lorenzónak, hogy ha nem kezd jobb eredményeket hozni, akkor jövőre más pilóta után néznek. Lorenzónak kétéves szerződése van, de mint tudjuk, minden megállapodásból lehet kibúvó, pláne, ha a japánok óvatosak voltak az ismeretlen kapcsán, és ennek megfelelően fogalmazták meg az iratot.
„A Honda sohasem adott nekem semmilyen ultimátumot és nem is beszéltek velem erről a témáról. Mindannyian tudjuk, hogy hosszabb ideig fog tartani az adaptáció, mint eredetileg gondoltuk. A természetesen motorozási stílusom nem passzol a Hondához, de megéltem már nehezebb helyzeteket is. A Ducatival motorozni sem volt természetes számomra, ahhoz, hogy sikerüljön, időre és kilométerekre volt szükségem, ahogy most is” – mondta a spanyol, aki állítása szerint a borzalmasan sikerült jerezi hétvége után sem veszítette el az önbizalmát, és minden kis előrelépést győzelemként él meg.
De ahogy a mondás is tartja, nem zörög a haraszt…
Zarco: elvesztettem az önuralmam
Nem Lorenzo az egyedüli, aki nem találja az összhangot új motorjával. A francia borzalmasan szenved a KTM-mel, amit talán még el is tudnának nézni neki a csapatnál, de a stílusa egyre nagyobb gondokat okoz már egy ideje. Mindez Jerezben csúcsosodott ki, amikor esése után nyomdafestéket nem tűrő módon beszélt a motorról, pechére a közvetítő kamera előtt, aminek atmoszféramikrofonja szinte tökéletesen rögzített mindent, az interneten pedig azonnal fel is kapták a videót.
A történtek után Stefan Pierer, a KTM vezérigazgatója éles kritikát fogalmazott meg Zarcóról, akit nagy csalódásként titulált.
„Stefan Pierer kommentjét csak akkor olvastam, amikor már hazafele tartottam Jerezből, szóval napokkal azután, hogy mondta. Azóta nem beszéltem vele közvetlenül, de beszéltem Pit Beirerrel (a KTM Motorosport igazgatója – a szerk.), és megértettem, hogy miért nyilatkozott úgy, ahogy. Pénteken az esés után elég tüzes hangulatban voltam, és nem mondtam szép dolgokat a motorról, amit fejlesztenem kéne, és aminek el kell fogadnom a jelenlegi teljesítményét. Nem veszíthetem el az önuralmam az ilyen pillanatokban sem. Amikor a sajtó megkérdezte őt erről – hiszen az ő pénzét költjük erre a projektre –, mi mást válaszolhatott volna. Ő amúgy is egy karakteres ember, ha megkérdezed, ő bizony válaszol. Nem fájt vagy nem lettem szomorú attól, amiket mondott, mert megértettem, és mert én voltam az, aki előtte elveszítette a kontrollt” – vallott nagyon őszintén magáról és a helyzetről a francia pilóta.
Zarco jerezi kirohanásáról és az elmúlt hétvége legfontosabb momentumairól az alábbi videóból további részleteket tudhatnak meg.