„Teszteltünk itt az új aszfalton az új gumikkal néhány hónappal ezelőtt és Dani (Pedrosa, a KTM tesztpilótája – a szerk.) is ment itt néhány napja. Ez volt az utolsó extra előnyünk, amit a Dornától kaptunk, és ez sokat fog segíteni nekünk itt Misanóban” – kezdte Pol Espargaró, utalva a koncessziós jog által biztosított előnyökre, mint például a korlátlan tesztelési lehetőség, amit a legutóbbi futamon elvesztett az osztrák gyár dobogós eredményeinek köszönhetően.
„Legalább az első héten lesz egy kis pluszunk a többiekhez képest. Előnyt jelent a gumik ismerete, ami idén a legfontosabb, és ami a nagy felfordulást okozza az eredményekben. Ismerni a gumikat már az első edzésnap előtt – az nagyon fontos. Egyedül az új első keveréket nem próbáltuk ki, de szerintem az nem is lesz igazi opció nekünk. És van néhány probléma, amivel a többiek csak pénteken fognak szembesülni, de mi legalább már tudjuk, hogy mire számítsunk.”
Kollégánk kérdésére válaszolva, a spanyol KTM-es több részletet is elárult a sejtelmes kijelentésről.
„Igen, a huplikra gondolok, de még inkább a stabilitási problémára, amit okoznak a pálya gyors részein. Sokat küzdöttünk ezzel a teszt során és Daninak is ugyanez a gondja volt. Próbáltuk csökkenteni a hatást. Elég sokan fognak majd panaszkodni erre és szenvedni, legalábbis az első héten. A pálya nagyon jól tapad, viszont a gumik karkasza nem elég erős ezekhez a nagyon gyors részekhez. A kis huplikon is nagyon elkezd rázkódni a motor és ez a rázkódás utána abba sem akar maradni. A két napos teszt végére már kevésbé volt zavaró és Dani is sok mindent kipróbált, reméljük, ezek majd segítenek.”
A göröngyöket ugyan Bradley Smith is említette, aki szintén tesztelt itt még a nyár elején, de ő nem írta le ilyen drámainak a helyzetet. Sőt, azt mondta, hogy a Superbike-osok nem is érezték meg ezeket a pályahibákat. Hasonlóan nyilatkozott Franco Morbidelli, aki egy R1-es Yamahával motorozott az újraaszfaltozott pályán, ami nyilván minden szempontból messze van egy MotoGP-s motortól…
A Ducati tesztpilótája, Michele Pirro szintén nem adott ilyen erős visszajelzéseket múlt heti tesztje után, így valószínűsíthető, hogy a különböző márkákat más és más mértékben érinti ez a probléma.
Akik teljesen „vakon” vannak egyelőre, azok a Yamahások, ők az egyedüliek, akik semmilyen infóval nem rendelkeznek az új aszfaltról, hiszen tesztpilótájuk, Jorge Lorenzo nem motorozott itt, sőt Sepang óta nem is ült motoron.
„A Yamahánál vannak dolgok, amiket nehéz megmagyarázni – reagált erre Valentino Rossi. – Nagyon örültem, amikor kiderült, hogy Jorge lesz a tesztpilótánk, hiszen ő az egyik legsikeresebb versenyző az M1 történetében. De, hogy miért nem tesztel, azt a Yamahától kell megkérdezni…”
További érdekességek a San Marino Nagydíj felvezető napjáról az alábbi videóban láthatóak.