A sportvezető az MTI-nek szerdán azt mondta, úgy terveznek, hogy egy normál idényre kerül sor 2021-ben a sportágban, de a vírushelyzet miatt "az élet átírhatja a terveket".
„Tavaly már bizonyítottuk, hogy egy világjárvány közepette, soha nem látott nehézségekkel megküzdve is szinte teljes versenyszezont tudunk lebonyolítani, a nemzetközi futamokon pedig a legmagasabb szintű szakmai segítséget nyújtotta az MNASZ, ez az idén sem lesz másképp” – mondta Oláh Gyárfás, és hozzátette, jelentős előrelépés lenne, ha a túraautó-világkupa (WTCR), a gyorsasági kamion Európa-bajnokság (ETRC), valamint a rali Európa-bajnokság (ERC) magyarországi versenyein a hazai nézők élőben szurkolhatnának a magyar indulóknak.
„A versenyzőknek és a csapatoknak az MNASZ igyekszik megadni a lehető legtöbb segítséget, mert a tavalyi év után most az a legfontosabb, hogy az idén sorra kerülő eseményeken minél többen rajthoz tudjanak állni” – jelentette ki az elnök, kiemelve, hogy Magyarország a 2020-as, nehézségekkel teli esztendőben sem maradt autósportos siker nélkül, ifjabb Érdi Tibor ugyanis pályafutása harmadik Európa-bajnoki címét nyerte meg az ERC2-es kategóriában az első kontinensbajnoki diadalát elérő Csökő Zoltán navigátorral.
Oláh Gyárfás elmondta, a rali országos bajnokság idei szezonját hétfutamosra tervezik, tartalékeseményként pedig szerepel a tervezetben az év végén a Mikulás-rali. A szövetség tervei szerint a versenysorozat március végén a Salgó-ralival kezdődik, és az október 23-i hétvégén, az ERC-futammal azonos időpontban és helyszínen sorra kerülő Nyíregyháza-ralival zárul. A kettő között a mezőny ellátogat Miskolcra és Kassára, Ózdra és Egerbe, Pécsre és környékére, Székesfehérvárra és Veszprémbe, valamint Mórra is.
Oláh Gyárfás beszélt arról is, hogy a 2020-as országos ralibajnokság végeredménye változatlanul nem tekinthető véglegesnek, ugyanakkor a ralisport bizottság elutasította a benyújtott felülvizsgálati kérelmet, és érvényben hagyta az általa korábban már közölt eredményt, mely szerint a Hadik András, Kertész Krisztián párosé lett a bajnoki cím. Egy másik felülvizsgálati kérelem elbírálására még várni kell, de ezzel kapcsolatban a héten megszülethet a döntés.
Magyarországon a tervek szerint az első nagy nemzetközi verseny május közepén a WTCR idénynyitó hétvégéje lesz a Hungaroringen, ahol június 12-13-án kamion Eb-futamot, augusztus 1-jén pedig a Formula–1-es Magyar Nagydíjat rendezik meg. Raliban a mecseki ob-futammal közösen Historic Eb-fordulót rendeznek majd, Nyíregyházán és környékén pedig az Európa-bajnoki mezőny méreti meg magát sorozatban harmadszor.