A Dakar-tábor életre kelt, az álmos készülődés helyét átvette a tervszerű és precíz munka. Ugyan a prológ még nem az, ami miatt egy ilyen maratoni versenyen olyan nagyon izgulni kell, de a versenyzőkön látszott, nagyon várták már, hogy magukra ölthessék a tűzálló ruhát – még akkor is, ha a 32 fokos hőségben ez nem éppen komfortos viselet. Romain Grosjean néhány héttel ezelőtti balesete azonban mindenkit emlékeztetett arra, milyen fontosak is a biztonsági felszerelések. (Ide tartozó információ: a motorosok számára ettől az évtől kezdve kötelező a légzsákmellény használata.)
Az adminisztratív és technikai ellenőrzés után véglegessé vált az indulók létszáma: 101 motoros, 16 quados, 64 autós páros, 61 „könnyűsúlyú jármű” (ide tartoznak a side by side buggyk) és 44 kamionos trió – vagyis összesen 286 jármű – kapta meg a zöld lámpát a szervezőktől.
A szombati 11 kilométer a rajtsorrendről döntött, úgyhogy egy kicsit taktikai harc is volt, ám senkit sem lepett meg, hogy a háromszoros Dakar-győztes Nasszer al-Attijah ezúttal is magasról tett erre. A katari úgy megnyerte a szakaszt, hogy öröm volt nézni, és persze a végén fülig ért a szája a hírtől, hogy az első helyről rajtolhat vasárnap: „A prológ csak az ízelítő volt, a vasárnapi hosszú nyitószakaszon azonban már tényleg komolyra fordulnak a dolgok” – nyilatkozta al-Attijah, majd még kacsintva hozzátette, amikor 301-es rajtszámmal indult, mindig nyert, úgyhogy nagyon optimista.
A magyar versenyzők közül a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős a késői nevezés miatt az 54. helyen rajtolva az 51. helyen végzett.
„Úgy terveztem, hogy óvatosan kezdünk, aztán a rajt után elkapott a versenyláz és elkezdtem nyomni a gázt – mondta a 15. Dakarján induló Szalay. – Sajnos egy korábbi gyári autóval utolért az egyik helyi pilóta, félre kellett állnunk, hogy elengedjük, utána pedig végig a porában autóztunk, de így is nagyon élveztük, hogy végre mehetünk. A neheze csak most jön, rögtön vasárnap egy hosszú szakasz vár ránk.”
A Fazekas Károly, Horn Albert, Csákány Péter kamionos trió első Dakarjának első szakasza meglehetősen peches volt, ugyanis a pálya elején jobb hátsó defektet kapott, s a lyukas kerék száz méter alatt szétvert mindent maga körül, úgyhogy muszáj volt kicserélni. Tíz percbe telt, de ez a tíz perc szerencsére nem fog hiányozni a végelszámoláskor, hiszen a prológ csak a rajtsorrendről döntött. Darázsi Zsolt is végigment a szakaszon – a 29. helyen –, ez az ő esetében nem feltétlenül lesz mindig igaz, hiszen ő az ötszörös Dakar-győztes Cyril Despres „mentőangyala”.
A motorosok közül a hondás Ricky Brabec volt a leggyorsabb, a határon túli magyar versenyzők közül a szatmári Gyenes Emánuel a 33., míg Saghmeister Gábor a 82. helyen végzett.
A prológ után látványos rajtceremóniát tartottak – sajnos nézők ezúttal nem jöhettek, de a televíziós közvetítésekben mindenki láthatta: a Dakaron megadják a módját az ünnepélyes indulásnak.
43. DAKAR RALI
Prológ. Autósok: 1. Nasszer al-Attijah, Matthieu Baumel (katari, francia, Toyota Hilux) és Brian Baragwanath, Taye Perry (dél-afrikai, Century) 5:48, 3. Al-Radzsi, Von Zitzewitz (szaúd-arábiai, német, Toyota Hilux) 8 másodperc hátrány, ...51. Szalay, Bunkoczi (magyar, Opel Grandland X) 1:38 p h. Motorosok: 1. Ricky Brabec (amerikai, Honda) 6:01, 2. Barreda (spanyol, Honda) 6 mp h., 3. Sanders (ausztrál, KTM) 13 mp h., ...33. Gyenes (romániai, KTM) 1:03 p h., ...82. Saghmeister (szerbiai, KTM) 3:36 p h. Kamionosok: 1. Sziarhej Vjazovics, Pavel Haranyin, Anton Zaparoscsanka (fehérorosz, MAZ) 6:38, 2. Visnyeuszki, Novikau, Szacsuk (fehérorosz, MAZ) 1 mp h., 3. Macík, Tomásek, Svanda (cseh, Iveco) 3 mp h., ...29. Darázsi, Pacquelet, Thalgott (magyar, francia, francia, MAN) 2:42 p h., ...44. Fazekas, Horn, Csákány (magyar, Scania) 11:40 p h.