Mindenki arra koncentrált, hogy meglesz-e Fabio Quartararo hatodik rajtelsősége zsinórban, de ebből csak a francia rajtelsőség jött össze, amit végül Johann Zarco szállított.
Quartararo első gyors körét törölték pályaelhagyás miatt, de ez sem zavarta meg a yamahást. Később átvette a vezetést, és még javítani is tudott. A pár másodperccel mögötte érkező Zarco azonban még nála is jobb kört futott.
A ducatis a következő körét is piros szektorral kezdte meg, de csak a 4-es kanyarig jutott, ahol épp a lelassító Quartararo mellett haladt el, mielőtt bukott.
Ekkor kevesebb mint két perc volt még vissza. Akiket nem a Zarco bukása miatt érvényben lévő sárga zászló zavart meg, azokat leintették vagy éppen buktak, mint Nakagami Takaaki.
Egyedül Jack Miller tudott még egy zavartalan gyors körbe belekezdeni, azonban javítani már ő sem tudott, mivel a célra fordítóban elindult alatta a motor eleje, de az esést megúszta.
Zarco a kavicságyból egyenesen a parc fermébe mehetett ünnepelni.
Az edzés során több versenyző is botorkált a pályán, ami miatt voltak is reklamálások bőven, kíváncsiak várjuk, hogy a felügyelők osztanak-e majd ki büntetést.
Az első sorba végül Aleix Espargaró fért még be, aki utoljára a 2015-ös Holland Nagydíjon rajtolt ilyen előkelő pozícióból, míg az Aprilia utoljára 21 éve, a 2000-es ausztrál futamon élhette át ezt az élményt a királykategóriában Jeremy McWilliams révén.
Marc Márquez pole-királysága ugyan megszakadt a német pályán, ötödik helye azonban mégis jó eredménynek számít a körülményekhez képest, és innen rajtolva még a dobogó is könnyen meglehet.
A Q1-ben nemcsak a névsor volt a meglepő, de a végső sorrend is, ahonnan végül Álex Rins és Pol Espargaró jutottak tovább. Utóbbi egészen jól ki tudta használni a lehetőséget, hiszen végül a 8-ik helyet szerezte meg.
Valentino Rossi a 16-ik, Joan Mir a 17-ik, Franco Morbidelli (aki bukott utolsó gyors körén) a 18-ik, míg Maverick Vinales csak az utolsó előtti rajtkockából rajtolhat.
Morbidelli esése miatt a 13-as kanyarban sárga zászló volt érvényben, de Vinales és Rossi továbbjutása nem ezen múlott.
A teljes eredménylista ide kattintva tekinthető meg!
CSEH POLE POZÍCIÓ A MOTO3-BAN
Nincs már olyan pilóta a Moto3-as mezőnyben, aki nem járta meg a Q1-et miután Gabriel Rodrigo bukott a szombat reggeli szabadedzésen. A 3-as kanyarban dobott hatalmas high side után szerencsére nem lett baja, de a motort már nem tudták újraépíteni.
Az előző futamon pole-ból induló Rodrigo végül nem is jutott tovább a Q1-ből, miután utolsó gyors körén hibázott a 9-es kanyarban, így a 15-ik helyről rajtolhat csak holnap.
Darryn Binder bukott a Q1-végén, utolsó kivezető körén, de így is elsőként jutott tovább. A teljes boksz (beleértve a csapattárs, John McPhee szerelőit is) ezerrel dolgozott azon, hogy a Q2-ben motorra tudjon ülni, ami sikerült is.
Azonban így sem tartott sokáig számára az időmérő fő szakasza, fekete zászlóval kizárták a Q2-ből az imént említett bukás miatt, ami egy ütközés végeredménye volt.
A dél-afrikai valószínűleg rosszul mérte fel a célegyenesben érkező, helyettesítő versenyzőként élete első világbajnoki hétvégéjét teljesítő, Joel Kelsóval.
Nemcsak első pole pozícióját, de vb-s karrierjének első elsősoros indulását motorozta össze Filip Salac, aki a három hete elhunyt Jason Dupasquier legjobb depóbeli barátja volt, aminek emlékére a svájci rajtszámát is magára tetováltatta.
Az utolsó cseh rajtelsőség Jakub Kornfeil nevéhez fűződik a 2018-as Cseh Nagydíjról. Az első sort Dennis Foggia és Suzuki Tatsuki teszi teljessé.
Toba Kaito nagyot bukott a 8-as kanyarban, de így is ötödik lett. A kérdés már csak az, hogy megsérült-e vagy rajthoz tud állni vasárnap. Említést érdemel még az újonc Lorenzo Fellon, aki hatodikként zárt.
Pedro Acosta egy körön továbbra sem gyors, de a 13-ik helyről rajtolva sincs még számára lefutva a verseny. Az is igaz azonban, hogy a szezont remekül kezdő spanyol az utóbbi három futamon még csak a dobogóra sem tudott felállni.
A teljes eredménylista ide kattintva tekinthető meg!