A DS Techeetah versenyzői kisajátították az első sort az idény utolsó előtti futamán. A pole pozícióból Jean-Éric Vergne, mellőle a címvédő António Félix da Costa parkolhatta le az autóját a rajtrácson. A második sorból Lucas di Grassi és Edoardo Mortara vághatott neki a versenynek.
Vergne jól kapta el a rajtot, ahogyan kicsivel hátrébb, a top ötben sem történt változás az első kanyarokban. A francia versenyző hamar megpróbált elszakadni az őt üldözőktől, míg a világbajnoki éllovas Nyck de Vries – aki a 19. pozícióból vágott neki a futamnak – két helyet javított az első körökben.
A nyolcadik körre csökkent Vergne előnye az élen, ekkor ráadásul mindkét Nissan-versenyző felvette a támadó módot. Amikor azonban Oliver Rowland visszajött az ideális ívre, összeütközött egy kissé Pascal Wehrleinnal, amitől a német pilóta defektet kapott, és kénytelen volt a bokszutca felé venni az irányt.
Éppen ekkor Sam Bird is bajba került – a brit alatt a célegyenes elején állt meg a Jaguar. Az autó mentésének az idejére a pályára küldték a biztonsági autót. A világbajnokság harmadik helyén álló Bird a nullázásával igen nehéz helyzetbe került a végső diadalért folytatott csatában.
A safery car két kör után el is hagyta a pályát, az újraindítás után továbbra is a DS Techeetah párosa autózott a mezőny élén, ám a 17. körben helycsere történt kettejük között. Nem sokkal később Vergne a támadó módban érkező René Rasttal szemben is veszített egy pozíciót, majd a német csapattársa, Di Grassi is elment mellette.
Az Audi párosa ráadásul kicsivel később Da Costát is maga mögé utasította – a 21. körben már Di Grassi autózott az első helyen. Miután elfogyott Rast támadó módja, Di Grassi pedig éppen felvette azt, Mortara átmenetileg vette át a vezetést. A 27. körben azonban újra Di Grassi állt az élre.
Három körrel később Mitch Evans jött fel a harmadik pozícióba. Az élen állóknak egyébként volt okuk némi aggodalomra az utolsó percekben, ugyanis éppen nekik maradt a legkevesebb energiájuk. Ekkorra Di Grassi és Mortara az első két helyen elszakadt kissé a mezőnytől, ám a svájci nagyon szorosan követte az élen álló Audi-versenyzőt.
Bár Mortara még az utolsó métereken is próbálta legyorsulni Di Grassit, az első helyen a brazil pilóta látta meg a kockás zászlót. A dobogóra Evans állhatott fel melléjük, pontot szerzett továbbá Nato, Dennis, Vergne, Da Costa, Günther, Rast és Lotterer. Bár De Vries csak a 22. helyen ért célba, továbbra is ő vezeti világbajnoki pontversenyt.
A Formula E 2021-es idénye vasárnap ér véget. Az időmérőt 11.15-től rendezik, a verseny 15 órakor veszi kezdetét Berlinben.
FORMULA–E
BERLIN, ELSŐ VERSENY
1. Lucas di Grassi (brazil, Audi)
2. Edoardo Mortara (svájci, Venturi)
3. Mitch Evans (új-zélandi, Jaguar)
4. Norman Nato (francia, Venturi)
5. Jake Dennis (brit, BMW Andretti)
A világbajnokság élmezőnye 14 futam után: 1. Nyck de Vries (holland, Mercedes) 95 pont, 2. Edoardo Mortara (svájci, Venturi) 92, 3. Jake Dennis (brit, BMW Andretti) 91, 4. Mitch Evans (új-zélandi, Jaguar) 90, 5. Robin Frijns (holland, Virgin) 89, 6. Lucas di Grassi (brazil, Audi) 89