„Misano a hazai futamom, de ez az Olasz Nagydíj! Itt győzni hihetetlen élmény, ez az egyik legkeményebb pálya. Nagyon jól dolgoztunk a hétvégén, és bár a rajtom nem sikerült jól, végre sikerült győznöm” – mondta Bagnaia, aki csizma és kesztyű nélkül érkezett meg a parc fermébe a leintést követően.
„Gondoltam rá, hogy a sisakomat is kidobjam, de akkor megbüntettek volna, hogy anélkül motorozok vissza.” Nos, ha szó szerint vesszük a szabálykönyvet, akkor csizma és kesztyű nélkül motorozni szintén tiltott dolog.
Bagnaia rajtja igazából nem volt gyenge, de minden irányból márkatársak vették körül, ezért el kellett vennie a gázt. A négyes kanyarban aztán még Marco Bezzecchivel is összeért.
Aleix Espargaró egész pontosan látta előre a verseny forgatókönyvét, miszerint az első sorból rajtoló fiatal titánok tempója nagyjából a tizedik körig lesz elég.
Bagnaia a kilencedik kör elején vette át a vezetést Bezzecchitől, akit két körrel később Quartararo is leelőzött.
Néhány kör alatt Pecco egy másodperces előnyre tett szert, de Fabio ismét csodát mutatott be mögötte a Yamahán. Olyannyira, hogy az utolsó körök többségében gyorsabb köröket motorozott, de Bagnaiának mindig volt ezekre válasza.
Ami csalódást okozott a franciának, az az új idom volt, amire Katar óta várt, és amitől némi megváltást remélt a végsebesség kapcsán. Azonban jóval több negatívumot tapasztalt vele, mint amennyi pozitívat, ezért úgy döntöttek, hogy az idén eddig használt aero megoldással teljesíti a futamot.
A harmadik helyet ezúttal sem adták könnyen Aleix Espargarónak, aki győzelemről álmodott ma, de a VR46-os fiúk mögött túl sok időt veszített. „Nagyon jó munkát végeztek, mert a kevés tapasztalatuk ellenére nem hibáztak. Gyorsak voltak. Azt hittem, többet fognak hibázni, de nem. Szóval nehéz volt megelőzni őket, és mire sikerült, addigra már túl késő volt. 15 kört veszítettem mögöttük, nagy gratula nekik.”
Ahogy a fentiekből már kiderült, előzésekben szerencsére ma nem volt hiány, ami azonban nem jelenti azt, hogy az elmúlt időszakban tapasztaltak megszűntek volna.
Egyrészt a gyors versenyzők nagy része hátrébbról volt kénytelen rajtolni a kiszámíthatatlan időmérő miatt. Másrészt a pálya két ponton is segítette az előzést. Egyrészt a hosszú egyenesben, hiszen hamarabb el lehetett kapni az elöl haladó szélárnyékát, és még az előzésre is maradt idő, majd ott voltak még az egymást követő kanyarkombinációk.
A VR46-duót végül Johann Zarco is maga mögé utasította, így Bezzecchi az ötödik, Luca Marini pedig a hatodik helyen zárt.
A legjobb KTM-es ezúttal is Brad Binder lett két tizeddel Marini mögött. Nakagami Takaaki nyolcadikként futott be, elsőként a hondások között.
A futam legnagyobb drámája a nyolcadik körben történt, amikor az egyes kanyarban Joan Mir, a tizenkettesben pedig Álex Rins bukott, azaz zsinórban másodszor mindkét suzukis nullázott. Logikus lenne azt gondolni, hogy a márka kivonulásának híre zavarta össze őket, de a pilóták szerint másról van szó.
Mir továbbra sem találja a megfelelő alapbeállítást, és nem képes „megállítani” a motort a kanyarok előtt. Egész hétvégén szenvedett, így a mai nap már csak hab volt a tortán.
Rins esése szintén érdekes történet. A közvetítés során nem láthattuk, de a spanyol a futamot követően kitett egy videót Twitter oldalára, amin a belső kameralánc felvétele volt látható. A tweetet azóta törölte, de néhány szemfüles (köztük újságírók) lementette azt. A videón az látszik, hogy Rins a 12-es kanyarban beszúr Nakagami mellé, aki kicsit szélesen fordult. Ezután mindketten folytatják a saját ívüket, egészen addig, amíg Rins el nem kezdi kifele engedni a motort, és bele nem ütközik a rázókövön haladó japánba. Ilyen helyzetben általában a kívül haladó pilóta szokott pórul járni, de a suzukis olyan peches szögben találta el a Hondát, hogy ő bukott hatalmasat. Ez legalábbis jelen sorok írójának olvasata, mert Rins egyértelműen Nakagamit hibáztatta.
Az előző futam győztese, Enea Bastinanini szintén bukott. Harmadik esését a hétvégén a 14-ik kör négyes kanyarjában gyűjtötte be. Pedig dobogóra esélyes volt a tempója, de ezúttal őt szippantotta be az elöl haladó pilóta, nevezetesen Aleix Espargaró szélárnyéka, ami után elment alóla a motor eleje.
Marc Márquez nagy lelki terhet rakott le a mai futammal, és átmenetileg egy tizedik hellyel köszönt el csapatától, na meg szurkolóitól.
„Ez a verseny is megerősített abban, hogy jól döntöttem a műtét kapcsán. Az első 6-7 kört élveztem ma, még a mezőny elejét is láttam, de aztán jött egy figyelmeztető jel, és elengedtem a dolgot. Az alkarprobléma megint előjött, ahogy a fájdalom is, és elment az erőm” – vallotta be a leintés után. Hosszú idő után most először lehetett őszinte, hiszen már nem volt miért leplezni a fájdalmat és problémáját.
„Ha szerdán vagy csütörtökön kapom a hívást az orvosoktól, hogy mehet a műtét, akkor már Mugellóba se jöttem volna el. Bízom benne, hogy a beavatkozás visszaadja a régi életemet, ami nincs tele állandó fájdalomcsillapítóval és antibiotikummal. Szeretném újra élvezni a motorozást, mert az utóbbi időben nagyon nem élveztem. Tudom, hogy ebben a formában nem tudtam volna sokáig folytatni.”
Amikor a Nemzeti Sport a műtét várható hosszáról érdeklődött, félreértette a kérdést, azt hitte, a felépülési időre vonatkozott. De a válasz újabb érdekes részletre világított rá.
„Az első kérdésem az volt az orvosokhoz: ti hisztek ebben a műtétben? Igen, teljesen – mondták. A második kérdésem pedig az volt, hogy mikor térhetek vissza. Mire közölték, hogy ezzel a hozzáállással inkább maradjak otthon.”
Ezúttal tehát minden másképp lesz, és remélhetőleg komplikáció sem jön közbe. A keddi beavatkozás állítólag kétórás lesz, a tervek szerint pedig már vasárnap visszatér Madridba, ahol a rehabilitáció zajlik majd. A gyógyulási időt lehetetlen megjósolni, de 3-6 hónapig biztosan eltart majd.
A futam teljes végeredménye itt található.
GYORSASÁGMOTOROS-VB, MUGELLO
MotoGP (23 kör, 120.635 km)
1. Francesco Bagnaia (olasz, Ducati) 41:18.923 perc
2. Fabio Quartararo (francia, Yamaha) 0.635 mp hátrány
3. Aleix Espargaró (spanyol, Aprilia) 1.983 mp h.
A pontverseny állása 8 verseny után (12 van még hátra): 1. Quartararo 122 pont, 2. A. Espargaro 114, 3. Enea Bastianini (olasz, Ducati) 94
Moto2 (21 kör, 110.145 km)
1. Pedro Acosta (spanyol, KTM) 39:35.930 p
2. Joe Roberts (amerikai, Kalex) 4.051 mp h.
3. Aj Ogura (japán, Honda) 6.749 mp h.
A pontverseny állása: 1. Celestino Vietti (olasz, Kalex) 108 pont, 2. Aj 108, 3. Arón Canet (spanyol, Kalex) 89
Moto3 (20 kör, 140.9 km)
1. Izan Guevara (spanyol, GasGas) 39:43.214 p
2. Sergio García (spanyol, GasGas) 39:43.193 – pályaelhagyás miatt visszasorolták
3. Tatsuki Suzuki (japán, Honda) 0.012 mp h.
A pontverseny állása: 1. García 137 pont, 2. Guevara 109, 3. Jaume Masiá (spanyol, KTM) 95
(MTI)