A REGGELI ERŐS SZÉL (amely aztán egész nap kitartott) letépte a pályajelző szalagok egy részét, az itinerrel pedig sokaknak meggyűlt a bajuk, így alig volt olyan motoros, aki nem tévedt el legalább egyszer a HunGarian Baja szombati napján. Jött mindenki minden irányból, aki pedig jó kezeli az itinert, nyilván lépéselőnybe került. Nem így a mezőny egyik leggyorsabb tagja, a kvalifikációs szakaszt megnyerő Jan Brabec, aki kínjában már nevetett saját magán, amikor harmadszor is eltévedt. Végül kétórás büntetése birtokában kiállt a versenyből. A REGGELI ERŐS SZÉL (amely aztán egész nap kitartott) letépte a pályajelző szalagok egy részét, az itinerrel pedig sokaknak meggyűlt a bajuk, így alig volt olyan motoros, aki nem tévedt el legalább egyszer a HunGarian Baja szombati napján. Jött mindenki minden irányból, aki pedig jó kezeli az itinert, nyilván lépéselőnybe került. Nem így a mezőny egyik leggyorsabb tagja, a kvalifikációs szakaszt megnyerő Jan Brabec, aki kínjában már nevetett saját magán, amikor harmadszor is eltévedt. Végül kétórás büntetése birtokában kiállt a versenyből.
A napot a szlovén Toni Mulec zárta az élen, aki szintén nem volt hibátlan, de legalább kiegyensúlyozott.
„Újonc hibákat követtem el a reggeli szakaszon: kétszer is eltévedtem, mert nem néztem az itinert, utolértem jó néhány versenyzőt, attól kezdve por volt, de legalább haladtunk – mondta Mulec. – Délután más taktikát választottam, csak követtem az itinert, ennek ellenére a szakasz végén eltévedtem. Vezetek a versenyben, de sok van még hátra, várjuk ki a végét.”
A második helyen a brit Robert Wallace áll, akinek szintén hektikus napja volt, mögötte pedig a leggyorsabb hölgyversenyző, Mirjam Pol következik. „Mindent egybevetve jó napom volt, láttam eltévedni embereket, de én követtem az itinert, és csak mosolyogtam magamban” – mondta Pol.
A magyar színeket Hodola Richárd képviseli a világkupa-mezőnyben – ő a negyedik helyről várja a folytatást. „Az első szakaszon nagyon eltévedtem, háromszor is találkoztam ugyanazzal a sportbíróval, de a többiek is hibáztak – mondta Hodola. – A második szakasz már jól ment, a magyar értékelésben a második, a világkupában negyedik vagyok.”
Az autósoknál Benediktas Vanagas nem ismer tréfát: noha most először áll rajthoz a HunGarian Baján, az eddigi mindhárom szakaszon a leggyorsabb volt, és vezet a versenyben.
„Ez egy Dakar-napnak is éppen megfelelt: voltak technikás és gyors részek, ugratók és gödrök, végig folyamatosan koncentrálni kellett – mondta Vanagas. – A navigátorom egész nap remek munkát végzett, mentünk, ahogy tudtunk, ez a legtechnikásabb Baja-szakasz, amelyen valaha versenyeztem. Mindkét szombati szakaszt megnyertük, annak ellenére, hogy a délutáni végén lassú defektet kaptunk húsz kilométerre a céltól, de megúsztuk kerékcsere nélkül. Vezetjük a versenyt, de van még két szakasz.”
Az Európa-kupa pontversenyét vezető Joao Ferreira kiegyensúlyozott teljesítményének és persze gyorsaságának köszönhetően felzárkózott a második helyre, a hátránya egy kicsit több mint öt perc Vanagassal szemben, az előnye viszont mindössze 18 másodperc az őt üldöző Michal Maluszynskihez képest.
„Nagy ugratók és nagy gödrök nehezítik a dolgunkat, az autónk ezeken bizony néha nagyon szenvedett – mondta Ferreira. – A második helyen állunk annak ellenére, hogy délután két defektünk is volt, az egyiket kicseréltük, a másikkal kijöttünk, mert azt a szakasz végén kaptuk. A bajnokság szempontjából jó helyen állunk, és bár Vanagas nagyon vezet, próbálunk lőtávolon belül maradni.”
Ami a magyar versenyzőket illeti a Lónyai Pál, Szőke Nikolett kettős sajnos már az első szelektív szakaszon balesetet szenvedett, de szerencsére a versenyzők jól vannak, sőt, vasárnap folytatni akarják a küzdelmet, Lukács Kornél pedig a technika ördögével találta szembe magát. Pedig az első kör után még a nagyon előkelő negyedik helyen állt…
„A délelőtti szakasz utolsó húsz kilométerén már nem volt első hajtásunk, és a problémát sajnos a szervizparkban sem sikerült orvosolni, úgyhogy így indultunk tovább – mondta Lukács. – Egy kicsit olyan érzés így autózni, mintha egy Ladát vezetnék, megy az autó keresztbe-hosszába, és a kanyarokból nem tudunk rendesen kigyorsítani.”
Nos, ennek az lett a vége, hogy sajnos nem tudták befejezni a szakaszt és kiestek a versenyből.
HUNGARIAN BAJA, AUTÓS EK ÉS MOTOROS VK, VÁRPALOTA
Az állás 3 szelektív szakasz után. Motorosok: 1. Toni Mulec (szlovén, KTM) 4:15:17.2, 2. Wallace (brit, KTM) 9:03.4 p h., 3. Pol (holland, Husqvarna) 12:28.6 p h., 4. Hodola (magyar, KTM) 31:08.6 p h. Autósok: 1. Benediktas Vanagas, Kuldar Sikk (litván, észt, Toyota Hilux) 1:33:49.5, 2. Ferreira, Monteiro (portugál, Mini John Cooper) 2:45.5 p h., 3. Maluszynski, Kurzeja (lengyel, Mini John Cooper) 2:47.2 p h.