Stoffel Vandoorne szerezte meg a pole pozíciót a Formula–E brazíliai időmérőjén. A címvédő mellől António Félix da Costa, a második sorból Mitch Evans és Edoardo Mortara várhatta a piros lámpák kialvását Sao Paulóban.
Az első hármas simán eljött a rajtnál, hátrébb azonban több autó is megsérült. Norman Nato számára máris véget ért a futam, míg Mortara visszacsúszott a mezőny végére. A második körben Sébastien Buemi hajtott bele Maximilian Günther autójának hátuljába, amelynek következtében a svájci pilóta is sok pozíciót veszített.
Az élmezőnyből elsőként Vandoorne vette fel a támadó módot az ötödik körben, így átmenetileg Da Costa állt az élre. Két körrel később a címvédő visszavette a vezetést, ám a következő körben a pályára kellett küldeni a biztonsági autót, miután Sacha Fenestraz alatt megállt a Nissan a hatos kanyarban.
A 11. körben folytatódhatott a verseny, ám Vandoorne az újraindításkor sem engedte ki a kezei közül az első helyet. A 14. körben végül néhány másodpercre elveszítette azt, amikor az addig a harmadik helyen autózó Nick Cassidy egyszerre kettőt előzve átvette a vezetést, ám a brit pilóta rögtön ezután a pálya szélére hajtott a támadó módért, így visszaesett a negyedik pozícióba.
A plusz energiának köszönhetően azonban Cassidy hamar visszazárkózott Vandoornére, sőt, a 15. körben el is vette tőle az első helyet. Nem sokkal később Da Costa is megelőzte a belgát, a 16. körben azonban ismét be kellett vetni a safety cart. Ezúttal Jake Dennis miatt, aki Dan Ticktummal ütközött, majd kénytelen volt félrehúzódni és feladni a versenyt.
A 19. körben folytatódhatott a futam, majd rögtön az újraindítás után Cassidy és Vandoorne is élt a második lehetőségével a támadó módot illetően. Ennek következtében átmenetileg Da Costa állt az élre, ám amikor a portugál is felvette a plusz energiát, Cassidy visszavette a vezetést.
A szintén támadó módban érkező Evans azonban nem sokkal később megelőzte Cassidyt, ám az élen csak néhány kört tölthetett, mielőtt az új-zélandi visszavette a vezetést. A versenytávhoz egyébként a biztonsági autós fázisok miatt négy kört adtak hozzá utólag, a 30. körben Sam Bird előzte meg Vandoornét a harmadik pozícióért.
A ráadásban Evans maga mögé utasította Cassidyt, ami végül győzelmet ért a számára. A két új-zélandi mögött Bird ért célba, pontszerző helyen végzett továbbá Da Costa, Vergne, Vandoorne, Wehrlein, Hughes, Rast és Buemi.
Folytatás április 22–23-án Berlinben!
FORMULA–E
BRAZÍLIA, VERSENY
1. Mitch Evans (új-zélandi, Jaguar)
2. Nick Cassidy (új-zélandi, Envision)
3. Sam Bird (brit, Jaguar)
4. António Félix da Costra (portugál, Porsche)
5. Jean-Éric Vergne (francia, DS Penske)
A világbajnokság élmezőnye 6 futam után: 1. Pascal Wehrlein (német, Porsche) 86 pont, 2. Jake Dennis (brit, Andretti) 62, 3. Nick Cassidy (új-zélandi, Envision) 61, 4. Jean-Éric Vergne (francia, DS Penske) 60, 5. António Félix da Costa (portugál, Porsche) 58, 6. Sam Bird (brit, Jaguar) 44, 7. Sébastien Buemi (svájci, Envision) 42