A duó budapesti sajtótájékoztatóján Hangodi Bendegúz elmondta, az idén elsősorban a tapasztalatszerzés a cél, és egyelőre még nem tudják elhelyezni magukat az Európa-bajnokság ERC4 kategóriájában.
„Az év végére az is kiderül, hogy jövőre tudjuk-e folytatni az Eb-n, de alapvetően szeretnénk a következő évben is ott indulni” – jelentette ki a 22 éves versenyző, aki azt is elárulta, hogy a soron következő Kanári-szigeteki, valamint az azt követő lengyelországi Eb-futamra a Tagai Racing Technology készíti majd fel a versenyautójukat, utána pedig a Berényi Racing lesz a partnerük ebben.
„A további helyszínek közül Svédország még kérdéses, de Lettországban, Olaszországban, Csehországban, és természetesen az idényzáró magyarországi Rally Hungaryn a tervek szerint ott leszünk a mezőnyben” – fogalmazott Hangodi.
Navigátora kiemelte, a fiatal versenyzőtársával ritkán vannak vitáik, a legtöbb dologban egyetértenek.
„A gumipartnerünk miatt nem tudtunk volna az ERC junior kategóriában indulni, ott ugyanis kötelező egy másik abroncsgyártó termékeit használni” – árulta el Bunkoczi László.
„Rendkívül nehéz évünk lesz, szerintem csak az első néhány verseny után tudjuk majd igazán felfogni, hogy mibe is kezdtük bele. Ugyanakkor ha mi ketten kihozzuk magunkból a százszázalékos teljesítményt, akkor én már helyezéstől függetlenül elégedett leszek” – tette hozzá Hangodi.
Szujó Zoltán, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke hangsúlyozta, hogy az Európa-bajnokság a világ legrégebbi ralis versenysorozata, és sportdiplomáciai szempontból is lényeges, ha a különböző nemzetközi szériákban vannak magyar indulók.
„Magyarországon az Európa-bajnoki futamnak már van egy története hullámhegyekkel és hullámvölgyekkel, utóbbiakat úgy tűnik, hogy sikerült diplomáciai úton rendezni, így Magyarország visszakerült az Eb térképére” – emelte ki az MNASZ elnöke.
Őry Kornél, a Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. (HUMDA) motorsport szakértője szerint Hangodi és Bunkoczi párosa jó példája annak, hogy hogyan lehet eljutni Magyarországról nemzetközi szintérre, a fiatal versenyző fejlődési görbéje pedig a tapasztalt navigátor mellett még gyorsabb.
„Számunkra az a cél, hogy a HUMDA támogatásával az ERC mezőnyében is minél sikeresebbek tudjanak lenni” – jelentette ki Őry.
Az ERC idei szezonja május elején folytatódik a Kanári-szigeteken.