Új versenyzők, új csapatok, új autók, és egy vadonatúj helyszín, Veszprém. A rali Európa-bajnokság mezőnye a sportág egyik hazai fellegvárában küzd meg az idei első pontokért, és persze a futamgyőzelemért. Az új-zélandi címvédő Hayden Paddon tavaly nem jött el a Rally Hungary-re, mert addigra már zsebben volt a bajnoki trófea, az idén azonban természetesen nem hagyja ki a pénteken kezdődő futamot.
„Nagyon jó kis szakaszokat jártunk be, három-négy közülük éppen olyan, mintha Új-Zélandon lennénk – nyilatkozta Paddon a Nemzeti Sportnak. – A murvás pályák egyértelműek a kedvenceim, azokon nőttem fel, sőt, otthon szinte nincs is aszfaltverseny, úgyhogy kíváncsian várom a hétvégét. Kihívásokban nem lesz hiány, nem szabad hibázni, és el kell kerülni a defekteket, ha valaki itt nyerni akar.”
A magyar versenyzők közül Csomós Miklós kezéből tavaly az utolsó pillanatban csúszott ki a győzelem, úgyhogy, ha innen nézzük, a Rally Hungary „jön neki eggyel”. Ugyanakkor a legutóbbi futam aszfalton zajlott, a mostani viszont murván, ráadásul a Veszprém környéki pályák hiába hazaiak, neki sem mind ismerősek, úgyhogy nehéz megmondani, mire is számít a hétvégén.
„Tipikus nyári Veszprém ralira készülhetünk, annak ellenére, hogy tavasz van – mosolygott Csomós Miklós, arra utalva, hogy por lesz és meleg. – Itt nem feltétlenül az dönt majd, hogy ki a leggyorsabb, inkább az, hogy ki autózik a legstabilabban, ki vigyáz a legjobban az autójára és a gumikra. Külföldön versenyeztünk már murván ezekkel a srácokkal, és bár nem minden pályát ismerek, bízom benne, hogy a helyismeret mégiscsak előnyünkre szolgál, úgyhogy célunk a top ötbe kerülés. A csapat készen áll, úgyhogy várjuk a rajtot!”
A verseny pénteken a királyszentistváni szuperspeciálissal kezdődik, majd pedig szombaton és vasárnap is hat gyorsasági szakaszt teljesít a mezőny. Az össztáv 773 kilométer, amelyből 197 km a gyorsasági szakaszok hossza.