Minden igényt kielégítő, az FIA legszigorúbb elvárásainak megfelelő, vadonatúj versenypályát tártak a nyilvánosság elé kedden Balatonfőkajáron, amely a következő években a közép-európai térség egyik legfontosabb autó- és motorsportközpontja lehet. A 4115 méter hosszú, 16 kanyart tartalmazó aszfaltcsík a hozzá tartozó kiszolgáló létesítményekkel az M7-es autópályától néhány kilométerre, Budapesttől mindössze 85 kilométer távolságra található.
A megnyitó sztárvendége az olasz Giancarlo Fisichella, korábbi Formula–1-es versenyző volt, aki elsőként próbálhatta ki a pályát egy Ferrari FF volánjánál. A háromszoros F1-es futamgyőztes, Le Mans-i 24 órás kategóriagyőztes nagyon élvezte a száguldást a balatonfőkajári aszfaltcsíkon: „Nagyszerű érzés volt vezetni, mindig jó felfedezni egy vadonatúj pályát. Amikor először vezettem a Balaton Park Circuiten, azonnal lenyűgözött a karaktere. Tényleg mindennel rendelkezik a pálya – vannak izgalmas, nagy sebességű kanyarok, technikás hajtűkanyarok és szuper lassítók. Nem tudnék rajta kiemelni egyetlen részt, az egész pályát élveztem kanyarról kanyarra. Fantasztikus lenne itt versenyezni a jövőben. Az első kanyar és a hátsó egyenes vége kitűnő lehetőségeket biztosítanak előzésre.” A Giancarlo Fisichellával készült interjúnkat ide kattintva olvashatja el |
A nemzetközi és a hazai munkatársak jelenlétében zajló sajtótájékoztatón többek között Gianpaolo Matteucci, a pálya vezetőségi tagja számolt be a 200 millió eurós magánberuházás részleteiről: „Nagyon büszkék vagyunk, hogy ünnepelhetjük a Balaton Park Circuit hivatalos megnyitását. A projekt egy álomként kezdődött, de mára valósággá vált a Balaton Park Csoport és a befektetők rendíthetetlen elkötelezettségének köszönhetően. Az építkezés fő szakasza négy évvel ezelőtt kezdődött, különös figyelmet fordítottunk a biztonságra, az innovációra és a fenntarthatóságra. Készen állunk nemzetközi motorsportrendezvények megrendezésére, a Balaton Park Circuit a legszigorúbb követelmények szerint épült, az FIA és FIM előírásai alapján.”
Természetesen sokan kíváncsiak rá, hogy vajon a négy-, illetve a kétkerekűek csúcskategóriája, a Formula–1 és a MotoGP megfordulhat-e a vadonatúj pályán, de Dancsó Adrienn, a Balaton Park Circuit motorsportrészlegének operációs vezetője elmondta, egyelőre nem erre összpontosítanak: „Remélhetőleg 2024-ben sok nemzetközi sorozat választ majd minket. Egyelőre Grade 2-es lincencet igényeltünk, ahhoz, hogy Grade 1-es legyen, több feltételnek kell megfelelni, de egyik sem teljesíthetetlen. Kapcsolatban állunk a FIM-mel, de a MotoGP-hez némi módosításra azért szükség lenne. Alapvetően nem célunk, hogy itt köszöntsük a Formula–1-et hiszen az F1 a Hungaroringé.”
A Gulácsi Ferenc által tervezett Balaton Park Circuit az óramutató járásával ellentétes irányú pálya. Hat jobb és tíz bal kanyarral rendelkezik, szélessége 12-15 méter közötti. 48 garázs és három különálló, de összeköthető paddock található egymás mellett, valamint csúcsmodern létesítmények a rajongók, a média és a VIP vendégek számára. A pálya 10 ezer állandó ülőhellyel rendelkezik, de ideiglenes lelátók felállításával 120 ezresre bővíthető a nézők számára biztosított terület. Építésének végső fázisában jár egy 4 csillagos luxushotel a pályára néző panorámával, amely a következő idényben már várja a vendégeket. A projekt második fázisában egy autómúzeum és más attrakciók is épülnek majd a látogatók számára.