Első pole pozícóját és ezzel első pontjait szerezte Edoardo Mortara a Mahindra színeiben a berlini első időmérőn. A svájci pilótát a DS Penske párosa követte az időmérőn – Stoffel Vandoorne a második, Jean-Éric Vergne pedig a harmadik helyről vághat neki az idény kilencedik versenyének.
A mezőny egyébként némileg átalakult a németországi versenyhétvégére, az ugyanis egybeesik a hosszútávú sportautó-világbajnokság (WEC) spa-francorchamps-i fordulójával, aminek következtében Sébastien Buemi, Robin Frijns, Nyck de Vries, illetve Nico Müller is kihagyja a berlini dupla fordulót.
Továbbá Sam Bird sem utazhatott Németországba a McLarennel, ugyanis nem épült fel a Monacóban elszenvedett kéztöréséből – a brit pilótát továbbra is Taylor Barnard helyettesíti. A 19 éves versenyzőn kívül Kelvin van der Linde, Jordan King, Joel Eriksson és Paul Aron ülhetett autóba Berlinben.
Mortara megtartotta a vezetést a rajtnál, Vergne azonban veszített egy pozíciót Sérgio Sette Camarával szemben az első kör végén. Mortara már a harmadik körben felvette első támadó módját, amivel visszaesett az ötödik helyre, míg Pascal Wehrlein megelőzte a DS Penske versenyzőit, s ezzel átvette a vezetést.
A Porsche német pilótája az ötödik körben veszített néhány pozíciót, miután élt a támadó mód lehetőségével, így Vandoorne állt vissza az első helyre, ám sok időt ő sem töltött ott, mielőtt felvette a plusz energiát. A 11. körben teljes pályás sárga zászlós korlátozás lépett érvénybe, aminek kiváltója Eriksson volt. Az Envision beugró versenyzője a négyes és ötös kanyar között akadt el, ráadásul jobb hátsó kereke is kitört.
Mivel az autót nem tudták könnyen elszállítani, végül a safety cart is be kellett vetni. A verseny hat kör után folytatódott, ám okozott némi nehézséget a versenyigazgatónak, hogy tisztázza a pontos sorrendet, mielőtt a biztonsági autó kiállt a mezőny elől. Az élen Vergne állt az újraindításkor, ám a DS Penske párosa számára nem hozott jót a futam folytatása, ugyanis Vergne a második, Vandoorne pedig az ötödik helyre esett vissza.
A vezetést António Félix da Costa vette át, ám miután felvette támadó módot, Wehrlein autózhatott az élen. A 22. körben a mezőny második felében értek össze többen, amiből Lucas di Grassi jött ki a legrosszabbul, hiszen megforgott, majd kénytelen volt behajtani a bokszutcába, és feladni a futamot.
Ezen a versenyen is rengeteg előzést láthattunk, s még az élen is gyakran történt változás. A futam második felében Mortara, Wehrlein, Da Costa és Vergne is vezette a versenyt átmenetileg. A 29. körben Norman Nato kapott defektet, majd Maximilian Günther találta el a falat a 19-es kanyarból kijövet, ami miatt ismét a pályára kellett küldeni a biztonsági autót.
Ezt megelőzően Mitch Evans vette át a vezetést, ráadásul a mezőnyből egyedül neki maradt támadó módja az utolsó körökre. Az újraindításkor négyen kerültek egymás mellé az első pozícióért folyó csatában, amiből Da Costa jött ki győztesen, azonban a leintésig – amelyet hat körrel eltoltak a korábbi korlátozás miatt – még többször történt változás az élen.
Az utolsó köröket sem úsztuk meg problémamentesen, ám Jehan Daruvala első szárnyának sérülése és visszaesése a mezőnyben legfeljebb amiatt volt hatással az élen autózókra, hogy még több törmelék került a pályára. Ezt megelőzően Nick Cassidy vette tá a vezetést, akinek ráadásul sikerült elhúznia a hajrában, s végül elsőként látta meg a kockás zászlót.
Másodikként Vergne ért célba, a dobogó legalsó fokára Oliver Rowland állhatott fel. Pontot szerzett még Evans, Wehrlein, Da Costa, Vandoorne, Mortara, Sasha Fenestraz, illetve Taylor Barnard. Győzelmének köszönhetően Cassidy átvette a vezetést a világbajnoki tabellán, előnye kilenc pont Wehrleinnal szemben.
Folytatás vasárnap 10.20-kor a második időmérővel!
FORMULA–E
NÉMETORSZÁG, ELSŐ VERSENY
1. Nick Cassidy (új-zélandi, Jaguar)
2. Jean-Éric Vergne (francia, DS Penske)
3. Oliver Rowland (brit, Nissan)
4. Mitch Evans (új-zélandi, Jaguar)
5. Pascal Wehrlein (német, Porsche)
A világbajnokság élmezőnye 8 futam után: 1. Nick Cassidy (új-zélandi, Jaguar) 121, Pascal Wehrlein (német, Porsche) 112, 3. Oliver Rowland (brit, Nissan) 103, 4. Jake Dennis (brit, Andretti) 89, 5. Mitch Evans (új-zélandi, Jaguar) 89, 6. Jean-Éric Vergne (francia, DS Penske) 83, 7. Maximilian Günther (német, Maserati) 65