A Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) honlapja szerint a 2015-ben indult szemináriumsorozat célja az olimpiai marketinggel kapcsolatos tudás és információk átadása, a különböző nemzetközi és nemzeti gyakorlatok, esettanulmányok bemutatása és az ezekkel kapcsolatos eszmecserék a nemzeti olimpiai bizottságok között.
A budapesti eseményen a többi között bemutatták a jövő évi tokiói olimpiát népszerűsítő szlovéniai fesztivált, emlékeztetve: a csehektől eredő ötletet a NOB is magáévá tette, s már a tavalyi pjongcsangi téli játékok előtt is voltak hasonló rendezvények. Ezek lényege, hogy az emberekhez közelebb hozzák az olimpizmust, s megismertessék velük a sportágakat.
Szó esett a NOB támogatói és partnerei révén bevezetett újításokról és a társadalmi, valamint környezettel kapcsolatos felelősségvállalásról is.
Elhangzott: a tervek szerint a tokiói olimpia eseményeinek élő közvetítéseit elérhetővé teszi az Olympic Channel a nemzeti olimpiai bizottságok számára, így várhatóan a MOB weblapján és Facebook-oldalán is lehet majd látni a versenyeket.
A vendégek között volt Susanne Daisley Lyons, az Egyesült Államok Olimpiai Bizottságának (USOC) elnöke is, aki elmondta, hogy az idén 125 éves USOC fókuszában a 2028-as Los Angeles-i olimpia előkészítése áll, emellett lényeges feladatként nevezte meg a sportolók jogait és kötelezettségeit illető, szerinte „részleteiben még tisztázandó” kérdéskört.
Idén ez volt a NOB első szemináriuma, szeptember elején Rómában, majd a hónap végén Párizsban kerül sor hasonló találkozókra.