A két darab hétszemélyes, illetve hét darab kilencszemélyes gépjármű minimum öt évig a MESZ tulajdonában marad, és a klubok üzembentartóként használhatják azokat. A járművek nemcsak a hazai és nemzetközi versenyekre történő személyszállítást, hanem a hajószállító utánfutók vontatását is hívatottak szolgálni.
A MESZ a 2017 végén megítélt egymilliárd forint infrastruktúra-fejlesztési támogatásból a mikrobuszokon kívül evezős ergométereket, spinningeket, csónakmotorokat, illetve motorcsónakokat, evezős hajókat és lapátokat, személygépjárműveket, úszóstégeket, számítógépeket, hajószállító utánfutókat, valamint egészségügyi eszközöket vásárol. A fejlesztés nagy részét evezős hajók és lapátok teszik ki, megközelítőleg 800 millió forint értékben.
Pető Tibor, a szövetség elnöke hangsúlyozta: az állami támogatás révén a sportág és a szövetségen keresztül a klubok nagy lehetőséget kapnak.
„A hajók nagy része megrendelésre került, egy kisebb hányada esetében még zajlik a közbeszerzés. A létesítményfejlesztés révén a létesítményeink részben elfogadható állapotba kerültek, van még min javítani, bízunk benne, hogy ezt a következő években meg tudjuk tenni” – mondta. Hozzátette: a közeljövőben az edzői pályát kívánják a mostaninál vonzóbbá tenni.
„Ha ez is sikerül, biztos vagyok abban, hogy az egyesületek és a szövetség a következő évtizedekben sikerre tudja vinni az evezést, amely tradicionális és fontos sportág. A végső cél, hogy a következő olimpiára már idejében megszerezzük a kvótákat, és ne a pótkvalifikáción múljon az ötkarikás szereplésünk” – nyilatkozta.