Sacha Fenestraz pályafutása első pole pozícióját szerezte a fokvárosi időmérőn, ráadásul az 1:07.848-as körével rekordot is döntött, hiszen ez volt a sorozat történetének eddigi leggyorsabbja (154.987km/h-s átlagsebesség). A francia Maximilian Günthert múlta felül a döntőben, így a francia, német kettős várhatta az első sorból a piros lámpák kialvását. Mögülük Nick Cassidy és Mitch Evans rugaszkodhatott el, míg a vb-éllovas Pascal Wehrlein a hatodik helyre kvalifikálta magát.
A kvalifikáció korai szakaszában balesetezők közül Sam Bird járt rosszabbul, hiszen nem tudott elrajtolni a futamon. A brit kiszállásával már öt rajtkocka maradt üresen, hiszen a Mahindra és az ABT Cupra pilótái az időmérő után a versenyen sem vettek részt. A két csapat a hátsó felfüggesztéssel kapcsolatos problémák miatt biztonsági okokra hivatkozva lépett vissza a megméretéstől.
Noha Fenestraz jól rugaszkodott el, és sikerült megtartania a vezető helyet, Günther rövidesen elment mellette. Harmadikként Cassidy sorolt be, míg hátrébb Wehrlein mérte el a féktávot, és csúszott bele Sébastien Buemibe – a német ezzel kiszállt, míg a svájci a mezőny végére esett hátra. Az eset miatt rövidesen a biztonsági autót is pályára küldték. Míg Buemi próbált továbbhaladni a sérült Envisionnel, Mortara teljesen lelassult, és kénytelen volt feladni a futamot.
Noha az újraindítást követően Günther megtartotta az első helyet, a támadó üzemmód felvételekor Cassidy el tudott menni mellette, majd nem sokkal később Fenestraz is visszaelőzte, aminek következményeként visszaszorult a harmadik pozícióba. Negyedikként António Félix da Costa érkezett, míg az első ötös sorát Jean-Éric Vergne zárta.
Míg Cassidyre szorosan tapadt Fenestraz, Günther eltalálta a falat, és kénytelen volt kiállni a harmadik helyről. Az eset miatt rövid időre teljes pályás sárga zászlós jelzés lépett érvényre, miközben Jake Dennis alacsony guminyomás okán kapott áthajtásos büntetést.
Cassidy maradt az élen, mögötte azonban nem Fenestraz, hanem Da Costa és Vergne érkezett, miután a pole-ból induló francia felvette a támadó üzemmódot. A 24. körben aztán változás történt az élen: a nagy felzárkózó Da Costa ugyanis megelőzte Cassidyt, és átvette a vezetést. Az új-zélandi ráadásul a következő körben újabb helyet bukott, így immár Vergne haladt a második helyen.
Noha Da Costa magabiztosan haladt, az utolsó egyperces támadó üzemmód felvételekor hibázott, így kétszer kellett kimennie a külső ívre. Utóbbi alkalommal már nem tudta megtartani a vezetést, így Vergne állt az élre a korlátozások miatt időközben két körrel meghosszabbított versenyen.
Vergne azonban nem örülhetett sokáig, Da Costa egy merész manőverrel visszaelőzte őt az utolsó előtti körben, és végül elsőként szelte át a célvonalat. A kettős mögött Cassidy futott be, miután Fenestraz az utolsó körben visszaesett a 13. pozícióba. A negyedik René Rast lett, míg az elsőt tízes sorát Buemi, Dan Ticktum, Stoffel Vandoorne, Norman Nato, André Lotterer és Jake Hughes egészítette ki.
Folytatás március 25-én Brazíliában.
FORMULA–E
FOKVÁROS, VERSENY
1. António Félix da Costa (portugál, Porsche)
2. Jean-Éric Vergne (francia, DS Penske)
3. Nick Cassidy (új-zélandi, Envision)
4. René Rast (német, McLaren)
5. Sébastien Buemi (svájci, Envision)
A világbajnokság élmezőnye 5 futam után: 1. Pascal Wehrlein (német, Porsche) 80, 2. Jake Dennis (brit, Andretti) 62, 3. Jean-Éric Vergne (francia, DS Penske) 50, 4. António Félix da Costa (portugál, Porsche) 46, 5. Nick Cassidy (új-zélandi, Envision) 43, 6. Sébastien Buemi (svájci, Envision) 41, 7. René Rast (német, McLaren) 38