Egy szabad hétvége után a Formula–E mezőnye története során először aDél-afrikai Köztársaság felé vette az irányt. A pénteki gyakorláson Edoardo Mortara 1:09.700-s idővel zárt az élen, az idei első edzéselsőséget szerző Maserati-versenyző előnye 158 ezred volt a második Sam Bird előtt, míg a harmadik Sacha Fenestraz 187 ezreddel maradt el.
A második tréningen aztán Nick Cassidy tört az élre, méghozzá nem is akármilyen módon, az 1:08.118-as körén elért 154.373 km/h-s átlagsebességével ugyanis új csúcsot állított fel. Az új-zélandi mögött Mortara és Dan Ticktum érkezett, míg a vb-éllovas Pascal Wehrlein kilencedik hellyel hangolt az időmérőre.
Az A-csoportból Fenestraz, Cassidy, Wehrlein, valamint Jean-Éric Vergne, míg a B-ből René Rast, Mitch Evans, Sébastien Buemi és Maximian Günther jutott tovább, miközben a Mahindra két versenyzője, illetve az ABT Cupra párosa pályára sem hajtott. Mint utóbb kiderült, a két csapat a hátsó felfüggesztéssel kapcsolatos probléma miatt volt kénytelen visszalépni a kvalifikációtól, valamint a versenytől, így négy pilótával kevesebb állhat fel a rajtrácsra.
Noha néggyel kevesebb autó tartózkodott a fokvárosi aszfaltcsíkon, ketten, Mortara és Bird így is egymásra találtak. A svájci hibázott és falba szállt a Maseratival, az egyik ellenfele épphogy elkerülte vele az ütközést, Bird pedig először eltalálta a falat, majd belecsúszott Mortara autójába. A két versenyző szerencsére sértetlenül megúszta a piros zászlót eredményező esetet.
A negyeddöntőben először Wehrlein és Cassidy csapott össze, majd közülük az új-zélandi bizonyult a gyorsabbak, míg Vergne és Fenestraz párharcából a DS Penske pilótája került ki győztesen. A francia csata után Buemi és Evans, majd Günther és Rast mérhette össze a tudását egymással. Előbbi összecsapásból Evans, míg utóbbiból Günther kvalifikálta magát a negyeddöntőbe.
Először Fenenstraz és Cassidy, majd Evans és Günther harcolt a fináléba jutásért, a pole pozícióért végül Fenestraz és Günther csaphatott össze. A végső csatában végül a francia kerekedett felül, s a sorozat történetének leggyorsabb körével (154.987km/h-s átlagsebesség) biztosította be a rajtelsőséget.
Fenestraz mellől tehát Günther rajtolhat, majd Cassidy, Evans, Vergne, Wehrlein, Rast, Buemi, Ticktum és Bird egészíti ki az első tízest.
Folytatás 15 órakor a versennyel.