Az első három versenyző egyike sem végzett korábban dobogón. Az 4. helyezett már egy perc tizenöt másodperces hátrányban, a bajnokságot vezető, Danny Kent pedig pont nélkül zárta az indianapolisi futamot, és nem azért, mert elesett, 21. lett.
A nap legnagyobb hőse a 18 éves Livio Loi.
Akkor most vegyünk egy nagy levegőt, és nézzük, hogy mi is történt pontosan. Fél órával a boxutca nyitása előtt esni kezdett, és a teljes rajtprocedúra alatt – nem erősen ugyan, de – esett az eső, eléggé ahhoz, hogy vizessé tegye a pályát. Ennek megfelelően a versenyigazgató esősnek nyilvánította a futamot, a pilóták pedig esős gumival álltak fel a rajtrácsra. Kivéve Livio Loit.
John McPhee és Philipp Öttl pedig úgy döntött, nem állnak fel a rajtrácsra, hanem kijönnek a boxba kereket cserélni (ebben a kategóriában mindenkinek csak egy motorja lehet), és visszarakatták a slick gumikat.
Ezután kezdetét vette a 23 körös őrület, a versenyzők sorra jöttek ki a verseny során kereket cserélni, mivel a rajt pillanatában elállt az eső, a pálya pedig rohamos tempóban száradni kezdett.
Csak, hogy érzékeltessük a különbséget, hogy mennyire szétesett a mezőny, Livio Loi már befejezte a 8. körét, amikor a 8. helyen haladó Romano Fenati az első szektorban motorozott csak.
Később Loi egy bolyba keveredett a 9-13. helyen haladókkal, szóval tényleg nagy volt az őrület, főleg, amikor ismét csöpögni kezdett az eső, sőt az utolsó körökben már rendesen esett.
A lényeg a végeredmény, Livio Loi megnyerte élete első Moto3-as világbajnoki futamát csaknem 39 másodperces előnnyel. Ez egyben az első belga győzelem ebben a géposztályban. A második helyen John McPhee végzett, míg Philipp Öttl harmadik lett.
Öttl kapcsán érdemes megemlíteni, hogy az édesapja, Peter is versenyzett a világbajnokságon. Tizenkilenc évvel és két hónappal az idősebb Öttl utolsó pódiuma után, most a fia is az első háromban végzett. Akkor Peter győzött, míg a negyedik helyezett Valentino Rossi lett, bemutatkozó évében.
A dobogósok nyilatkozatai
Livio Loi: – A lehető legjobb döntés volt a rajtrácson visszacserélni a kerekeket. Még most sem hiszem el, hogy mi történt. Sikerült nyugodtnak maradnom az egész verseny alatt, még akkor is, amikor bolyba keveredtem. Nagyon fontos volt, hogy ne keverjem bajba magam. Nem tudom, mint mondjak, egész egyszerűen csak nem hiszem el.
John McPhee: – A csapat és én is úgy gondoltuk, hogy nincs semmi veszíteni valónk a tizennyolcadik helyről, ezért vállaltuk a rizikót, nem álltam fel a rajtrácsra, hanem bejöttem kereket cserélni.
Philipp Öttl: – Rossz döntés volt a rajtrácson felrakni a vizes gumikat, ezért a felvezető kör után bejöttem a boxba kereket cserélni. A csapat nagyon gyors volt, én pedig egész verseny alatt nyomtam, ahogy csak tudtam. Folyton voltak az esőcseppek a pleximen és imádkoztam, hogy ne kezdjen el igazán esni.
GYORSASÁGIMOTOROS-VILÁGBAJNOKSÁG, INDIANAPOLISI NAGYDÍJ
MOTO3
1. Livio Loi (belga, Honda) 40:50.747
2. John McPhee (brit, Honda) +38.860
3. Philipp Öttl (német, KTM) +57.781
Az összetett állása: 1. Danny Kent 190 pont, 2. Enea Bastianni 134, 3. Romano Fenati 112