Noha Lando Norris tűnt végig a gyorsabbnak, a McLaren házi csatáját végül Oscar Piastri nyerte a sprintidőmérőn, így az ausztrál várhatta az élről a piros lámpák kialvását az interlagosi sprintfutamon, míg az egyéni vb-összetettben második britnek meg kellett elégednie a második rajthellyel. Az éllovas Max Verstappen eközben a második sorba kvalifikálta magát, a harmadik Charles Leclerc mögé, így a wokingiak előtt remek lehetőség állt, hogy fontos pontokat szerezzenek mindkét bajnoki cím szempontjából
A csapat célja kétségkívül a kettős siker volt, azonban két versenyzője közötti sorrend már a rajtot megelőzően is forró témát jelentett, hiszen Norris számára különösen fontos volt, hogy minél nagyobb mértékben tudja csökkenteni a 47 pontos lemaradását. A száz kilométeres miniverseny legfontosabb kérdése így az volt, a wokingiak alkalmaznak-e csapatutasítást.
Ami a stratégiát illeti, valamennyi versenyző a közepes keverék mellett döntött, hárman, Fernando Alonso, Lance Stroll, valamint Csou Kuan-jü a bokszutcából vágott neki a 24 körös futamnak.
Piastri jól jött el, és sikerült megtartania a vezetést, mögötte változatlan sorrendben fordult el az első ötös, igaz, Verstappen tapadt Leclerc-re, és próbált minél hamarabb előrébb törni. A Red Bull-os azonban nem talált fogást a Ferrarin, és a monacóinak sikerült egy másodperc felé emelnie az előnyét, nem úgy, mint Piastrinak, akire szorosan tapadt a csapattársa, az ausztrál, brit kettőst öt kör elteltével is mindössze öt tized választotta el egymástól.
Norris csapatrádión jelezte is, hogy közel van, azonban úgy tűnt, van némi zavar a csapatnál, ráadásul a britre időközben megérkezett Leclerc és Verstappen is – a minifutam harmadánál kevesebb mint két szekundum választotta el egymástól az első négyest. Hátrébb eközben Bearman előzte meg Nico Hülkenberget, míg Pérez mindkét Haast átugrotta, és megérkezett Liam Lawsonra.
Az élmezőnyben eközben fokozódott a helyzet: Verstappen a 18. körben többszöri próbálkozás után maga mögé tudta utasítani Leclerc-t, ami még nagyobb nyomást helyezett a helycserét az utolsó körre időzítő McLarenre, hiszen a címvédő azonnal elkezdte lopni a távolságot.
A wokingiak végül kényszerhelyzetbe kerültek: Nico Hülkenberg alatt a 21. körben állt le a Haast, amit követően lengették a sárga zászlót a kettes szektorban, és félő volt, hogy bármikor érvénybe léphet a virtuális biztonsági autós szakasz. Piastri végül az utolsó utáni pillanatban engedte el maga mellett a csapattársát, hiszen a helycsere után szinte azonnal életbe lépett a korlátozás.
Ezt követően az jelentette a fő kérdést, még elengedik-e a mezőnyt, hiszen Verstappen nagyon szorosan követte a McLaren ausztrálját. A vsc-fázis végül az utolsó körben ért véget, ami okozott kis bonyodalmat, mivel a címvédő akkor kezdett támadást indítani Piastri ellen, amikor még pont érvényben volt a korlátozás. Verstappen végül nem tudott előzni, így meg kellett elégednie a harmadik hellyel, ráadásul jelenése lesz a sportfelügyelőknél is az incidens nyomán.
Norris a sikerének köszönhetően két pontot hozott a bajnoki riválisán, még a McLaren a kettős győzelem révén hat ponttal növelte az előnyét a konstruktőri tabellán a Ferrari előtt. A negyedik helyen Leclerc látta meg a kockás zászlót, a monacóit Carlos Sainz Jr., George Russell, Pierre Gasly és Pérez tette teljessé a pontszerzők sorát.
Folytatás 19 órakor az időmérővel.
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 7 | 11 | 19 | 2 | 368 |
2. | Lando Norris | 3 | 11 | 18 | 4 | 323 |
3. | Charles Leclerc | 3 | 10 | 18 | 1 | 296 |
4. | Oscar Piastri | 2 | 7 | 19 | - | 258 |
5. | Carlos Sainz Jr. | 2 | 7 | 17 | 1 | 244 |
6. | Lewis Hamilton | 2 | 3 | 18 | 2 | 189 |
7. | George Russell | 1 | 4 | 17 | 2 | 180 |
8. | Sergio Pérez | - | 3 | 15 | 3 | 151 |
9. | Fernando Alonso | - | - | 11 | 1 | 62 |
10. | Nico Hülkenberg | - | - | 8 | - | 31 |
11. | Lance Stroll | - | - | 5 | - | 24 |
12. | Cunoda Juki | - | - | 7 | - | 22 |
13. | Kevin Magnussen | - | - | 5 | - | 14 |
14. | Alexander Albon | - | - | 4 | - | 12 |
15. | Daniel Ricciardo | - | - | 4 | 1 | 12 |
16. | Pierre Gasly | - | - | 5 | - | 11 |
17. | Oliver Bearman | - | - | 2 | - | 7 |
18. | Franco Colapinto | - | - | 2 | - | 5 |
19. | Esteban Ocon | - | - | 4 | 1 | 5 |
20. | Liam Lawson | - | - | 1 | - | 2 |
1. | McLaren-Mercedes | 581 |
2. | Ferrari | 546 |
3. | RB-Honda RBPT | 519 |
4. | Mercedes | 369 |
5. | Aston Martin-Mercedes | 86 |
6. | Haas-Ferrari | 46 |
7. | RB-Honda RBPT | 36 |
8. | Williams-Mercedes | 17 |
9. | Alpine-Renault | 16 |
10. | Sauber-Ferrari | 0 |
4. SAO PAULÓ-I NAGYDÍJ | |
NOVEMBER 1., PÉNTEK | |
Szabadedzés | 1. Norris 1:10.610 |
Sprintidőmérő | 1. Piastri 1:08.899 |
NOVEMBER 2., SZOMBAT | |
Sprintverseny | 15.00–16.00 |
Időmérő | 19.00–20.00 |
NOVEMBER 3., VASÁRNAP | |
A verseny (71 kör, 305.879 km) rajtja | 18.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Las Vegas-i Nagydíj, Las Vegas | November 24., 7.00 |
Katari Nagydíj, Loszaíl | December 1., 17.00 |
Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi | December 8., 14.00 |