Mindent úgy, hogy múlt pénteki bukását követően még mindig mankóval tud csak közlekedni, azaz bal bokája továbbra is messze van az egészségestől. Ahogy nyilakozta is, az elmúlt napokat inkább pihenéssel és rehabilitációs, átmozgató edzésekkel töltötte csak a tengerentúli háromállomásos menet utolsó etapja előtt.
Délutánra extra motivációt jelenthetett a franciának, hogy végre hivatalosan is bejelentették, ő is A-specifikációjú, azaz a gyári pilótákéval megegyező 2020-as Yamahával állhat rajthoz jövőre. Ez lesz az első alkalom, hogy négy, teljesen azonos hangvillás motort láthatunk majd a rajtrácson.
Hozzájuk hasonlóan ugye a Ducatinál is hasonló lesz a helyzet, hiszen a gyári alakulat mellett a Pramac Ducati pilótái is a legújabb fejlesztésű verzión motorozhatnak majd, miután Pecco Bagniaiát is „upgrade-elték”.
A második szabadedzést Quartararo egyébként 6 tizeddel nyerte meg Andrea Dovizioso és 7 tizeddel Valentino Rossi előtt, körideje pedig csupán 3 tizeddel maradt el Danilo Petrucci nem hivatalos körrekordjától, amit a februári téli teszten futott.
Olyankor lényegesen hűvösebb az időjárás és ezáltal az aszfalt hőmérséklete is alacsonyabb, ami nyilván kedvez a gyorsabb köridőknek, Fabio tehát tényleg nagyon nagy teljesítményt tett le az asztalra. Az összetett eredmények alapján, reggeli idejének köszönhetően Quartararo csapattársa, Franco Morbidelli várhatja a holnapi folytatást.
A legjobb hondás pénteken szintén reggeli idejével Marc Márquez lett, aki délután csak 13.-ként zárt, de nyilván erre megvan a magyarázat is. Egyedül a nyolcszoros világbajnok és Mika Kallio nem rakott fel új gumikat az utolsó kimenetnél sem előre, sem hátra, mindenki más (Maverick Vinales kivételével, aki pedig csak hátra rakatott fel új abroncsot) új gumikkal igyekezett minél jobb köridőt menni.
Márquez tehát bízott abban, hogy reggeli ideje elég lesz a továbbjutáshoz, és igazuk is lett, így ő már most a versenyre koncentrálhatott, és tesztelhette, hogy a puha keverék opció lehet-e a futamra.
Még valamit tesztelt a spanyol, amit korábban soha: egy, a bal kezénél elhelyezett hátsó fékkart. Ez a megoldás ugye a jobbos kanyarokban segíthet, amikor a lábukkal nem tudják úgy lenyomni a hátsóféket a ledöntött motoron. Ezen a pályán pedig 10 jobbos kanyar van az 5 balossal szemben.
Újabb bizonyíték arra, hogy Marc és csapata nem ül ölbe tett kézzel a megnyert bajnoki cím után, hanem már most a jövőn dolgoznak.
És ha már Márqueznél tartunk, természetesen ma sem maradhatott el egy újabb mentés tőle.
Holnapra egyébként – nagy valószínűséggel – esőt jósolnak, azaz könnyen lehet, hogy a mai eredények adják majd a Q2 egyenesági mezőnyét. A Moto2-eseknél Jorge Martin végzett az élen ma, míg a Moto3-asoknál, akik vizes pályán indították az első napot, Toba Kaito volt a leggyorsabb.