A koronavírus-járvány miatt a német szervezők az elmúlt két évben nézők nélkül voltak kénytelenek lebonyolítani a legendás viadalt, melynek helyszínén most újra az a fesztiválhangulat tapasztalható, amely mindig is jellemezte az 1970 óta három kivételével minden évben megrendezett versenyt.
A jubileumi, ötvenedik 24 órás futamra szombat délutántól kerül sor a Nürburgring leghosszabb, 26 kilométeres verzióján, így az indulóknak egy kör alatt 87 kanyart kell teljesíteniük.
A helyszínen már csütörtökön érezhető volt, hogy a német autósport-rajongók kiéheztek az elmúlt két évben, melyek során ráadásul Formula–1-es nagydíjat sem rendeztek az országban, sem a Nürburg melletti pályán, sem pedig a Hockenheimringen.
Az F1-es futamokon használt 5.1 kilométer hosszúságú GP-pálya környéki lelátókon a hétköznap kora délutáni időpont ellenére több tízezren foglaltak helyet, az aszfaltcsík további részét övező erdős területen pedig legalább ugyanennyien "vertek tábort" a kempingekben, hogy a következő napokban testközelből izgulhassák végig az egynapos viadalt. A nézőszám a hétvégére elérheti a több százezres nagyságrendet, a világjárvány előtt legalábbis ez volt jellemző az eseményre.
Az érdeklődők a 24 órás futamon 138 versenyautót láthatnak majd, köztük Porschékat, Lamborghinit, Aston Martinokat, valamint a német autógyárak, így az Audi, a BMW és a Mercedes csúcskategóriás sportautóit is. Az indulókat 22 géposztályba osztották, az összetett értékelés mellett kategóriánként is eredményt hirdetnek majd vasárnap délután. Érdekesség, hogy a 24 órás viadalon is lesz magyar induló, Lengyel Ádám a gyári Toyota csapat Supra GT4 típusú versenyautóját vezeti harmadmagával.
A nagy hagyományokkal rendelkező futam hivatalos honlapja szerint a verseny eddigi leggyorsabb körét tavaly futotta meg a Schubert Motorsport BMW M4 GT3-asa, amely 185,390 kilométer/órás átlagsebességet diktálva 8:12.804 perc alatt teljesítette a 26 kilométeres kört. Összehasonlításképp: a háromszoros F1-es világbajnok osztrák Niki Lauda 1975-ben az akkor 22,8 kilométeres pályán 6:58.6 perc alatt ért körbe a Ferrarival.
A négynapos programban szerepel a WTCR idei szezonjának második fordulója, melyen Michelisz Norbert (Hyundai), Tassi Attila (Honda), valamint Nagy Dániel (Cupra) is érdekelt, utóbbi a magyar Zengő Motorsport csapatának színeiben.
A WTCR 17 pilótát felvonultató mezőnye csütörtökön fél háromkor hajthatott először a pályára, a versenyzőknek mindössze 40 percük volt arra, hogy gyakoroljanak, a túraautókkal azonban egy kör megtétele nagyjából kilenc percbe telik a Nürburgringen. Az első szabadedzést a magyarok közül Nagy a 9. (8:58.626 perc), Tassi a 14. (9:06.762 p), Michelisz pedig a 17. (10:23.680 p) pozícióban zárta. Leggyorsabbnak a vk-címvédő Yann Ehrlacher bizonyult 8:54.143 perces idővel.
(MTI)