Több mint féléves szünet után a versenynaptár legnehezebb helyszínén, a Nürbugring Nordschleifén vette kezdetét a WTCR 2021-es idénye. A napsütéses időben lezajló első szabadedzésen a címvédő Yann Ehrlacher 8:57.720-as idővel bizonyult a leggyorsabbnak a 25 kilométer hosszú pályán. A Lynk & Co-versenyző mögött 1.2 másodperces hátránnyal Thed Björk, illetve további bő egy tizedes lemaradással a hazai környezetben versenyző Luca Engstler zárt a top 3-ban.
A német tehát jól kezdett a Hyundaijal, és megmutatta, hogy van tempó az új autójában, az Elantra N TCR-ben, nem úgy, mint a némileg óvatosabban kezdő csapattársak: a 2019-es világkupa-első Michelisz Norbert 11., a magyar pilóta csapattársa, Gabriele Tarquini 17. lett, míg Jean-Karl Vernay mért kört sem tudott futni műszaki hiba okán.
Zengő pazar csapata – érkezik a világbajnok Huff is! |
Papíron jónak kell lennünk! – Michelisz Norbert |
A „zöld pokolban" tér vissza a mezőny – kezdődik az új idény! |
A tavaly Németországban remekül kezdő Tassi Attila az idén is remek eredménnyel nyitott, hiszen a negyedik legjobb időt érte el az első tréningen. A Honda egyébként összesen három kocsival végzett az első tízesben, miután Néstor Girolami az ötödik, míg Tiago Monteiro a nyolcadik pozíciót szerezte meg.
Nagyobb volt a szórás az idén már négy autóval induló Zengő Motorsport versenyzői között: Mikel Azcona hatodikként zárt, míg Jordi Gené, Rob Huff és Boldizs Bence az utolsó három helyen következett.
Nathanaël Berthon révén a Hyundaihoz hasonlóan új autóval debütáló Audi nyolcadik lett, vagyis mind az öt márka képviseltette magát a top 10-ben. Az első gyakorláson komolyabb baleset nem történt, egyedül Yvan Muller szállt bele a gimifalba a Nordschleife-rész kezdetén, azonban szerencsére nem sérült komolyabban a Lynk & Co.
A második szabadedzés már nedves körülmények között vette kezdetét, az első köröket követően Frédéric Vervisch 9:44.908-as körrel állt az élre, mögötte Engstler, illetve Michelisz következett, miközben a negyedik szektorban dupla sárga zászlós szakasz lépett érvénybe Gilles Magnus miatt, ami Tassitól vette el a lehetőséget, hogy a lila első szektorait követően faragjon az idején.
Bár a korlátozás egy idő után megszűnt, az élen állók sorrendje nem változott, aminek értelmében az edzés végén leálló Vervisch bizonyult a leggyorsabbnak. Mögötte Engstler, valamint Michelisz következett, míg az első ötöst Monteiro és Santiago Urrutia egészítette ki.
A magyar versenyzők közül Tassi a 9., míg a Zengő Motorsportot erősítő Boldizs a 21. lett.
A WTCR németországi hétvégéjének programja pénteken 14 órakor folytatódik az időmérővel.