– Hogy halad a felkészülés?
– Mozgalmas hetek vannak mögöttem – március elejétől intenzív tesztprogramot kezdtünk, ennyire sűrű tavaszi időszakom talán még sohasem volt – mondta Michelisz Norbert, aki annak kapcsán tartott sajtótájékoztatót, hogy folytatja az együttműködést az OMV-vel. – Az elmúlt két hónapban nyolc vagy kilenc teszten vettem részt, többet voltam külföldön, mint itthon. Hozzá kell tenni, hogy az ETCR-ben szükség is volt rá, mert be kellett hoznom a lemaradást.
– A lányai hogy viselik, hogy ennyit van távol?
– Edzettek – mosolyog. – Én pedig igyekszem ezt meghálálni azzal, hogy amikor otthon vagyok, semmi pluszprogramot nem vállalok. Nincs egyéb elfoglaltságom, mint a tesztek, a versenyek és a családi együttlét. Így tudok csak mindenre megfelelő időt fordítani.
– Az amúgy is sűrű programját tovább nehezíti, hogy az idén az elektromos túraautó-sorozatban is megméreti magát. Miért döntött így?
– Már tavaly is gondolkodtam rajta, hogy szívesen mennék mindkét sorozatban, de akkor még valamelyest tesztjelleggel futott az ETCR, és igazság szerint úgy gondoltam, olyan autónk van a WTCR-ben, amellyel bajnokságot lehet nyerni, úgyhogy arra helyeztem a hangsúlyt. És őszintén szólva nem is voltam biztos benne, hogy lehet kombinálni a két bajnokságot. Mostanra azonban kiderült, hogy lehet, és akik mindkettőben mentek, mindkettőben sikeresek tudtak lenni. Így azután, amikor elkezdtünk a folytatásról beszélni a Hyundai Motorsporttal, megemlítettem, hogy szeretném magam kipróbálni az elektromos autóval is.
– Azonnal igent mondtak?
– Persze. Nagyon örültem, hogy ennyire nyitottak, megtiszteltetésnek éreztem, hogy ilyen kevés tapasztalattal a hátam mögött is bizalmat szavaztak nekem. Persze valahol számítottam rá, hiszen ez az ötödik évem a márkával, nagyon jó személyes és munkakapcsolat alakult ki – megbízhatónak tartanak.
– Milyen tapasztalatokat hoztak a tesztek?
– A WTCR-autón sok minden nem változik, de volt lehetőségünk egy kis finomhangolásra, úgyhogy felkészülten várom az idénynyitót, az ETCR azonban nagyon nagy kihívás. Más az autó, teljesen másképp is kell vezetni, úgyhogy ez félig-meddig ugrás az ismeretlenbe – el tudtam volna képzelni valamivel több gyakorlást.
– Mik a legfőbb különbségek?
– Egyáltalán nincs hasonlóság – nevet. – A legnagyobb különbség talán a pluszteljesítmény és a pluszsúly: az elektromos autó hétszáz lóerő csúcsteljesítmény leadására képes – ez majdnem duplája a WTCR autóénak –, négyszázötven-ötszáz kilóval nehezebb, ráadásként hátsókerék-hajtású. Szóval mindenben más, mint az eddigi autóim.
– Mik a célok?
– Nehéz meghatározni, főleg az ETCR esetében, amelyben muszáj reálisan nézni az esélyeimet. A lehető leggyorsabban a lehető legtöbbet akarok tanulni, de arra számítok, hogy az első néhány hétvégén nem leszek ott az élmezőnyben. Jók az ellenfelek, több a tapasztalatuk is, de azért igyekezni fogok. A WTCR-ben tavaly erősen kezdtünk, de azután nem tudtuk minden hétvégén kihozni a lehetőségeinkből a maximumot, úgyhogy most az a cél, hogy minden hétvégén ott legyünk a legjobb ötben. Ez a kiegyensúlyozottság hiányzott tavaly, de ha most meglesz, van esélyünk a bajnoki címért harcolni.