Jake Hughes szerezte meg a pole pozíciót a második olaszországi időmérőn, így ő várhatta az élről a piros lámpák kialvását vasárnap délután. A McLaren brit versenyzője mellé Jean-Éric Vergne parkolhatta le a DS Penskét, míg a második sorban Pascal Wehrlein és Nico Müller foglalhatott helyet.
Az egyéni vb-összetettet kilenc ponttal vezető Oliver Rowland a tizedik, míg a második Jake Dennis riválisa elöl, a kilencedik pozícióból vághatott neki a futamnak.
Hughes-nak sikerült megtartania a vezetést, mögötte változatlan sorrendben fordult be az első ötös, de rövidesen több helycsere is történt az üldözőbolyban: Nick Cassidy a harmadik helyre lépett előre és szorosan tapadt Vergne-re, Rowland egy pozíciót javított, míg az első versenyen elsőként célba érő, de utólag kizárt António Félix da Costa a tizenharmadik helyig lépett fel azután, hogy a mezőny végéről kezdett.
Noha az első támadó üzemmódok felvétele után is Hughes vezetett, hamarosan változás történt az élen: Cassidy elfoglalta az első pozíciót, mögé Müller és Wehrlein zárkózott fel, negyedikként Rowland érkezett, míg Hughes az ötödik helyre csúszott vissza. Bár a brit nem sokkal később offenzívát indított a vb-éllovas ellen, a manővert nem tudta befejezni a biztonsági autó beküldése előtt.
A korlátozásra azért volt szükség, mert Robin Firjns a hetes kanyarnál beszorult két riválisa közé, megrongálódott az autója, aminek következtében a kavicságyba sodródott, majd ragadt. Az sc-fázis után több versenyző is aktiválta a támadó módot, aminek révén Hughes visszavette a vezetést, igaz, a mclarenes sokáig nem tudta megtartani a pozícióját, és rövidesen már Wehrlein nevével kezdődött a sorrend.
Hátrébb eközben a sokat előrelépő Da Costa találta el kissé hátulról Sam Birdöt, az eset következtében sérült a Porsche, amit egy bokszutcai látogatás követett. Hozzá hasonlóan járt az Andretti francia pilótája, Norman Nato is, aki feltorlódásnál Vergne hátulját találta el.
Míg a mezőny sűrűjében több hiba és összeérés is történt, az időközben élre álló Rowland, valamint a második helyre felzárkózó Wehrlein igyekezett némileg ellépni az üldözőktől. A kettős össze is csapott egymással, és a Porsche német versenyzőjének sikerült átvennie a vezetést, míg a sokáig a mezőny elejében versenyző Bird egészen a tizenhetedik pozícióig esett hátra, majd egy megfogást is bemutatott.
Bár Rowlandnak sikerült visszaszereznie az első helyet, és több mint egy másodperces előnyt épített ki Wehrlein előtt, az utolsó körben visszalassult, így a győzelmet a Porsche német versenyzője szerezte meg.
Másodikként a Cassidyvel az utolsó méterekig nagyot csatázó Dennis látta meg a kockás zászlót, míg a negyedik helyen Müller ért célba. Az ötödik Sacha Fenestraz lett, majd Sérgio Sette Camara, Vergne, az utólag 5 másodperces időbüntetést kapó Hughes, Maximilan Günther, valamint Jehan Daruvala zárta a pontszerzők sorát.
Rowlandot a tizenkilencedik pozícióban rangsorolták, aminek következményeként a vezetést is elvesztette az egyéni vb-összetettben. A tabella élére a diadalmaskodó és a verseny leggyorsabb körét is megfutó Wehrlein állt, aki a több győzelmének köszönhetően vezet Dennis előtt. A pontazonossággal álló kettőst a nullázó Rowland követi 9 pontos lemaradással.
Folytatás április 27-én Monacóban.
FORMULA–E
OLASZORSZÁG, 2. VERSENY
1. Pascal Wehrlein (német, Porsche)
2. Jake Dennis (brit, Andretti)
3. Nick Cassidy (új-zélandi, Jaguar)
4. Nico Müller (német, ABT Cupra)
5. Sacha Fenestraz (francia, Nissan)
A világbajnokság élmezőnye 7 futam után: 1. Pascal Wehrlein (német, Porsche) 89 pont, 2. Jake Dennis (brit, Andretti) 89, 3. Oliver Rowland (brit, Nissan) 80, 4. Nick Cassidy (új-zélandi, Jaguar) 76, 5. Maximilian Günther (német, Maserati) 65, 6. Mitch Evans (új-zélandi, Jaguar) 52, 7. Jean-Éric Vergne (francia, DS Penske) 51