Reuters
Simán nyert a McLaren a monzai Autodromo Nazionalén
Reuters
Simán nyert a McLaren a monzai Autodromo Nazionalén
Rendkívül érdekesen alakult a rajt: az élről kezdő Alonso ugyan simán megtartotta pozícióját, de Hamiltont rövid időre megelőzte Massa. A világbajnoki éllovas később az egyik sikán levágásával visszaszerezte helyét, de a Ferrari brazil klasszisa többször is megtámadta. Räikkönen az ötödikről a negyedik helyre került.
A 2. körben Coulthard a célegyenes utáni kanyarnál nagy sebességgel a védőfalnak csapódott, máris meg volt az első kieső. A versenyrendezőség hamarosan pályára küldte a biztonsági autót.
A safety car a hetedik körben ment ki: a legjobbak sorrendje nem változott, vagyis Alonso vezetett Hamilton és Massa előtt. Nagy meglepetésre a brazil versenyző a kilencedik körben a boxutcába hajtott, a mezőny legvégére térhetett vissza.
A Ferrari dél-amerikai pilótája ugyan próbálkozott, de láthatóan nem versenytempóban haladt. Felipe Massa a 11. körben ismét „meglátogatta” csapatát, majd hamarosan fel is adta a futamot.
A két McLaren eközben folyamatosan növelte előnyét Räikkönennel szemben, úgy tűnt, a Ferrari nem nyerheti meg hazai versenyét a monzai Autodromo Nazionalén. Alonso a 15. körben 1:22.871-gyel a futam eddigi legjobb köridejét produkálta, bizonyította, nem véletlenül uralta a szabadedzéseket és az időmérőt.
A 18. körben Hamilton ment ki kerékcserére és tankolásra, míg csapattársa a 20-ban tette ugyanezt. A boxkiállások révén megduplázódott a különbség a két mclarenes között, tehát a kétszeres világbajnok lépéselőnybe került.
A körökön át vezető Räikkönen a 25. körben járt csapatánál, Alono és Hamilton mögé tért vissza. Úgy tűnt, a finn pilóta egy kiállásos taktikával próbálkozik, ezzel esélye lett a két McLaren megelőzésére. A wokingiak ugyanis két kiállásos stratégiát alkalmaztak.
Alonso és Hamilton folyamatosan növelte előnyét Räikkönennel szemben, hiszen a „plusz” kiállás miatt legalább 22-24 mp-re kellett elszakadniuk a nagy ellenféltől. A kétszeres világbajnok spanyol klasszis a 34. körben érte el a szükséges előnyt a ferraris sztárral szemben, míg Hamilton négy körrel később tette ugyanezt.
Hamilton a 40. körben járt másodszor a boxban, csak a harmadik helyre tért vissza. A brit versenyző 2 mp-cel Räikkönen mögött haladt, de a Ferrari pilótája kemény, míg a világbajnoki éllovas lágy abroncsokkal szerepelt a hajrában. Két körrel később a célegyenes végén Hamilton simán megelőzte a finn klasszist, így ismét a második pozícióban folytatta a futamot.
Alonso tíz körrel a leintés előtt ment ki másodszor, nagy előnnyel tért vissza az élre.
A hajrában már nem változott az élcsoport sorrendje, így a McLaren kettős sikert aratott a Ferrari hazai versenyének számító Olasz Nagydíjon.
58. FORMULA-1-ES VILÁGBAJNOKSÁG, 58. OLASZ NAGYDÍJ
1. | F. Alonso | spanyol, McLaren-Mercedes | 1:18:37.806 ó |
2. | L. Hamilton | brit, McLaren-Mercedes | + 6.062 mp |
3. | K. Räikkönen | finn, Ferrari | + 27.325 |
4. | N. Heidfeld | német, BMW-Sauber | + 56.562 |
5. | R. Kubica | lengyel, BMW-Sauber | + 1:00.558 p |
6. | N. Rosberg | német, Williams-Toyota | + 1:05.810 |
7. | H. Kovalainen | finn, Renault | + 1:06.751 |
8. | J. Button | brit, Honda | + 1:12.168 |
9. | M. Webber | ausztrál, Red Bull-Renault | + 1:15.879 |
10. | R. Barrichello | brazil, Honda | + 1:16.958 |
11. | J. Trulli | olasz, Toyota | + 1:17.736 |
12. | G. Fisichella | olasz, Renault | + 1 kör |
13. | A. Wurz | osztrák, Williams-Toyota | + 1 kör |
14. | A. Davidson | brit, Super Aguri-Honda | + 1 kör |
15. | R. Schumacher | német, Toyota | + 1 kör |
16. | T. Szato | japán, Super Aguri-Honda | + 1 kör |
17. | V. Liuzzi | olasz, Scuderia Toro Rosso-Ferrari | + 1 kör |
18. | S. Vettel | német, Scuderia Toro Rosso-Ferrari | + 1 kör |
19. | A. Sutil | német, Spyker Ferrari | + 1 kör |
20. | Sz. Jamamoto | japán, Spyker Ferrari | + 1 kör |
AZ 58. FORMULA-1-ES VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
PILÓTÁK 1. | L. Hamilton | brit, McLaren-Mercedes | 92 pont |
2. | F. Alonso | spanyol, McLaren-Mercedes | 89 |
3. | K. Räikkönen | finn, Ferrari | 74 |
4. | F. Massa | brazil, Ferrari | 69 |
5. | N. Heidfeld | német, BMW-Sauber | 52 |
6. | R. Kubica | lengyel, BMW-Sauber | 33 |
7. | H. Kovalainen | finn, Renault | 21 |
8. | G. Fisichella | olasz, Renault | 17 |
9. | A. Wurz | osztrák, Williams-Toyota | 13 |
10. | N. Rosberg | német, Williams-Toyota | 12 |
11. | M. Webber | ausztrál, Red Bull-Renault | 8 |
12. | D. Coulthard | brit, Red Bull-Renault | 8 |
13. | J. Trulli | olasz, Toyota | 7 |
14. | R. Schumacher | német, Toyota | 5 |
15. | T. Szato | japán, Super Aguri-Honda | 4 |
16. | J. Button | brit, Honda | 2 |
17. | S. Vettel | német, Toro Rosso-Ferrari | 1 |
18. | R. Barrichello | brazil, Honda | 0 |
19. | S. Speed | amerikai, Toro Rosso-Ferrari | 0 |
20. | A. Davidson | brit, Super Aguri-Honda | 0 |
21. | V. Liuzzi | olasz, Toro Rosso-Ferrari | 0 |
22. | A. Sutil | német, Spyker-Ferrari | 0 |
23. | C. Albers | holland, Spyker-Ferrari | 0 |
24. | S. Jamamoto | japán, Spyker-Ferrari | 0 |
25. | M. Winkelhock | német, Spyker-Ferrari | 0 |
AZ 58. FORMULA-1-ES VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
KONSTRUKTŐRÖK 1. | McLaren-Mercedes | 165 pont |
2. | Ferrari | 143 |
3. | BMW-Sauber | 86 |
4. | Renault | 38 |
5. | Williams-Toyota | 25 |
6. | Red Bull-Renault | 16 |
7. | Toyota | 12 |
8. | Super Aguri-Honda | 4 |
9. | Honda | 2 |
10. | Toro Rosso-Ferrari | 0 |
11. | Spyker-Ferrari | 0 |