Reuters
A tervek szerint az idei első motorhiba esetén nem járna rajtbüntetés
Reuters
A tervek szerint az idei első motorhiba esetén nem járna rajtbüntetés
A nemzetközi föderáció első számú vezetője levélben értesítette az istállókat a tervezettről.
„Elfogadtuk, hogy 2008-tól kezdve nem jár büntetéssel a meghibásodás miatti első motorcsere. Ez minden autónál az első meghibásodásra vonatkozik” – írta Max Mosley a csapatfőnököknek írt tájékoztatójában.
Az autosport.com úgy tudja, hogy az FIA motorsport tanácsának döntése szinte formalitásnak tekinthető, biztos, hogy módosul a szabály.
A 2005-ös szezon óta élő „kétfutamos szabály” miatt minden egyes, idő előtti meghibásodást követő motorcsere tíz rajthelyes büntetést vont maga után, így sokszor nem az edzésen kialakult rajtsorrendnek megfelelően indultak a versenyzők a futamokon. A futamokon elromlott erőforrásokat eddig is büntetés nélkül lehetett „leváltani”. Ha az első idei motorcserére az időmérő után kerül sor, akkor nem jár tíz rajthelyes büntetés.
Max Mosley FIA-elnök egyébként már a 2009-es szezonnal is foglalkozik, „fizetési sapka” bevezetését javasolja. El szeretné érni, hogy megszabják a csapatköltségvetések felső határát, de a kiadásokba nem tartoznának bele a motorokkal, a marketinggel és promócióval, valamint a versenyzői és vezetői bérekkel kapcsolatos kiadások.
Ha az istállók nem fogadják el a tervezetet, akkor a szélcsatornák, valamint az úgynevezett 'szuperszámítógépek' használatát korlátozzák, utóbbi elsősorban a kiscsapatokat érintené kedvezőtlen módon.