Fotó: Action Images
Nem utazik és nem beszél: Mosley csak levélben reagált a héten kirobbant botrányra, ás távolmarad a Bahreini Nagydíjtól
Fotó: Action Images
Nem utazik és nem beszél: Mosley csak levélben reagált a héten kirobbant botrányra, ás távolmarad a Bahreini Nagydíjtól
Mosley elnézést kérő nyílt levele után persze a motorszállítók és csapatok azonnal reagáltak, méghozzá nem is éppen visszafogottan.
A kritikai össztüzet a BMW és a Mercedes–Benz kezdte, majd a japán cégek is beszálltak: a Honda arra kéri például a FIÁ-t, hogy gondolja át az elnök pozícióját.
„A Honda Racing úgy véli, hogy a Max Mosley-val kapcsolatban nyilvánosságra került felvételek ártanak a Formula–1 jó hírnevének. Ezúton juttatjuk kifejezésre rendkívüli csalódottságunkat. Követeljük, hogy a FIA minden részletre ügyelve vizsgálja ki ezt az ügyet, és utána hozzák meg a megfelelő döntéseket” – írták közleményükben.
A Mercedes és a BMW közös közleményben ítéli el Mosley-t, visszataszítónak nevezve az ügyet és az elnök viselkedését. A két német gyár szintén hivatalos reakciót várna a Nemzetközi Automobil Szövetségtől, akárcsak a Toyota, akik szerint Mosley morálisan alkalmatlannak bizonyulhat tisztségére.
Ha a csapatok nyíltan ezt nem is írják le, több egykori versenyző és kommentátor már nem fogalmaz virágnyelven: az 1979-es világbajnok Jody Schekter a FIA-elnök lemondását követeli, és a legendás Stirling Moss sem tartja valószínűnek, hogy Mosley megtarthatja pozícióját.
Ha ennyi kritika még nem lett volna elég, Mosley kapott egy levelet a bahreini hercegtől is, aki világosan kifejtette: nem tartja kívánatosnak a jelenlétét az arab országban. Azt nem tudni, hogy az üzenet még azelőtt futott-e be, hogy az elnök bejelentette: nem utazik Bahreinbe.
A fentiekből is látszik: a nyomás egyre nagyobb a botrányba keveredett sportvezetőn, és kérdéses, hogy befolyásos szövetségei – elsősorban Bernie Ecclestone – akkor is mögötte állnak-e, ha kiderül: teljesen elvesztette a Formula–1-es csapatok bizalmát.