Fotó: Action Images (archív)
Whitmarsh (balra) nem érti, miért büntették meg Hamiltont
Fotó: Action Images (archív)
Whitmarsh (balra) nem érti, miért büntették meg Hamiltont
Óriási botrány kavarodott a hét végi Belga Nagydíj utolsó köreiből, amikor is
Lewis Hamilton a futam végén leszakadó esőben a célegyenesre ráfordító sikánnál előzte volna meg
Kimi Räikkönent, de a finn nem hagyta magát, így Hamilton levágta a kanyart. A célegyenesben aztán a mclarenes visszaengedte maga elé a finnt, de a végén, a hajtűkanyarnál ismét előzni kezdett – immár sikerrel.
A futamból hátralévő két kört a szakadó esőben végül az élen tette meg Hamilton, Räikkönen viszont kiesett. A leintés után három órával aztán a versenybíróság elvette Hamilton győzelmét, így a siker Massa ölébe hullott.
A vihar azóta sem ült el, a McLaren-Mercedesnél továbbra sem értik, miért kellett megbüntetni Hamiltont, főleg azért, mert Martin Whitmarsh ügyvezető igazgató elárulta, a versenyirányítás még a futam alatt rábólintott Hamilton manőverére.
„A boxutcából megkérdeztük a versenyirányítást, mi a véleményük arról, ahogy Lewis visszaengedte Kimit maga elé, és kétszer is megerősítették, hogy szerintük Hamilton visszaadta a pozícióját Räikkönennek, és ezzel elégedettek” – árulta el Whitmarsh.
„Ha az irányításnak bármi gondja lett volna, akkor természetesen azonnal szóltunk volna a versenyzőnknek, hogy engedje újra maga elé Räikkönent” – közölte a wokingiak ügyvezetője.
Nos, hogy valóban így történt volna, azt nem tudni, mindenesetre Hamilton már korábban elmondta, ő bizony lassított, és a csapat szólt is neki, hogy hagyja magát megelőzni a sikán átvágását követően még a célegyenesben.
„A boxból a fülembe szóltak, hogy engedjem el Kimit, de ez addigra már megtörtént. A célvonalnál egyébként 6.7 km/h sebességgel lassabban mentem, mint a Ferrari, ráadásul utána hátulról kerültem meg, és mentem át mögötte az autó másik oldalára, a pálya belső ívére, amikor a hajtűnél megelőztem” – magyarázta Hamilton.