Fotó: Reuters
Webber az év elején jó teljesítményt nyújtott, de dobogóra csak csapattársa, Coulthard tudott állni
Fotó: Reuters
Webber az év elején jó teljesítményt nyújtott, de dobogóra csak csapattársa, Coulthard tudott állni
Teljesítményben semmit sem vesztett, megbízhatóság terén elképesztő mértékben javult, mégis csak a hetedik helyen zárt a Red Bull-istálló a 2008-as konstruktőr-világbajnokságon.
Azok után, hogy 2007-ben tíz versenyt kellett feladnia Mark Webbernek és David Coulthardnak autója meghibásodása miatt, ez a szám az idén kettőre csökkent. Ám a technikai gondokat felváltották a vezetői hibák (hat kiesés történt ütközés vagy kicsúszás miatt), és mivel rendkívül szoros volt a középmezőny, ezek a bakik a végelszámolásnál sokba kerültek.
Az idény biztatóan indult, az ausztráliai kiesések után Webber rendre a legjobbak között volt az időmérőn, a következő hét versenyből haton pontot szerzett, az első nyolc futam után 18 ponttal állt – két egységgel lemaradva a hatodik Heikki Kovalainentől.
Amíg Webber bizonyította, hogy a legjobb pilóták egyike az F1-ben, Coulthard legfőképpen szenvedett, gyerekes hibákat követett el, és amikor Melbourne-ben ütközött Felipe Massával, tőle szokatlan módon arra ragadtatta magát, hogy trágár kifejezésekkel kritizálta a brazilt. Ezt később megbánta, és miután több hasonló szituációba keveredett, elhatározta, hogy felhagy a versenyzéssel.
Döntését még a Montrealban a szerencsésen időzített biztonsági autós fázisnak köszönhetően megszerzett harmadik helyezése miatt sem változtatta meg. Nagy-Britanniából jött a bejelentés a visszavonulásról, és attól a pillanattól fogva egyértelmű volt, hogy Sebastian Vettel érkezik a helyére.
Silverstone-ban DC élete utolsó Brit Nagydíján egyetlen kört sem teljesített, éppen Vettellel koccant. Utolsó hazai fellépéséhez hasonlóan végződött a karrierjét lezáró Brazil Nagydíj is: az első kanyarkombinációig jutott.
Ez még nem lett volna nagy gond, sokkal aggasztóbb volt, hogy a többi középcsapat az idény során végzett fejlesztéseivel a Red Bull elé ugrott. A gárda a negyedik helyet célozta meg a konstruktőrök pontversenyében, de a Toyota és a Renault párharcába a szezon hajrájában esélye sem volt beleszólni, sőt a legnagyobb javulást mutató Toro Rosso is állva hagyta.
Vettel monzai győzelme az udvarias gratulációk ellenére sokkolta a Red Bullt, az Olasz Nagydíjat követő versenyeken nemcsak Coulthard, de Webber is mindig lemaradt az időmérő utolsó fázisáról, amelynek állandó tagjává vált a két Toro Rosso-Ferrari. Webber 21 ponttal zárta a világbajnokságot, azaz mindössze hármat gyűjtött az utolsó tíz futamon.
A Red Bull és a Toro Rosso teljesítménye közötti különbséget sokan a Renault és a Ferrari különböző motorfejlesztésével magyarázták, a Renault-istálló vezetői éppen a Magyar Nagydíj előtt fakadtak ki amiatt, hogy egyes gyárak a fejlesztések tilalma idején úgy növelik motorjuk teljesítményét, hogy a módosításokat a megbízhatóság javításával palástolják.
A Renault gyári csapata az év végére felül tudott kerekedni a problémán, a Red Bullra a 2009-es idényben vár ugyanez, immár Vettellel a fedélzeten.
A KÉT PILÓTA
Mark Webber | David Coulthard |
ausztrál, 32 éves | brit, 37 éves |
21 pont, 11. a vb-n | 8 pont, 16. a vb-n |
A 2008-AS VERSENYEK
Webber | Coulthard |
Ausztrál GP | ütközés (14.) | ütközés (8.) |
Malajziai GP | 7. (6.) | 9. (12.) |
Bahreini GP | 7. (11.) | 18. (17.) |
Spanyol GP | 5. (7.) | 12. (17.) |
Török GP | 7. (6.) | 9. (10.) |
Monacói GP | 4. (9.) | kicsúszás (15.) |
Kanadai GP | 12. (10.) | 3. (13.) |
Francia GP | 6. (6.) | 9. (7.) |
Brit GP | 10. (2.) | kicsúszás (11.) |
Német GP | olajszivárgás (8.) | 13. (10.) |
Magyar GP | 9. (8.) | 11. (13.) |
Európai GP | 12. (14.) | 17. (17.) |
Belga GP | 8. (7.) | 11. (14.) |
Olasz GP | 8. (3.) | 16. (13.) |
Szingapúri GP | váltóhiba (13.) | 7. (14.) |
Japán GP | 8. (13.) | ütközés (11.) |
Kínai GP | 14. (16.) | 10. (15.) |
Brazil GP | 9. (12.) | ütközés (14.) |
|
Zárójelbe a rajthelyeket írtuk, a legjobb eredményeket és rajthelyeket vastag betűvel jelöltük. |
|
MEGTETT KÖRÖK POZÍCIÓNKÉNT
Helyezés | Webber | Coulthard |
| 998 kör | 812 kör |
1. | – | 1 |
2. | 5 | 4 |
3. | 22 | 38 |
4. | 69 | 8 |
5. | 54 | 26 |
6. | 121 | 15 |
7. | 112 | 21 |
8. | 104 | 31 |
9. | 109 | 120 |
10. | 111 | 82 |
11. | 119 | 59 |
12. | 57 | 76 |
13. | 48 | 76 |
14. | 29 | 73 |
15. | 13 | 40 |
16. | 9 | 19 |
17. | 12 | 23 |
18. | 4 | 33 |
19. | – | 67 |