Két ellentétes arcot mutatott a Renault Fernando Alonsóval

Vágólapra másolva!
2008.12.01. 18:36
A Nemzeti Sport Online sorozatában a hetekben végigjárja a tíz Formula–1-es istállót, így elemezve a 2008-as idény történéseit. A Renault gyatra első félév után az utolsó nyolc futamon az élcsapatok nyomába ért, Fernando Alonso pedig visszatért a győztesek közé.
Sokszor váratlanul nagyot alkotott a Renault ebben a szezonban
Fotó: Imago (archív)
Sokszor váratlanul nagyot alkotott a Renault ebben a szezonban
Sokszor váratlanul nagyot alkotott a Renault ebben a szezonban
Fotó: Imago (archív)
Sokszor váratlanul nagyot alkotott a Renault ebben a szezonban

A Renault-istálló két arcát mutatta meg a 2008-as idényben: az első félévben inkább azt láttuk, amit 2007-ben, a Fernando Alonso és a Michelin távozása utáni esztendőben, míg a második inkább emlékeztetett a 2005-ös és a 2006-os sikerkorszakra. Az első kilenc versenyen 15, a második kilencen 65 pontot szerzett a francia istálló, amely azután, hogy sokáig a hetedik helyen vergődött a konstruktőr-vb-ben, Alonso két győzelmének köszönhetően feljött a negyedik helyre.

Kivételes formajavulásra volt szükség, a csapat ugyanis az év elején még körönként egy másodpercre, az év végén négy tizedre volt az élcsapatoktól.

Persze volt honnan fejlődni, a Renault a motorfejlesztési tilalom bevezetése után leépítette F1-es motorrészlegét, így a Ferrarival, a BMW-vel vagy a Mercedesszel szemben nem tudott olyan hatékonyan reagálni a télen arra a lehetőségre, hogy a V8-asok megbízhatóságának javítása érdekében belenyúljanak a hajtóművekbe. Miután a többiek a módosításaikkal nemcsak az erőforrások élettartamát, hanem a teljesítményét is megnövelték, a Renault 35-40 lóerős hátrányba került.

Az aerodinamika terén sem sikerült a várt módon előre lépni, a légterelőket nem hangolták össze rendesen, így hiányzott a jó teljesítményhez elkerülhetetlen kiegyensúlyozott áramlás. Emiatt a gumikat sem tudták maximálisan kihasználni.

A két Renault a középmezőnyben vergődött, Alonso az időmérőkön ugyan megvillant, de a versenyeken képtelen volt tartani a lépést a többiekkel. Spanyolországi kiesését követően elveszítette a kedvét, több csapatértekezletről is ellógott, mintha feladta volna a reményt, hogy még ebben az évben tehet valamit.

A csapat nem adta fel, tudta, hogy javulnia kell, ha meg akarja tartani a jobb állást kereső spanyol pilótát. Az aerodinamikai részleg a számítógépes szimulációs program kiterjesztése mellett létszámban is növekedett, és folyamatosan jöttek az új fejlesztések. Közben az Elf olyan kenőolajat fejlesztett ki, amelynek köszönhetően jobban működött a motor, s a teljesítménybeli elmaradás egy részét lefaragta a Renault.

Az idény első felében lesajnált Nelsinho Piquet szerencsés második helyet szerzett Németországban, majd a Magyar Nagydíjon megszerzett negyedik helyével Alonso is elkezdte menetelését. Megérezte a vérszagot, és lecsapott: az utolsó hét futamon 48 pontot szerzett, többet, mint bárki más.

Szingapúrban és Japánban kihasználta az ölébe hulló lehetőséget, és két remek futamgyőzelemmel jelezte az ellenfeleknek: visszatért. Idény végi menetelése elsősorban a jövőre vonatkozó üzenet a többiek számára, de kérdés, mennyi energiát vont el a 2009-es idényre való felkészüléstől az idei hajrá biztosítása.
Alonsót sikerült megtartani, azaz a fő célt elérte a vezetőség. Mellette Piquet kap új lehetőséget, a brazilnak másodszor is bizonyítania kell, hogy megérdemli.

A KÉT PILÓTA

Fernando Alonso Nelsinho Piquet
spanyol, 27 éves brazil, 23 éves
61 pont, 5. a vb-n 19 pont, 12. a vb-n


A 2008-AS ÉV VERSENYEI

Alonso Piquet
Ausztrál GP 4. (11.) ütközés (20.)
Malajziai GP 8. (7.) 11. (13.)
Bahreini GP 10. (10.) váltóhiba (14.)
Spanyol GP motorhiba (2.) ütközés (10.)
Török GP 6. (7.) 15. (17.)
Monacói GP 10. (7.) kicsúszás (17.)
Kanadai GP kicsúszás (4.) fékhiba (15.)
Francia GP 8. (3.) 7. (9.)
Brit GP 6. (6.) kicsúszás (7.)
Német GP 11. (5.) 2. (17.)
Magyar GP 4. (7.) 6. (10.)
Európai GP ütközés (12.) 11. (15.)
Belga GP 4. (6.) kicsúszás (12.)
Olasz GP 4. (8.) 10. (17.)
Szingapúri GP 1. (15.) kicsúszás (16.)
Japán GP 1. (4.) 4. (12.)
Kínai GP 4. (4.) 8. (10.)
Brazil GP 2. (6.) kicsúszás (11.)
  • Zárójelbe a rajthelyeket írtuk, a legjobb eredményeket és rajthelyeket vastag betűvel jelöltük.


Megtett körök pozíciónként

Helyezés Alonso Piquet
1000 kör 776 kör
1. 62 13
2. 62 15
3. 49 23
4. 159 29
5. 123 27
6. 105 44
7. 77 49
8. 70 86
9. 77 30
10. 81 67
11. 42 89
12. 33 64
13. 16 27
14. 5 45
15. 8 69
16. 25 48
17. 4 10
18. 38
19. 1 3
20. 1
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik