Fotók: Action Images
Ez a tavaly használt hátsó szárny, ami az idén már nem alkalmazható
Fotók: Action Images
Ez a tavaly használt hátsó szárny, ami az idén már nem alkalmazható
IDÉNYBEHARANGOZÓ
Megjelent a Nemzeti Sport Formula–1-es idénybeharangozó kiadványa! Olvasóink a 2009-es szezon csapatainak és versenypályáinak bemutatásán túl részletes leírást találnak az új szabályokról is. Kiadványunkat keresse az újságárusoknál! „Sokat kell még dolgoznunk, hogy az ausztráliai idénynyitóra minden rendben legyen” – nyilatkozta Hamilton a jerezi tesztelés alatt.
Ha valamin, akkor a hátsó szárnyon tényleg sokat kell még dolgozniuk a McLaren szakembereinek, mivel ezzel súlyos problémáik vannak.
Az ezüstnyilak a tavaly használt szárnyakkal jó időre képesek, amivel csak az a gond, hogy ezek az idén már szabálytalannak minősülnek.
A szabályoknak megfelelő alkatrésszel viszont már csak a mezőny hátsó felében tudtak végezni az eddigi teszteken, így nagy gondban lehet a világbajnoki címvédő Hamilton és csapattársa, Kovalainen.
Hamilton egyébként az időeredményeket elnézve szoros küzdelemre számít az idény elején:
„Az eredmények alapján a Toyota igen jó munkát végzett, de ez több csapatra is elmondható. A Renault sem tűnik rossznak, a BMW sem, szóval sok istálló elég meggyőző jelen pillanatban” – nyilatkozta a sportág legfiatalabb világbajnoka, aki szerint az új autó nem sokban különbözik a tavalyitól.
„Kisebb a leszorítóerő, és a gumik is kissé eltérőek a múlt évben használtaktól, összességében azonban nem sok eltérés van” – mondta Hamilton. Csak azokkal a fránya hátsó szárnyakkal ne lenne probléma, tehetnénk hozzá.
Ez pedig a keskenyebb hátsó szárny
Ha valamiben bízhatnak az angol csapatnál, az a KERS, ami Kovalainen szerint náluk eddig tökéletesen működik.
„A pályán tapasztalt érzéseimre alapozva mondom, hogy kilencvenkilenc százalékig biztos vagyok abban, hogy használnunk kell ezt a fejlesztést” – utalt arra a finn pilóta, hogy bizony nem mindegyik csapat alkalmazza majd az első nagydíjakon a KERS-t.
A McLarenen kívül egyébként a Ferrari, a BMW Sauber és a Renault is úgy készül, hogy használja a száguldó cirkuszban az idén bemutatkozó mozgási energia átalakító rendszert.