Fotó: Action Images
Barrichello (balra) harmadik, Button első lett
Fotó: Action Images
Barrichello (balra) harmadik, Button első lett
Nem sokon múlott, hogy Jenson kicsússzon utolsó mért körével az időből: alig két másodperc volt már csak hátra a harmadik szakaszból, amikor megkezdte a körét, és fantasztikusan teljesítve megelőzte Sebastian Vettelt.
„Váratlanul ért egy kicsit az edzés megnyerése, de elégedett vagyok. Rubens egész hétvégén roppant gyors volt, sokat segítettek rajtam is az ő beállításai. A rajt holnap kulcsfontosságú lesz, mert kevés az előzési lehetőség a pályán, ugyanakkor Massa ott van mögöttünk, és nála működik a KERS, szóval figyelnem kell” – mondta a világbajnoki pontversenyt vezető Jenson Button.
A második helyen záró Red Bull-pilóta, Sebastian Vettel érthetően elégedetten nyilatkozott az időmérőt követően, bár tényleg nem sokon múlott, hogy Kína után ismét az élről induljon. A német jól gazdálkodott a gumikkal, maradt tartalékja, az első két szakaszban mindössze egy lágy és egy kemény keverékű készletet használt el.
„Nagyon elégedett vagyok, annak ellenére, hogy Button az utolsó pillanatokban előzött meg. Remekül éreztem magam az autóban, a délelőtti edzés utáni változtatásaink beváltak, és ez is örömre akad okot. Felkészülten várjuk a holnapi versenyt” – mondta Vettel.
A harmadik helyről startoló Brawn GP-s Rubens Barrichello nem tagadta, meglepte az időmérő végeredménye, sőt az is, hogy a második szakaszt – űridővel – megnyerte, ám a végén Sebastian Vettel és csapattársa, Jenson Button is gyorsabb volt nála a harmadik szakaszban.
„Nagyon elégedett vagyok a kocsival, a második szakaszt követően igazán boldog voltam, és meglepett. Azt hiszem, hogy Jenson megérdemelten szerezte meg az első rajtkockát, bár számomra is meglepő volt a záró szakaszban nyújtott teljesítménye. Egyébként úgy érzem, akkor kicsit hibáztam, hiszen túl korán futottam meg az utolsó körömet, de ezt leszámítva, igazán minden klappol az autómmal” – mondta boldogan Rubens Barrichello.
Csalódást keltő teljesítményt nyújtott a McLaren, hiszen Heikki Kovalainen csupán a két Force Indiát tudta megelőzni, és csak a 18. helyről rajtolhat holnap, s csapattársa, a világbajnoki címvédő Lewis Hamilton is csak a14. helyről vághat neki a versenynek.
„Minden tőlünk telhetőt megtettünk. A köröm nem volt valami fantasztikus, de hát az autó sem az. Továbbra is hiányzik a megfelelő tapadás és leszorítóerő” – jelentette ki Hamilton az időmérő után. Mindez azért különös, mert a McLaren MP4–24-esét Barcelonába már egy sor aerodinamikai javítással hozták – ám a jelek szerint ezek nem váltak be.
INFOGRAFIKA
Az infografika megtekintéséhez kattintson a képre!
A Ferrarinál remekül sikerült a fejlesztés, legalábbis Felipe Massa negyedik helye ezt jelzi, más kérdés, hogy Kimi Räikkönen már nem bizonyíthatta, nem csak szerencséről van szó a brazil esetében.
Kimi Räikkönen ugyanis beismerte, hibáztak, amikor nem jött ki Ferrarijával másodszorra is az időmérő első szakaszában. A finn azt gondolta, hogy gyenge ideje is elég lesz arra, hogy beférjen a második etapra. Tévedett, a 16. helyen zárt. A Ferrari ugyanazt játszotta el vele, mint Felipe Masssával Malajziában.
„Azt hittem, sikerül bejutnunk azzal az idővel is a második részbe, de tévedtem. Nem akartuk pazarolni a köröket, a gumikat. Buta hibát követtünk el, mert az autóm sokkal többre lett volna képes” – fogalmazott a 2007-es világbajnok, aki elismerte, részben az ő döntése volt, hogy nem jön ki újra.
Nem akartam ismét kimenni a pályára, bár tudtam, hogy nem jó annyira a köridőm. Végsősorban teljesen mindegy, hogy kinek a hibája volt, az ostobaságot már elkövettük, és meg is fizettük az árat érte” – mondta Räikkönen az időmérőt követően.
Az időmérőt követően a Nemzetközi Automobil-szövetség kiadta az egyes autók súlyait, és ebből kitűnik, hogy az élmezőnyből az élről induló Jenson Button autójával nagyjából egyezően könnyű Fernando Alonso és Timo Glock autója, így várhatóan ők jönnek ki majd elsőnek szervizelni.
A vasárnap 14.00-kor kezdődő futamot a Nemzeti Sport Online élő, szöveges kommentárral közvetíti.
A közvetítést ide kattintva érhetik el.SÚLYOK
| Versenyző | Csapat | Súly (kg) |
1. | Jenson Button | Brawn Mercedes | 646.0 |
2. | Sebastian Vettel | RBR Renault | 651.5 |
3. | Rubens Barrichello | Brawn Mercedes | 649.5 |
4. | Felipe Massa | Ferrari | 655.0 |
5. | Mark Webber | RBR Renault | 651.5 |
6. | Timo Glock | Toyota | 646.5 |
7. | Jarno Trulli | Toyota | 655.5 |
8. | Fernando Alonso | Renault | 645.0 |
9. | Nico Rosberg | Williams Toyota | 668.0 |
10. | Robert Kubica | BMW Sauber | 660.0 |
11. | Kazuki Nakajima | Williams Toyota | 676.6 |
12. | Nelson Piquet | Renault | 677.4 |
13. | Nick Heidfeld | BMW Sauber | 676.3 |
14. | Lewis Hamilton | McLaren Mercedes | 683.0 |
15. | Sébastien Buemi | STR Ferrari | 678.0 |
16. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 673.0 |
17. | Sébastien Bourdais | STR Ferrari | 669.0 |
18. | Heikki Kovalainen | McLaren Mercedes | 657.0 |
19. | Adrian Sutil | Force India Mercedes | 675.0 |
20. | Giancarlo Fisichella | Force India Mercedes | 656.0 |