Szemle a lehetséges újoncok között: elvileg kicserélődhet a mezőny

Vágólapra másolva!
2009.05.19. 16:15
Címkék
A tervek szerint jövőre maximum 13 istálló vehet részt a Formula–1-es világbajnokságban, és a költségvetési sapka tervezett bevezetése miatt több, újonnan csatlakozni vágyó team is jelezte, hogy kifejezetten vonzóvá vált számára a száguldó cirkuszban való szereplés. A költségek limitálásáról kialakult vita miatt jövőre átalakulhat a vb-sorozatban induló csapatok listája – legalábbis elméletben.
Lehet, hogy jövőre a két Barwa is az F1-ben indul
Fotó: Action Images (archív)
Lehet, hogy jövőre a két Barwa is az F1-ben indul
Lehet, hogy jövőre a két Barwa is az F1-ben indul
Fotó: Action Images (archív)
Lehet, hogy jövőre a két Barwa is az F1-ben indul

A jelenlegi tíz mellé a további három helyre egy sor érdeklődő akadt: a Formula–3-ban szereplő Litespeed, több GP2-es istálló, valamint a Lola és a Prodrive is jelezte, fontolgatja a jövő évi indulást.

Ugyanakkor a frissen jelentkezők közül a Prodrive legutóbb már aggodalmának adott hangot a költségvetési vita kapcsán. „Aggódunk a vita miatt és a bizonytalan helyzet sem kedvez nekünk különösebben” – mondta David Richards, a csapat vezetője.

„Fontos volna, hogy biztos alapokon nyugvó sportághoz csatlakozzunk, ez döntő lehet a szerepvállalásunkat illetően” – jelentette ki Richards, aki igencsak eltökélt, legalábbis ami az F1-es alakulat beindítását tervezi, hiszen már nem először próbálkozik.

Legutóbb a 2008-as idény előtt jelentkezett, ám akkor technikai kérdések miatt nem lett semmi a kezdeményezésből. A kasztnik végül is nem feleltek meg az előírásoknak, így a csapat egy évvel a 2008-as nevezés bejelentését követően 2007 novemberében visszalépett a következő szezontól.

A jelenleg a GP2-ben szereplő Racing Engineering is tervezné az F1-es részvételt, de csupán 2011-től. Igaz, a spanyolok nem is feltétlenül ragaszkodnak az induláshoz.

„Nem hinnénk, hogy az új csapatok időben elkészülnének a 2010-es autóval, ezért nekünk a 2011-es rajt a célunk. Ha azonban akkor nem jut hely számunkra, nem gond, mert egy sor alternatívánk van” – fogalmazott Alfonso de Orleans, a Racing Engineering tulajdonosa.

Az eddig felsoroltak mellett egy amerikai istálló, a USGPE még az elsők között jelezte csatlakozási szándékát, és már át is esett egy névváltáson. Eredetileg ugyanis USF1 néven lépett volna be, ám ennek a mozaikszónak a használati joga Bernie Ecclestone-nál van.

Ráadásul az elmúlt napokban még egy sor GP2-es csapat is jelezte, szívesen szerepelne jövőre a Formula–1-ben: nevezésen gondolkodik a Barwa Addax, a DAMS, a Super Nova Racing és a Bruno Sennát is foglalkoztató iSport is.

Elnézve tehát az érdeklődők számát, nem elképzelhetetlen – bár nehezen hihető –, hogy jövőre szinte teljesen megújul az F1 mezőnye. A költségvetési sapka bevezetése miatt ugyanis távolmaradással fenyegetőznek a gyári csapatok: a Ferrari, a BMW, a Red Bull, a Renault és a Toro Rosso is jelezte ilyetén szándékát.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik