Közelebb jutottak a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) 2010-es szabályai ellen „lázadó” Formula–1-es csapatok a szervezet vezetőivel, így könnyen lehet, hogy mégsem vezetik be jövőre a botránykőnek számító, 40 millió fontos költségvetési sapkát.
Fotó: Reuters
Mosley szerint közel a megegyezés az istállókkal
Fotó: Reuters
Mosley szerint közel a megegyezés az istállókkal
Az FIA részéről Max Mosley, a szervezet első embere tájékoztatta erről az újságírókat Monacóban.
„Lassan körvonalazódik a megoldás, egyre közelebb jutunk egy mindenki számára megfelelő kompromisszumhoz” – nyilatkozta.
„Mindenki a megegyezésre törekszik, ennek köszönhető a haladás. A csapatok tisztában vannak vele, hogy a jelenlegi költekezés nem tartható fenn, ennyi pénz egyszerűen nincs a sportágban” – tette hozzá.
Az új, kompromisszumos javaslat szerint 2011-re tolnák ki a költségvetési sapka bevezetését, a csapatok pedig több pénzt kapnának a hirdetési bevételekből.
„A jelenlegi állás szerint 2010 átmeneti év lenne, viszont 2011-től tényleg jön a negyvenmillió fontos költségvetési korlátozás” – mondta Mosley.
A BBC értesülései szerint elképzelhető, hogy ha mégis kivonul egy-két csapat a száguldó cirkuszból, akkor a csapatok harmadik számú pilótáival töltenék fel a rajtrácsot. A „boxutcai pletykák” szerint elsősorban a szezonban nagyon gyengén szereplő BMW és a Toyota gondolkodik a kiszálláson, még akkor is, ha megszületik a megegyezés az FIA és az istállók között.
Egyelőre nyitott kérdés, hogy ha nem lesz 2010-ben költségvetési sapka, az mennyire veti vissza a Formula–1-es beszállást tervező csapatok érdeklődését…