Fotó: Action Images
Mosley szerint jövő péntekig nem lesz megállapodás
Fotó: Action Images
Mosley szerint jövő péntekig nem lesz megállapodás
Az istállók egyébként – melyek közül néhány előzőleg bojkottal fenyegetőzött – a múlt pénteki határidőig leadták a nevezésüket, de csak feltételesen.
Mosley vasárnap úgy nyilatkozott: elképzelhetőnek tartja, hogy módosít korábbi tervein, a svájci Motorsport Aktuellnek viszont utóbb azt mondta, a részvétel feltételeit rögzítő új Concorde-szerződést ilyen rövid határidővel nem lehet tető alá hozni.
„Most vitázunk, s meglátjuk, ki nyer a végén. Közöltem a csapatokkal, ha saját szabályokat akarnak kialakítani, hozzanak létre önálló bajnokságot. Nekünk itt van a Formula–1, amelynek mi alkotjuk a szabályait immár hatvan éve” – fogalmazott Mosley.
Először tavaly októberben jelentették be, hogy az autósport elitkategóriájában szükségessé vált a nagymértékű költségcsökkentés. Áprilisban az FIA közölte, hogy tervei szerint jövőre nagyobb technikai szabadságot kapnak azok az F1-es csapatok, amelyek vállalják, hogy 2010-ben nem költenek többet, mint a nemzetközi szövetség világtanácsa által meghatározott 40 millió font.
Április végén a Ferrari – az egyetlen istálló, amely 1950 óta megszakítás nélkül részt vesz a sorozatban – azzal fenyegetőzött, hogy megvétózza a költségvetési sapka bevezetését. Májusban a maranellói csapat már azt is kilátásba helyezte, hogy véglegesen kilép a sportágból, ha a szabályváltoztatások életbe lépnek.
Az olasz gárdához csatlakozott a Renault, a Toyota, a Red Bull és a Toro Rosso alakulata is, majd egyeztetések kezdődtek a FOTA és az FIA vezetői között.
Az első tanácskozáson nem született egyezség, ezt követően a Ferrari egy párizsi bíróságon szerette volna elérni a tervezett intézkedések felfüggesztését, ám az istálló kérelmét elutasították. Azóta tovább folytatódnak az egyeztetések.