Fotó: Reuters
Webber (balra) a verseny után arra gondolt, hogy az időmérő edzés eredménye miatt nem volt esélye megelőzni csapattársát, Vettelt
Fotó: Reuters
Webber (balra) a verseny után arra gondolt, hogy az időmérő edzés eredménye miatt nem volt esélye megelőzni csapattársát, Vettelt
A Red Bull pilótája, Sebastian Vettel nagyszerű hétvégét zárt: megszerezte a pole pozíciót a szombati időmérő edzésen, majd a verseny leggyorsabb körét autózva második futamgyőzelmét érte el ebben az évben, miután szinte végig vezetve megnyerte a Formula–1-es Brit Nagydíjat.
A csapattársát, Mark Webbert 15 másodperccel felülmúló német pilóta azonban elárulta, nem volt olyan könnyű megszereznie a győzelmet, mint kívülről látszott.
„Sohasem könnyű megnyerni egy versenyt – mondta Vettel a futam után. – Ez nagyon hosszú verseny, és ezen a fantasztikus pályán mindenki szívesen áll rajthoz. Nagyon fontos, hogy az ember végig koncentrálni tudjon, és nyitva tartsa a szemét.”
„A verseny eleje nagyon fontos volt – folytatta a német pilóta. – Sikerült jól eljönnöm a rajtrácsról, és rögtön megpróbáltam lehagyni a többieket. Fantasztikus az autóm, így sikerült eljönnöm a többiektől, ami kulcsfontosságú volt. Később vigyáznom kellett, mert nem volt könnyű, amikor nagyobb forgalomba kerültem. Nagyszerű volt a hétvége hangulata, köszönöm Silverstone-nak, ahol második alkalommal versenyeztem, és nagyon élveztem.”
Vettel csapattársa, a második helyen záró Mark Webber már nem volt olyan elégedett, mivel az ausztrál versenyző szerint megverhette volna a német pilótát, ha jobb eredményt ér el a szombati időmérő edzésen.
„Valószínűleg szombaton vesztettem el az esélyemet a győzelemre – mondta Webber. – Legalább az első sorba kellett volna kerülnöm, mivel tudtam, hogy Sebastian nagyon gyors.”
MOSLEY SZERINT MÁR NEM TART SOKÁIG A VITA A CSAPATOKKAL
A második helyről rajtoló Rubens Barrichello, a Brawn-istálló versenyzője elégedett harmadik helyével a remek hétvégét záró Red Bullok mögött.
„Nagyon büszke vagyok a harmadik helyre, mivel a nap végén számos nehézségünk adódott – mondta Barrichello. – Tegnap úgy vélekedtünk, hogy a legjobb esetben harmadik lehetek, mivel a két Red Bull nagyon jól ment az egész hétvégén. A célom, hogy az év végéig csökkentsem a hátrányom Jensonnal szemben.”
A világbajnoki pontverseny élén álló Jenson Button elmondta, a gyenge rajt miatt nem tudott feljebb kapaszkodni a versenyben, mivel nem volt képes megelőzni a beragadó Jarno Trullit.
„Szörnyű volt a rajtom – mondta Button. – Ahogy a Toyoták általában szokták, Jarno Trulli nagyon lassan indult el előttem, így nem tudtam jól eljönni. Belül nem volt hely előzni, a másik oldalról pedig többen is jöttek.”
FORMULA–1, BRIT NAGYDÍJ, EMLÉKEZTETŐ
NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY 1. Vettel | Red Bull-Renault | 1:22:49.328 óra |
2. Webber | Red Bull-Renault | +15.188 másodperc hátrány |
3. Barrichello | Brawn-Mercedes | +41.175 |
4. Massa | Ferrari | +45.043 |
5. Rosberg | Williams-Toyota | +45.915 |
6. Button | Brawn-Mercedes | +46.285 |
7. Trulli | Toyota | +1:08.307 perc hátrány |
8. Räikkönen | Ferrari | +1:09.622 |
9. Glock | Toyota | +1:09.823 |
10. Fisichella | Force India-Mercedes | +1:11.522 |
11. Nakadzsima | Williams-Toyota | +1:14.023 |
12. Piquet | Renault | +1 kör |
13. Kubica | BMW | +1 kör |
14. Alonso | Renault | +1 kör |
15. Heidfeld | BMW Sauber | +1 kör |
16. Hamilton | McLaren-Mercedes | +1 kör |
17. Sutil | Force India-Mercedes | +1 kör |
18. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | +1 kör |
Leggyorsabb kör: Vettel, 1:20.735
Nem értek célba Bourdais | Toro Rosso-Ferrari |
Kovalainen | McLaren-Mercedes |
AZ EGYÉNI VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
1. | Button | 64 |
2. | Barrichello | 41 |
3. | Vettel | 39 |
4. | Webber | 35.5 |
5. | Trulli | 21.5 |
6. | Massa | 16 |
7. | Rosberg | 15.5 |
8. | Glock | 13 |
9. | Alonso | 11 |
10. | Räikkönen | 10 |
11. | Hamilton | 9 |
12. | Heidfeld | 6 |
13. | Kovalainen | 4 |
14. | Buemi | 3 |
15. | Kubica | 2 |
16. | Bourdais | 2 |
A KONSTRUKTŐRI VB ÁLLÁSA
1. | Brawn-Mercedes | 105 |
2. | Red Bull-Renault | 74.5 |
3. | Toyota | 34.5 |
4. | Ferrari | 26 |
5. | Williams-Toyota | 15.5 |
6. | McLaren-Mercedes | 13 |
7. | Renault | 11 |
8. | BMW-Sauber | 8 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 5 |