Fotó: Reuters
Hamilton jól rajtolt, és a futam nagy részében senki sem veszélyeztette győzelmét
Fotó: Reuters
Hamilton jól rajtolt, és a futam nagy részében senki sem veszélyeztette győzelmét
Felipe Massa időmérő edzésen elszenvedett balesete beárnyékolta a Magyar Nagydíj hétvégéjét, de szerencsére a vasárnapi futam kezdetekor már biztató hírek érkeztek a Ferrari brazil pilótájáról – Massa állapota stabilizálódott, és néhány percre fel is ébresztették.
A Ferrari a baleset miatt természetesen csak egy pilótával, Kimi Räikkönennel állt rajthoz a versenyen. A rajtot jól kapta el a pole pozícióból könnyű autóval induló Fernando Alonso, de Lewis Hamilton, Mark Webber és Räikkönen is javítani tudott szombaton megszerezett pozícióján – az első méterek nagy vesztese a második helyről induló Sebastian Vettel volt, aki a hetedik pozícióba esett vissza.
Hamilton láthatólag vérszemet kapott, és az ötödik körben megelőzte a második helyen haladó Webbert, sőt, egyre közelebb került az éllovas Alonsóhoz is. A spanyol világbajnok autóján rohamosan koptak a gumik, így mindössze 12 kör után kénytelen volt kiállni a boxutcába, ahol a szerelők rosszul rakták fel a Renault jobb első kerekét.
A kerék aztán a pályán elszabadult, de szerencsére senkit nem talált el (ekkor talán sokakban felrémlett a 18 éves Henry Surtees tragikus balesete) – Alonso pedig néhány kör múlva feladta a versenyt. A következő emlékezetes esemény is a boxutcában történt: a 19. körben Webber és Räikkönen egyszerre ment ki szervizelni, a Red Bull stábja nem oldotta meg zökkenőmentesen a feladatot, így a finn megelőzte az ausztrált.
Eközben Hamilton senkitől sem zavartatva autózott az első helyen: a McLaren-Mercedes pilótája a boxkiállást követően is a mezőny élére tért vissza. A futam feléhez közeledve, a 30. körben Vettel számára is véget ért az addig is szenvedéssel felérő verseny – egyébként az egész futam kissé nosztalgikus színezetet kapott: az idei két topcsapat, a Brawn és a Red Bull pilótái szenvedtek, Hamilton és Räikkönen pedig magabiztosan versenyzett.
A világbajnoki pontversenyben élen álló Jenson Button csak az utolsó pontszerző helyért harcolt a futam nagy részében, ám azzal nyugtatgathatta magát, hogy az őt üldöző Vettel egészen biztosan nem szerez pontot – Button végül a két pontot érő hetedik helyen végzett, így növelte előnyét a némettel szemben. Vettelt egyébként saját csapattársa, Webber is megelőzte az összetettben, mivel a harmadik helyen zárt.
De térjünk vissza a címvédő világbajnokhoz: Hamilton végig magabiztosan versenyezve megnyerte a 24. Magyar Nagydíjat, megszerezve első idei győzelmét. Ezzel egyébként ő az első olyan pilóta, aki képes volt megtörni a Brawn és a Red Bull 2009-es dominanciáját. A második helyen Kimi Räikkönen végzett, megszerezve a Ferrari idei legjobb helyezését.
FORMULA–1
MAGYAR NAGYDÍJ 1. Hamilton | McLaren-Mercedes | 1h38:23.876 |
2. Räikkönen | Ferrari | + 11.529 |
3. Webber | Red Bull-Renault | + 16.886 |
4. Rosberg | Williams-Toyota | + 26.967 |
5. Kovalainen | McLaren-Mercedes | + 34.392 |
6. Glock | Toyota | + 35.237 |
7. Button | Brawn-Mercedes | + 55.088 |
8. Trulli | Toyota | + 1:08.172 |
9. Nakadzsima | Williams-Toyota | + 1:08.774 |
10. Barrichello | Brawn-Mercedes | + 1:09.256 |
11. Heidfeld | BMW | + 1:10.612 |
12. Piquet | Renault | + 1:11.512 |
13. Kubica | BMW | + 1:14.046 |
14. Fisichella | Force India-Mercedes | + 1 kör |
15. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | + 1 kör |
16. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | + 1 kör |
NEM ÉRTEK CÉLBA Vettel | Red Bull-Renault | 30 |
Alonso | Renault | 16 |
Sutil | Force India-Mercedes | 2 |
Massa | Ferrari | nem indult |
- Leggyorsabb kör: Webber, 1:21.931
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
PILÓTÁK 1. Button | 70 pont |
2. Webber | 51.5 |
3. Vettel | 47 |
4. Barrichello | 44 |
5. Rosberg | 25.5 |
6. Trulli | 22.5 |
7. Massa | 22 |
8. Hamilton | 19 |
9. Räikkönen | 18 | |
10. Glock | 16 |
11. Alonso | 13 |
12. Kovalainen | 9 |
13. Heidfeld | 6 |
14. Buemi | 3 |
15. Bourdais | 2 |
16. Kubica | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK 1. Brawn-Mercedes | 114 |
2. Red Bull-Renault | 98.5 |
3. Ferrari | 40 |
4. Toyota | 38.5 |
5. McLaren-Mercedes | 28 |
6. Williams-Toyota | 25.5 |
7. Renault | 13 |
8. BMW Sauber | 8 |
9. Toro Rosso-Ferrari | 5 |