Az 5.5 kilométer hosszú sanghaji pálya különlegessége a célegyenest követő jobbkanyar, illetve a pálya hátsó részén található hosszú, több mint egy kilométeres egyenes. Az első kanyar egy csigaházra emlékeztet: a pálya szinte magába fordul vissza, a pilóták 270 fokos fordulatot írnak le, ráadásul méterről méterre keskenyedik az aszfalt – különösen a rajtnál adódhatnak itt veszélyes helyzetek.
A versenyautók beállítása sok gondot okozhat a csapatoknak, ugyanis az aszfaltcsík hat egyenesből és öt lassú kanyarból áll, így meg kell találni a megfelelő egyensúlyt a sebesség és a tapadás között. Az időmérőn másfajta hátsó szárnybeállítás az ideális, mint a futamon, de a kvalifikáció és a verseny között már nem állíthatóak a szárnyak, így várhatóan több különféle stratégiát látunk majd.
Mivel hűvös időjárás várható (az előrejelzések szerint a maximum hőmérséklet 20 fok lesz a versenyhétvége során), a fékek és a motorok valószínűleg nem okoznak gondot a csapatoknak, azonban a pálya rendkívüli mértékben igénybe veszi a gumikat. Azok a pilóták, akik képesek lesznek a leginkább kímélni az abroncsokat, előnyben lesznek a többiekkel szemben.
Ami az esélyeket illeti, az első számú favorit a Red Bull. Az osztrák istálló a szezon első három versenyén is meggyőző teljesítményt nyújtott, és Malajziában kettős győzelmet aratott annak köszönhetően, hogy Sebastian Vettel pechsorozata véget ért. Mivel a kínai pálya nagyban hasonlít a malajziaira, így a két Red Bull várhatóan ezúttal is elöl lesz.
Az eddigi futamokon kirajzolódott erősorrend várhatóan nem változik a hétvége folyamán, ugyanis a csapatok az első európai futamra, a Spanyol Nagydíjra tartogatják fejlesztéseiket. A McLaren szintén jó eséllyel várhatja a magyar idő szerint vasárnap reggel kilenc órakor kezdődő futamot, mivel a brit istálló különleges csatornájának köszönhetően nagyon gyors lesz az egyenesekben.
Ez különösen a már említett, több mint egy kilométer hosszú szakaszon jelenthet előnyt Lewis Hamiltonnak és Jenson Buttonnak, ráadásul ennek az egyenesnek a végén található a legmegfelelőbb pont az előzésre.
Ezt támasztja alá a világbajnoki pontversenyt vezető Felipe Massa véleménye is. „Nagyon figyelnünk kell az egyenesekben, hiszen láttuk, milyen pokoli tempóra képes a McLaren, és Sanghajban több helyen is lehet előzni" – fejezte ki aggodalmát a Ferrari brazil versenyzője.
Érdekesség, hogy a Kínai Nagydíjat mind a hat alkalommal más versenyző nyerte meg. A 2004-ben rendezett első versenyen Rubens Barrichello végzett az élen, őt követte Fernando Alonso, Michael Schumacher, Kimi Räikkönen, Lewis Hamilton és Sebastian Vettel. |
|
Első GP: 2004. 9. 26. |
Összes GP: 6 |
Leggyorsabb kör: M. Schumacher (Ferrari), 1:32.238 |
Pálya hossza: 5.451 km |
Körök száma: 56 |
Versenytáv: 305.256 km |
Kanyarok száma: 16 |
Leszorítóerő-beállítás: magas |
Használt üzemanyag: 2.7 kg/kör |
Időmérő kezdési idő: 2010. 4. 17., 8:00:00 |
Futam kezdési idő: 2010. 4. 18., 9:00:00 |
A 2009-es győztes: Sebastian Vettel (Red Bull), 1:57:43.485 óra |
A 2009-es rajtelső: Sebastian Vettel (Red Bull), 1:36.184 perc |
2009-es leggyorsabb kör: Rubens Barrichello (Brawn), 1:52.592 perc |
Legtöbb győzelem: hat pilóta áll egy-egy futamgyőzelemmel |
Legtöbb rajtelsőség: Fernando Alonso, Lewis Hamilton (2) |