SZÖVEGES TUDÓSÍTÁSUNK IDE KATTINTVA OLVASHATÓ!
A Ferrarit és a McLarent a szombati időmérő edzésen becsapta időjósrendszere, így e két csapat versenyzői az újoncok társaságában, a hátsó sorokban készülhettek a Malajziai Nagydíj rajtjára, a Red Bull viszont jó esélyt kapott idei első győzelmére, és élt is a lehetőséggel.
Mark Webber rajtolhatott a pole pozícióból, csapattársa, Sebastian Vettel a harmadik rajtkockát szerezte meg, a két Red Bull közé pedig a mercedeses Nico Rosberg ékelődött be.
Az eddigi futamokon is nagyszerűen teljesítő Vettel nem ismert kegyelmet a rajtnál: gyönyörűen startolva megelőzte mind Rosberget, mind saját csapattársát. Webber a második kanyarban megpróbálta visszavenni az első helyet, de kísérlete kudarcba fulladt.
A két Ferrari és a két McLaren gyakorlatilag „kéz a kézben" kezdett el átvágni a mezőnyön, és a harmadik körre már hat-hét versenyzőt mindannyian maguk mögé utasítottak. Közülük is Lewis Hamilton volt a legagresszívabb, aki az ötödik körben már a tizedik helyen állomásozott, míg a többiek beragadtak a két Toro Rosso mögé.
Az angol ekkor nagy csatába bonyolódott a Renault pilótájával, Vitalij Petrovval, és úgy tűnt, szabálytalanul akadályozta az oroszt – de némi meglepetésre nem büntették meg a McLaren versenyzőjét. A kerékcserék sorát a címvédő világbajnok, Jenson Button kezdte meg, aki a tizedik körben jött ki először a boxutcába. Másodpercekkel később Michael Schumacher Mercedese megadta magát, a hétszeres világbajnok számára véget ért a futam.
Ezt követően kicsit kevesebb izgalmat jegyezhettünk fel, a két Red Bull közben fokozatosan meglépett a mezőnytől, még a harmadik helyen álló Rosberg sem tudta velük tartani a lépést. Az élen álló hármasból a Mercedes pilótája jött ki elsőként kerékcserére, majd őt követte Vettel (mindketten a 23. körben), a Red Bull versenyzője csapattársa mögé, a második helyre jött vissza. Webber egy körrel tovább maradt kint, és megvolt az esélye rá, hogy megelőzze Vettelt, azonban kerékcseréje sokkal tovább tartott, mint Vettelé.
Hamilton időközben a második helyen körözött, de ellentétben vetélytársaival ő még nem volt kinn kerékcserén – pedig már az 56 körös futam felénél jártunk. Végül a 31. körben szánta rá magát a boxutca meglátogatására, és centikkel bár, de visszajött a hetedik helyre csapattársa, Button elé. Hat körrel később Fernando Alonso is kiment friss gumikért, így a hatodik és a kilencedik helyek között „összejött” a két Ferrari és a két McLaren: Hamilton, Button, Massa, Alonso sorrendben.
Hamilton nem tudta megelőzni Sutilt, Massa azonban elment Button mellett a 44. körben. A brazil sikerén felbuzdulva csapattársa, Alonso is üldözőbe vette a címvédőt, de néhány körrel későbbre időzített támadását a brit sikerrel hárította.
A ferraris ennek ellenére nem adta fel, így a két világbajnok csatározása elegendő izgalommal szolgált a hajrában. Alonso végül nem járt sikerrel, sőt annyira „szétgyilkolta” a Ferrarit, hogy az utolsó előtti körben nem bírta tovább az autója, így a spanyol kiesett a versenyből. De legalább volt izgalom az utolsó körökben is, ugyanis a közvetlen élmezőnyben továbbra sem változott semmi...
Az élen autózó Vettel sikerét senki sem veszélyeztette, a Red Bull vezetői nyilván nem engedték Webbernek, hogy kockáztassa a kettős győzelmet – kérdés, hogy az ausztrál egyáltalán képes lett-e volna rá. Az eddigi versenyeken is nagyszerűen teljesítő Vettelt ezúttal a technika sem hagyta cserben, így a 22 éves német megszerezte idei első futamgyőzelmét.
SZÖVEGES TUDÓSÍTÁSUNK IDE KATTINTVA OLVASHATÓ!
Sebastian Vettel: Jó volt a rajtom, örülök, hogy el tudtam menni Nico és Mark mellett, és élni tudtam ezzel az eséllyel. Csúszós volt a pálya, de fair versenyt futottunk, tiszteltük egymást. Nagyjából hasonló tempót mentünk Markkal, de talán én jobban tudtam takarékoskodni a gumijaimmal. Fizikailag rendkívül megterhelő volt a futam, a nagy meleg miatt sok vizet vesztettem. Fontos volt, hogy döntő pillanatokban nem pánikoltam. |
Mark Webber: A verseny első szakasza döntött, Sebastian bedugta elém az orrát a rajtnál, az én kerekem pedig kipörgött kicsit. A csapatnál ránk bízták a küzdelmet. Nagy eredmény a Red Bull részéről, hogy így tudtunk visszetérni. |
Nico Rosberg: Örülök az első dobogós helyezésemnek a Mercedesszel, a rajtnál sajnos teret vesztettem, és a Red Bullokkal sem igazán tudtam tartanai a lépést. Kubica felzárkózott rám, de a kemény keverékkel már jobban ment a verseny, és meg tudtam tartani a pozíciómat. |
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:33:48.412 |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | + 08.000 |
3. | Nico Rosberg | német | Mercedes | + 13.500 |
4. | Robert Kubica | lengyel | Renault | + 18.500 |
5. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | + 21.000 |
6. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | + 23.400 |
7. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | + 27.000 |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | + 37.900 |
9. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | + 1:10.600 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Williams-Cosworth | + 1:13.300 |
11. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | + 1:18.900 |
12. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | + 1 kör hátrány |
13. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | + 2 kör hátrány |
14. | Lucas di Grassi | brazil | Virgin-Cosworth | + 3 kör hátrány |
15. | Karun Chandhok | indiai | Hispania-Cosworth | + 3 kör hátrány |
16. | Bruno Senna | brazil | Hispania-Cosworth | + 4 kör hátrány |
17. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Cosworth | + 5 kör hátrány |
Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Cosworth | + 10 kör hátrány, eredményét nem vették figyelembe | |
Vitalij Petrov | orosz | Renault | Nem ért célba | |
Vitantonio Liuzzi | olasz | Force India-Mercedes | Nem ért célba | |
Michael Schumacher | német | Mercedes | Nem ért célba | |
Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | Nem ért célba | |
Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | Nem ért célba | |
Pedro de la Rosa | spanyol | Sauber-Ferrari | Nem ért célba |
1. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 39 pont |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 37 |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 37 |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 35 |
5. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 35 |
6. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 31 |
7. | Robert Kubica | lengyel | Renault | 30 |
8. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 24 |
9. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 10 |
10. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 9 |
11. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Force India-Mercedes | 8 |
12. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 5 |
13. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 2 |
14. | Nico Hülkenberg | német | Williams-Cosworth | 1 |
15. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 0 |
16. | Pedro de la Rosa | spanyol | Sauber-Ferrari | 0 |
17. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Cosworth | 0 |
18. | Karun Chandhok | indiai | Hispania-Cosworth | 0 |
19. | Lucas di Grassi | brazil | Virgin-Cosworth | 0 |
20. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 0 |
21. | Bruno Senna | brazil | Hispania-Cosworth | 0 |
22. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Cosworth | 0 |
23. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 0 |
24. | Kamui Kobayashi | japán | Sauber-Ferrari | 0 |
1. | Ferrari | 76 |
2. | McLaren-Mercedes | 66 |
3. | Red Bull-Renault | 61 |
4. | Mercedes | 44 |
5. | Renault | 30 |
6. | Force India-Mercedes | 18 |
7. | Williams-Cosworth | 6 |
8. | Toro Rosso-Ferrari | 2 |
9. | Lotus-Cosworth | 0 |
Hispania-Cosworth | 0 | |
Sauber-Ferrari | 0 | |
Virgin-Cosworth | 0 |