„Ha megnézik a televíziós felvételeket, teljesen egyértelmű az eset. Ha megnézik a jelenetet, világos, hogy Mark hibázott. Sajnos néha előfordul ilyesmi" – nyilatkozta a kiesése után roppant feldúlt Sebastian Vettel.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
Mark Webber (nem éppen meglepő módon) másképpen látta a történteket: „Sebastian nagyon gyorsan jött, aztán egyvonalba ért velem. Ezt követően teljesen váratlanul jobbra húzta a kormányt, ezzel egyáltalán nem számoltam. Természetesen a csapat szempontjából rossz, hogy így alakult, egyikünk sem akarta ezt az eredményt."
Vettel és Webber a 48. körben ütközött össze egymással, egy olyan szituációban, amelyben mindketten hibáztak, és amelynek normális esetben csapattársak között nem szabadna megtörténnie.
Így vélekedett erről a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is, aki a futam leintését követően rendkívül csalódott volt, de diplomatikusan nem foglalt állást abban a kérdésben, hogy melyik pilóta hibája okozta a karambolt. „Nagy a csalódottság a csapatnál, hiszen nagyon sok pontot veszítettünk el. Számunkra az az elsődleges, hogy a többi csapatot legyőzzük, márpedig ma negyvenhárom pontot tálcán nyújtottunk át a McLarennek – pedig a csapat megérdemelte volna a győzelmet."
Horner elárulta, a csapat engedélyezte a pilótáknak, hogy versenyezzenek egymással, mindössze annyit kért, hogy sportszerűen tegyék ezt. „Annyit kértünk, hogy hagyjanak egymásnak helyet. Ma egyikük sem engedett, és ennek az lett az eredménye, hogy a csapat elveszített egy csomó pontot, Mark elveszített egy csomó pontot, és Sebastian is elveszített egy csomó pontot – azaz mindenki veszített. Láttuk, hogy Jenson Button és Lewis Hamilton hogyan csatázott egymással: versenyeztek, de mégis adtak a másiknak elegendő helyet – mi is csak ennyit kértünk" – nyilatkozta a Red Bull csapatfőnöke.
A Horner által is említett McLaren-csata, a brit világbajnokok egymás elleni ütközete nem ért „tragikus" véget, azonban legalább olyan izgalmas volt, mint a Vettel és Webber közti incidens.
„A tizenkettes kanyarban a külső íven voltam, és azt gondoltam magamban: most vagy soha. Ezt követően öt kanyaron keresztül egymás mellett autóztunk, kerék a kerék mellett. Szórakoztató csata volt. A futam végén spórolnunk kellett az üzemanyaggal" – elevenítette fel a McLaren-párbajt Jenson Button.
„Mark és Sebastian ütközése kínálta fel számunkra a lehetőséget egy nagyon szórakoztató, élvezetes futamon. Nagyon közel vagyunk a Red Bullokhoz" – tette hozzá a regnáló világbajnok.
„Hatalmas eredmény számunkra, hogy képesek voltunk csatázni a Red Bullokkal. Jenson és én is olyan keményen versenyeztünk, ahogy csak tudtunk, fantasztikus, hogy megszereztük második kettős győzelmünket" – nyilatkozta a futamgyőztes Lewis Hamilton, aki a tavalyi Szingapúri Nagydíjat követően állhatott fel ismét a dobogó legmagasabb fokára.
„Olyan volt ez a futam, mintha akciófilmet néztem volna 3D-ben. Fantasztikus volt! Ráadásul a legjobb helyről láttam az eseményeket" – lelkendezett a 2008-as világbajnok.
A Ferrari háza táján nem voltak ennyire elégedettek, ugyanis az olasz istálló leszerepelt története 800. nagydíján: pilótái csupán a hetedik és a nyolcadik helyet szerezték meg. Fernando Alonso, a csapat kétszeres világbajnoka úgy véli, a maranellóiak jelenleg nagyon messze vannak az élmezőnytől.
„Kicsit meglepődtünk, hogy sem Barcelonában, sem itt, Isztambulban nem voltunk versenyképesek" – nyilatkozta Alonso a futam lefújása után az egyik spanyol tévétársaságnak.
„Felipe Nico Rosberggel, én pedig Vitalij Petrovval küzdöttem az egész futam alatt, így jelenleg a Renault szintjén vagyunk, ami nyilvánvalóan nem elég" – dohogott a kétszeres világbajnok spanyol.
„A Kanadai Nagydíjra kifejlesztettünk már valamit, míg Valenciára nagyobb csomaggal készülünk. De jól tudjuk, hogy nagyon távol vagyunk a McLarentől és a Red Bulltól, így nagyon keményen kell tovább dolgoznunk – vélekedett Alonso, aki gyengébb teljesítményére ellenére is a negyedik helyen áll a pilóták pontversenyében.
Összefoglaló cikkünk ide kattintva olvasható.
1. Hamilton | McLaren-Mercedes | 1ó28:47.620 |
2. Button | McLaren-Mercedes | + 2.645 |
3. Webber | Red Bull-Renault | + 24.285 |
4. M. Schumacher | Mercedes | + 31.110 |
5. Rosberg | Mercedes | + 32.266 |
6. Kubica | Renault | + 32.824 |
7. Massa | Ferrari | + 36.635 |
8. Alonso | Ferrari | + 46.544 |
9. Sutil | Force India-Mercedes | + 49.029 |
10. Kobajasi | Sauber-Ferrari | + 1:05.650 |
11. De la Rosa | Sauber-Ferrari | + 1:05.944 |
12. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | + 1:07.800 |
13. Liuzzi | Force India-Mercedes | + 1 kör |
14. Barrichello | Williams-Cosworth | + 1 kör |
15. Petrov | Renault | + 1 kör |
16. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | + 1 kör |
17. Hülkenberg | Williams-Cosworth | + 1 kör |
18. Glock | Virgin-Cosworth | + 2 kör |
19. Di Grassi | Virgin-Cosworth | + 3 kör |
NEM ÉRT CÉLBA | ||
Chandhok | Hispania-Cosworth | 53 |
Senna | Hispania-Cosworth | 47 |
Vettel | Red Bull-Renault | 40 |
Kovalainen | Lotus-Cosworth | 34 |
Trulli | Lotus-Cosworth | 33 |