„Ez kitűnő eredmény. Az utolsó néhány versenyen nem teljesítettünk túl jól szombaton, így jó ez az eredmény. A kanadai és a valenciai pálya nem igazán fekszik nekünk, szóval remek, hogy megszereztük az első rajtkockát, és a sebességünk is megfelelőnek tűnik" – nyilatkozta az időmérő edzést követően Sebastian Vettel.
Vettel holnap használja majd először futamon a McLaren által kifejlesztett (és a többiek által lemásolt) F-csatornát, de a német pilóta nem tulajdonít a kelleténél nagyobb jelentőséget ennek.
„Nem gondolnám, hogy olyan nagy lenne a különbség, de azért érezni – értékelt Vettel. – Látható, hogy a McLaren mennyit profitál belőle. Minden körrel jobban beletanulunk a használatába."
Lewis Hamilton, a McLaren-Mercedes pilótája elégedetten konstatálta, hogy a harmadik helyről indulhat a holnapi futamon. A brit versenyző teljesítménye azért is figyelemre méltó, mert a McLaren fő riválisai közül a Ferrari, a Mercedes és a Renault is jelentős fejlesztésekkel érkezett Spanyolországba, míg a wokingiak csak a Brit Nagydíjon rukkolnak ki újításaikkal.
„Nagyon boldog vagyok a harmadik hellyel, nagyon szerencsésnek érzem magam az egész hétvégén. Tudtuk, hogy mindenki más fejlesztéssekkel érkezik, és a szabadedzéseken úgy tűnt, kicsit le vagyunk maradva. Így nagyon óvatos voltam az elvárásokat illetően" – nyilatkozta Hamilton.
„Úgy vélem, érdekes futamra van kilátás holnap. A gumik nagyon fontosak lesznek, remélhetőleg jobban bírják majd a terhelést, mint Kanadában. Nem panaszkodhatok a harmadik hely miatt. A boxkiállások döntőek lesznek, illetve az első kanyar és az első néhány kör is nagyban befolyásolhatja a helyezéseket. Olyan keményen versenyzünk majd, ahogy csak tudunk, hogy megnyerjük a futamot" – jelentette ki a brit világbajnok.
Fernando Alonso dicsérte a Ferrari fejlesztéseit, amelyeknek köszönhetően a negyedik helyet szerezte meg. A hazai közönség előtt szereplő kétszeres világbajnok úgy véli, a fejlesztések nélkül aligha végzett volna ilyen előkelő helyen.
„Boldog vagyok ezzel az eredménnyel. Nagyon sok csapat, köztük a Ferrari is fejlesztésekkel érkezett ide, így fontos volt, hogy bizonyítsuk, képesek vagyunk a legjobb helyezésekért csatázni" – nyilatkozta az időmérő után Alonso. „Úgy vélem, a fejlesztések nélkül nehézséget jelenthetett volna, hogy bejussunk a Q3-ba" – tette hozzá a spanyol.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
„Holnap lesz esélyünk arra, hogy a dobogós helyekért küzdjünk, fontos lesz a jó rajt, illetve az, hogy jó stratégiát válasszunk. Nem hibázhatunk, ugyanis a pálya melletti falak megbüntetik a megingásokat" – tekintett a jövőbe a kétszeres világbajnok.
A Mercedes ezzel szemben csalódást keltően szerepelt: Nico Rosberg a 12., Michael Schumacher a 15. helyről indulhat a holnapi futamon. A hétszeres világbajnok szerint gumi- és fékproblémák miatt nem sikerült előrébb végeznie.
„Két oka volt a rossz teljesítménynek. Az egyik, hogy Kanadához hasonlóan problémáink voltak a gumikkal. Ezt csak tetézte, hogy a fékek sem működtek megfelelően" – nyilatkozta az időmérő edzés után Schumacher.
„Biztos vagyok benne, hogy a csapatnál csalódottak. De harcosok vagyunk, küzdünk tovább. Elég régóta vagyunk az F1-ben ahhoz, hogy tudjuk, néha jönnek a hullámvölgyek, amikor nem értesz bizonyos dolgokat" – magyarázta a hétszeres világbajnok.
„Nyilvánvaló, hogy sikerült javítani az autókon. A srácok nagyon keményen és nagyon jól dolgoztak. Csakhogy ez semmit sem ér, ha olyan rajthelyeket szerzünk, amelyeket szereztünk, és ilyen hátulról kell kezdenünk a futamot. Nagyon nehéz délutánra számítok holnap" – tette hozzá a német klasszis.
EURÓPAI NAGYDÍJ, IDŐMÉRŐ EDZÉS | ||||
Pilóta | Csapat | Q1 | Q2 | Q3 |
1. Vettel | Red Bull-Renault | 1:38.324 | 1:38.015 | 1:37.587 |
2. Webber | Red Bull-Renault | 1:38.549 | 1:38.041 | 1:37.662 |
3. Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:38.697 | 1:38.158 | 1:37.969 |
4. Alonso | Ferrari | 1:38.472 | 1:38.179 | 1:38.075 |
5. Massa | Ferrari | 1:38.657 | 1:38.046 | 1:38.127 |
6. Kubica | Renault | 1:38.132 | 1:38.062 | 1:38.137 |
7. Button | McLaren-Mercedes | 1:38.360 | 1:38.399 | 1:38.210 |
8. Hülkenberg | Williams-Cosworth | 1:38.843 | 1:38.523 | 1:38.428 |
9. Barrichello | Williams-Cosworth | 1:38.449 | 1:38.326 | 1:38.428 |
10. Petrov | Renault | 1:39.004 | 1:38.552 | 1:38.523 |
11. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:39.096 | 1:38.586 | |
12. N. Rosberg | Mercedes | 1:38.752 | 1:38.627 | |
13. Sutil | Force India-Mercedes | 1:39.021 | 1:38.851 | |
14. Liuzzi | Force India-Mercedes | 1:38.969 | 1:38.884 | |
15. M. Schumacher | Mercedes | 1:38.994 | 1:39.234 | |
16. De la Rosa | Sauber-Ferrari | 1:39.003 | 1:39.264 | |
17. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 1:39.128 | 1:39.458 | |
18. Kobajasi | Sauber-Ferrari | 1:39.343 | ||
19. Trulli | Lotus-Cosworth | 1:40.658 | ||
20. Kovalainen | Lotus-Cosworth | 1:40.882 | ||
21. Di Grassi | Virgin-Cosworth | 1:42.086 | ||
22. Glock | Virgin-Cosworth | 1:42.140 | ||
23. Chandhok | Hispania-Cosworth | 1:42.600 | ||
24. B. Senna | Hispania-Cosworth | 1:42.851 |